2017-09-20, 12:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Finns det fler gärningsmän så kan EG:s upplevelse förstås vara den att han inte är den som primärt behöver fly, beroende på grad av deltagande, närvaro, initiativ. Han får ju då också försöka väga riskerna. Hans överlevnadsschanser på flykt utomlands kan kanske beräknas till ett par-tre år, vad vet jag.

Det som talar emot fler gärningsmän är kanske att dessa redan borde ha försökt göra sig av med EG innan han skulle bryta ihop. Ssk med tanke på att han ju inte precis agerat diskret och förr eller senare borde ha fått ögonen på sig.

Eftersom EG är vid liv får man väl då antingen förmoda att desssa gärningsmän i stället lyckats fly landet med bytet (efter att ha betalat EG) eller att de är korkade i en klass jämförlig med EG och sitter på ngt rågkakefik och väntar på farbror polisen.

Jag kommer inte ifrån känslan att EG är lite "fall-guy" här, i någon bemärkelse.

Det borde vara farligt att blanda in någon som EG i ett rånmord om man inte är säker på att man själv kommer undan.

Å andra sidan finns ju desperationsdimensionen, och dumskalledimensionen, som ger frikort till det mesta, men rånmord är ändå inte för alla, om man säger så. Men då handlar det väl om någon form av hämnd eller desperat akt efter att ha blivit lurad eller förlorat pengar. Eller någon helt knasig historia med någon form av olycka som dolts som brott.

Det går ju liksom inte tro, bland medgärningsmän, att EG inte kommer att berätta, och så har han knallat runt och köpt tejp på kort och lämnat spår.

EG kan förstås fortfarande vara ett komplett villospår, utan att han har ett dugg med saken att göra. Och fått sina tejprullar stulna utanför macken.

Det borde ta polisen ungefär 5:30 att reda ut den biten tycker man, och resten är pappersarbete.

BO A-C Lekander hade haft någon slags olycka, kört på ett barn som avled. Jag undrar om det barnet kan ha någon koppling/släktskap med någon Gyllensv**n, och att det bestialiska dubbelmordet var en hämnd för det.

Om någon har Lexbase så kanske det går att kolla upp A-C Lekander, det borde ju ha blivit polissak och rättegång om denna olycka
Citera
2017-09-20, 12:21
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownWizard
Dom är inte släkt

Om du vet om släkten varför står broderns vilande bilfirma reggad med Borensbergs-adress på solid info ? Kanske han bott där för längesen enda koppling jag hittat iallafall .
Citera
2017-09-20, 12:23
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
BO A-C Lekander hade haft någon slags olycka, kört på ett barn som avled. Jag undrar om det barnet kan ha någon koppling/släktskap med någon Gyllensv**n, och att det bestialiska dubbelmordet var en hämnd för det.

Om någon har Lexbase så kanske det går att kolla upp A-C Lekander, det borde ju ha blivit polissak och rättegång om denna olycka
Man kan ju även kolla varifrån ryktet kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling101
Kan informera dig om att det va inte AL som va med i en olycka o ett barn dödades. Det va faktiskt hennes syster !!
Citera
2017-09-20, 12:27
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad är det för teorier om nån jävla spya som ni pratar om? Hittat inget om det.
Någon har nämnt en spya någonstans här, hittar inte var. Kanske fel.
Citera
2017-09-20, 12:32
Medlem
laffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om EG köpt tejp, fixat vapen ordnat bil mm mm och de får honom att spy o dessutom hålla i sig i dörren eller nått, kan de nog känna sig lugna ett bra tag. Och det har gått lång tid. De bekymrar sig nog för att han försöker ibilla polisen att det var nån annan men de har köpt mycket tid....

Man kan spy av andra anledningar än äckelkänsla. Alkohol bl.a.
Citera
2017-09-20, 12:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Någon har nämnt en spya någonstans här, hittar inte var. Kanske fel.
Det var bara ett exempel någon gav, på hur ett DNA-spår som inte behöver vara fällande kan te sig.

Men nu har ju åklagaren sagt att DNA-spåren finns på ett sådant sätt att de kan kopplas till brottet. Nog tjafs om detta!
Citera
2017-09-20, 12:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Intressant: och då är kanske EG troligare bara ngn som fått stå till tjänst med falskt DNA för att dölja det verkliga motivet. Utan att han har en susning om det själv.

Lite av den vedervärdige mannen från Säffle.
Citera
2017-09-20, 12:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Man kan ju även kolla varifrån ryktet kommer.

Oj.
Citera
2017-09-20, 13:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon som har idéer om varför vattenåtgången i huset var onormalt hög just helgen för mordet?

Något jag tänkt på är att är det inte väldigt risky att utföra något sånt här på en helg när risken för besökare (släkt, vänner och grannar) är som störst? OM inte allt skedde mitt knatten såklart.

Nån som var där och kollade att kranarna fungerade...? Låter ju lite speciellt. Eller släktbesök med vattning och trädgårdsskötsel och biltvätt?
Citera
2017-09-20, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om EG köpt tejp, fixat vapen ordnat bil mm mm och de får honom att spy o dessutom hålla i sig i dörren eller nått, kan de nog känna sig lugna ett bra tag. Och det har gått lång tid. De bekymrar sig nog för att han försöker ibilla polisen att det var nån annan men de har köpt mycket tid....

Njae. Kanske om han är släkt/familj med övriga förövare.

(Svågern andr*é ses f.ö. med ett jaktgevär (det är bara geväret som syns) på en nätbild som jag inte kunde länka till. Men "alla" jagar kanske i di där trakterna.)
Citera
2017-09-20, 13:18
Medlem
PeterNosters avatar
På gränsen till OT men här är hela släktlinjen på manssidan:
Edvin 1993
Pehr 1962
Rolf Paul Lennart 1937
Paul Levin Mauritz 1911
Thure 1882
Kasper 1855
August Elg Gs 1833
Henrik 1780

Av en slump hittade jag både farfar, farfars far och farfars farfar här:
http://runeberg.org/spf/vg/0433.html
Nästa år blir släktforskning gratis så då blir det enklare.

Nuvarande ägare till Västanå slott har samma anfader, Henrik (Rosenquist af Åkershult) Gyllensvaan som MGM men har olika anmödrar.
Citera
2017-09-20, 13:25
Medlem
Kallebananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vad tror vi om detta?
Är det månne MGM:s nedladdade Spotify med vaggvisor?
Finns det "fler" Ed**n Gyll**sva*n?
Om detta är MGM - undrar om det är sambon som sjunger?
Om detta är MGM blir jag inte klok på hur han är funtad 🙉
https://open.spotify.com/user/1110244751/playlist/25D5j4TRfUQxgDCb2Hgy2N

Det är vaggvisor, och dessa som passar bättre hans leverne kanske?

http://www.deezer.com/en/playlist/1881162902
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in