2017-09-20, 09:51
Medlem
Anledningar till att han inte flyr:
- Han är oskyldig
- Han vill framstå som oskyldig
- Han hoppas på att DNA från brottsplatsen matchar en av de andra gärningsmännen så han avskrivs

Min gissning är alt 3. Han hoppades innerligt att polisen bara funnit hans medbrottslingars DNA på brottsplatsen.
Citera
2017-09-20, 09:56
Medlem
Tror det finns 1-3 personer som är nervösa nu! Och jag vet att ni läser härinne! Mitt råd till er är:Förbered er för ett lååångt fängelsestraff och red ut det ni kan reda ut INNAN ni åker in. För att de kommer få tag i er! DET är bara en tidsfråga innan farbror blå hämtar in er.Beror på hur länge EG kan tiga. Men prata det kommer han göra, Så förbered er för att åka in. O jag hoppas ni får livstid era jävla svin!!!!!!!!!
Citera
2017-09-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Skämtar du? Han är ju häktad på sannolika skäl.
Håller med dig! Inlägget du svarade på är helt sjukt. Har blev ju topsad och därigenom kopplad till platsen! Vilka idioter det finns
Citera
2017-09-20, 10:10
Medlem
Det finns 2 st. Lekanders båda 53 år boende i Borensberg,förmodligen släkt med BO,kan det vara så att en av dessa har någon släktkoppling till MGM. Det kan isåfall vara så att MGM har varit på besök där den aktuella helgen och fått reda på att BO hade mycket pengar och även förklara varför uttaget skedde i Borensberg! Gräv ni som har tillgång till släktforskning!
Citera
2017-09-20, 10:12
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
...som kan leda till psykos-liknande tillstånd pga depression (kom ihåg att han hittades på psyk när han varit försvunnen) som leder till mediciner som ihop med alkohol kan få vem som helst att flippa.

Sen ska man komma ihåg att mediciner bara lindrar - inte botar psykiska sjukdomar.
Hans egna utsagor om hjärntumör verkar mer vara ett hjärnspöke än ett faktum - hade det funnits någon så hade det säkerligen gjorts en och annan behandling.
Citera
2017-09-20, 10:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
...som kan leda till psykos-liknande tillstånd pga depression (kom ihåg att han hittades på psyk när han varit försvunnen) som leder till mediciner som ihop med alkohol kan få vem som helst att flippa.

Sen ska man komma ihåg att mediciner bara lindrar - inte botar psykiska sjukdomar.
Nej jag kommer inte ihåg att ha hittades på psyk, har inte läst det. Hjärntumörer gör nog att han inte får starka mediciner av psykdoktorn. Men jag vet inte.
Citera
2017-09-20, 10:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det finns både en Per och en Pehr Gyllen*svaan. Den senare, som bor i Mullsjö, är pappan här, den andre är inte närmare släkt.
Aha. Tror inte han har så mycket med det att göra, då är nog spåret med systern och kompisen med den gröna USAbilen mer intressant.
Citera
2017-09-20, 10:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benny1111
Det finns 2 st. Lekanders båda 53 år boende i Borensberg,förmodligen släkt med BO,kan det vara så att en av dessa har någon släktkoppling till MGM. Det kan isåfall vara så att MGM har varit på besök där den aktuella helgen och fått reda på att BO hade mycket pengar och även förklara varför uttaget skedde i Borensberg! Gräv ni som har tillgång till släktforskning!
Lekanders har en hel släktförening..😆
Citera
2017-09-20, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bruk
Anledningar till att han inte flyr:
- Han är oskyldig
- Han vill framstå som oskyldig
- Han hoppas på att DNA från brottsplatsen matchar en av de andra gärningsmännen så han avskrivs

Min gissning är alt 3. Han hoppades innerligt att polisen bara funnit hans medbrottslingars DNA på brottsplatsen.

Fast vi vet inte vad det är för DNA man hittat ännu.

Troligast är:
1. Hårstrå som fastnat på tejpen
2. Spott, svett, saliv som fastnat på tejpen
3. Blod, kan ha skvätt lite överallt om han skadat sig.
4. kräkningar, är väl naturlig reaktion efteråt.
5. Sperma, inte så troligt men inget vi kan utesluta heller att det förekommit något perverst inslag.

Om det är nummer 4 så har man svårare att bevisa att han faktiskt är den som mördat, det kan vara så att hans polare tex visat honom två döda människor han kräktes direkt. Alternativt att hans polare behövde hjälp med att röja undan liken.
Finns dock inget just nu som tyder på att han haft medhjälpare. Med tanke på att det var raggarträff så kan det mycket väl vara så att han fått skjuts dit. Men varför har då dessa inte hört av sig ?

Att fly är ju inte direkt det smartaste att göra, såvida han inte hade kommit undan med tex ett par miljoner som han kunde ha levt på. Men har man barn och familj är nog inte flykt det första man tänker på, då är det troligare att man hoppas på att inte bli avslöjad.
Citera
2017-09-20, 10:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Aha. Tror inte han har så mycket med det att göra, då är nog spåret med systern och kompisen med den gröna USAbilen mer intressant.

Om jag inte förstått fel kallas Pehr för Pelle i sociala media.

På samma linje som med statusstavningen av efternamnet (ett eller två a) så kan ju f.ö. det stå en sak i folkbokföringen och en annan i andra sammanhang. Pehr kan ju ha lagt till ett h privat när han upptäckte att det fanns en till Per. Vet inte exakt hur det förhåller sig.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-20 kl. 10:49.
Citera
2017-09-20, 10:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tänkte han/de kunde lägga till varhelst det passar dem bäst och att en bil ev. fanns parkerad där från dagen innan...

Men jag känner inte kustlinjen däruppe.

Om man tänker i termer av den där halvvätternrundan och ponerar att det åkts i två bilar dit men i en hem så får man ett scenario där en bil måste hämtas, vilket tar två personer i anspråk, om inte någon vill åka kommunalt eller cykla. Då har man en tankefigur för ett schematiskt logistiskt scenario där en båttur kanske känns rimlig.

Resten är vad man kan få ihop. EG:s far har också båt, men möjligen i Bohuslän.

Jag kan f.ö. inte låta bli att slås av hur goa och vanliga den större familjen generellt förefaller vara om man googlar runt lite. Det synbart mer osäkra kortet är väl då ev. just EG, som möjligen fått en del törnar på vägen.

Att han flippar ut eller ännu hellre blir indragen i ngt vansinningt av ngn kompis är väl inte otänkbart, men på gränsen till. Möjligen borde man fundera mer i riktning av ngn situation (ekonomisk, social, olyckshändelse) som gått snabbt och överraskande helt överstyr och lett till en desperat lösning på en förtvivlad sits. Om EG är inblandad.

Håller inte för helt otroligt att han kan ha blivit snärjd av ngn annan dumskalle som måst lösa sina ekonomiska problem. Der lär ju komma fram ganska snart i så fall.

Medgivligt blir det en väldigt lång båttur. Men det kanske ngn kan yttra sig om. Beror ju på var en tänkt bil stod parkerad också.
Citera
2017-09-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Fast vi vet inte vad det är för DNA man hittat ännu.

Troligast är:
1. Hårstrå som fastnat på tejpen
2. Spott, svett, saliv som fastnat på tejpen
3. Blod, kan ha skvätt lite överallt om han skadat sig.
4. kräkningar, är väl naturlig reaktion efteråt.
5. Sperma, inte så troligt men inget vi kan utesluta heller att det förekommit något perverst inslag.

Om det är nummer 4 så har man svårare att bevisa att han faktiskt är den som mördat, det kan vara så att hans polare tex visat honom två döda människor han kräktes direkt. Alternativt att hans polare behövde hjälp med att röja undan liken.
Finns dock inget just nu som tyder på att han haft medhjälpare. Med tanke på att det var raggarträff så kan det mycket väl vara så att han fått skjuts dit. Men varför har då dessa inte hört av sig ?

Att fly är ju inte direkt det smartaste att göra, såvida han inte hade kommit undan med tex ett par miljoner som han kunde ha levt på. Men har man barn och familj är nog inte flykt det första man tänker på, då är det troligare att man hoppas på att inte bli avslöjad.

Haha va? En spya på brottsplatsen skulle betyda att det är svårare att sätta dit honom?Det skulle va LÄTTARE att binda honom till brottsplatsen.

Tejpen kan han påstå att han har tappat bort o att hans DNA fanns på den för att han köpte den.

Jag vet inte hur du tänker om du tror att hans spya på brottsplatsen skulle försvåra där poliser. Isåna fall skulle alla brottslingar spy på brottsplatsen, för då skrivs dom ju tydligen av från fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in