2017-09-20, 09:16
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Jag bor vid medborgarplatsen, där "barnen" sittstrejkar. Inte en enda flicka.
Citera
2017-09-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det tror jag inte en sekund på att de har. Vad jag däremot tror är att dom tror att alla svenskar får en bostad av typ staten när dom är runt 25 år, att ingen svenne tvingats kämpa ett tag innan första kontraktet är lägrat. Då dessa penntroll alla är och studsar kring det åldersstrecket förstår jag att de är otåliga. De glömmer dock att de inte är svenskar och att ingen kommer att se dom som svenskar de närmaste 30 åren...

En del av de som kommer hit har också blivit lurade av människosmugglarna att det skulle vara FN som står för fiolerna när man som "flykting" kommer till Europa (säger inte att det gäller alla skäggkids), och att man då kan vänta sig guld och gröna skogar. När de såsmåningom inser att det inte är all-inclusive, men de fortfarande tror att FN betalar och Sverige bara s a s är underleverantör - vilka som betalar för FN har de aldrig ägnat en tanke - så blir de förstås frustrerade. Det är begripligt, men inte ursäktligt. Och den bästa metoden för att stoppa cirkusen är förstås att tvinga ner söktrycket och göra det mycket svårare att ta sig över 10-15 gränser för att komma hit, eller att bita sig fast här.
Citera
2017-09-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Jag bor vid medborgarplatsen, där "barnen" sittstrejkar. Inte en enda flicka.

Håller de fortfarande till där? Trodde att det endast var Norra Ban som gällde nu.
Citera
2017-09-20, 09:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En del av de som kommer hit har också blivit lurade av människosmugglarna att det skulle vara FN som står för fiolerna när man som "flykting" kommer till Europa (säger inte att det gäller alla skäggkids), och att man då kan vänta sig guld och gröna skogar. När de såsmåningom inser att det inte är all-inclusive, men de fortfarande tror att FN betalar och Sverige bara s a s är underleverantör - vilka som betalar för FN har de aldrig ägnat en tanke - så blir de förstås frustrerade. Det är begripligt, men inte ursäktligt. Och den bästa metoden för att stoppa cirkusen är förstås att tvinga ner söktrycket och göra det mycket svårare att ta sig över 10-15 gränser för att komma hit, eller att bita sig fast här.
Jag träffade en ung flykting från Irak för 15 år sedan och det var först efter ett år i landet som han fattade hur vårt samhälle är uppbyggt, med skatter och allmän välfärd. Han var uppriktigt ledsen/skamsen över att han krävt så mycket i början av sin vistelse: han hade klagat på begagnad cykel, ingen TV i rummet, högre veckopeng etc. Han tog snabbt jobb som nattliga bagare och har nu fast jobb, lägenhet, fru och två barn.

Problemet nu är alla vänster-honor som vill att ungdomarna ska vara hjälpberoende och utsatta - så maktbalansen inte rubbas. Det är inte få gode män-kvinnor som överges helt när ynglingen står på egna ben. Min absoluta övertygelse är att en lyckad integration av unga män kräver vanliga svenska män, gärna grovarbetare, som handledare och mentorer.

Det här lull lullandet på Norra Bantorget är knappast uppbyggligt för någon...
Citera
2017-09-20, 09:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag har väl skrivit om detta tidigare men under min korta (tack och lov) karriär som socialsekreterare så fick jag ibland höra att jag inte hade rätt att neka de hjälpsökande flyktingarna det de ansökte om eftersom det var FN som betalade!
Nån var t om säker på att vi förskingrade de pengar FN betalt Sverige för att försörja dem. Vi stoppade pengarna i egen ficka.
Ett par var tvärsäkra på att pengarna kom från socialdemokraterna (det stod ju Social Servicecentral på dörren) och skulle klaga där.
En var väldigt upprörd och skulle kontakta Olof Palme. Att jag upplyste honom om att Palme var död hjälpte inte. Han var Kalle Anka-arg och hoppade ilsket upp och ner framför mej.
Senast redigerad av LaScala 2017-09-20 kl. 10:10.
Citera
2017-09-20, 10:15
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Håller de fortfarande till där? Trodde att det endast var Norra Ban som gällde nu.

Det är inga hazarer på trappan längre, nej.
Jag bor i närheten och beskådade hazar-cirkusen när den var vid medis. Ser nu ingen skillnad på hazarerna som var vid medis och zigenarna som trycker i tunnelbanegången vid skanstull. Samma utseenden, samma patraskbeteende. Samma brottslighet.
Citera
2017-09-20, 10:23
Medlem
sajebiss avatar
Citat:

Spelar det egentligen någon roll vem som betalar? De där människorna är icke behövda var än de sätter sina fötter, är det inte ärligare att bara tala om det för dem. Som det är nu tutar man i dem att de är behövda och omtyckta och när väl sanningen går upp för dem blir det bara pannkaka.
Citera
2017-09-20, 10:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Spelar det egentligen någon roll vem som betalar? De där människorna är icke behövda var än de sätter sina fötter, är det inte ärligare att bara tala om det för dem. Som det är nu tutar man i dem att de är behövda och omtyckta och när väl sanningen går upp för dem blir det bara pannkaka.
Dom kommer ju bli varse det inom nåt år, när de är trångbodda i nåt miljonprogram eller barack med 4 000:-/månad att röra sig med om de sköter närvaron på praktikplatsen (slavjobbet). En guldgruva för kriminella ligor att rekrytera ur.
Citera
2017-09-20, 10:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

De hänger överallt nu, ett markant inslag i alla stadsdelar, alla centra, tågstationer, mötesplatser, knutpunkter. Ungefär som tiggarna fast de är alltid minst två.
Måste beror på att de anses vara över 18 och skickas då ut på vift. Något synbart mål har de inte de bara hänger.
Citera
2017-09-20, 10:52
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
De hänger överallt nu, ett markant inslag i alla stadsdelar, alla centra, tågstationer, mötesplatser, knutpunkter. Ungefär som tiggarna fast de är alltid minst två.
Måste beror på att de anses vara över 18 och skickas då ut på vift. Något synbart mål har de inte de bara hänger.

Om en del enbart är här för att de går i gymnasiet ska förlängningen av uppehållstillståndet dras in om studierna missköts. Var det inte Bali som skrev att den nya gymnasielagen ger incitament till att missköta studierna.
Citera
2017-09-20, 11:52
Medlem
Så kommer det sniff historier:

Citat:
Syed Ibrar Abedi heter jag från Afghanistan från ett land som är känd för diskriminering, rasism, inbörds krig och orättvisor.
Jag flydde båda från Afghanistan och Pakistan för att jag tillhör Shia muslimer, en grupp människor som har blivit många gångar massaker bara för att dem tillhör Shia muslimer.
Många terroristiska grupper tycker om de dödar en Shia muslimer eller hazara går man till paradis om de dödar 7 Shia då går hela familjen till paradis.
Jag flydde bara för att rädda mitt liv eftersom jag är Shia.
Under hela min uppväxt var jag rädd för att på våra område fanns tavlor " Kafir Kafir Shia Kafir" otrogna otrogna Shia muslimerna är otrogna.
Enligt Hadis eller muslims lag straffet är avrättning till otrogna människor.
-----------------------------------------------------
Vi vill gärna publicerar eran berättelse, ni som är ungdomarna som hotas med utvisning. Skriv gärna eran berättelse på svenska och skickar dem med en bild till vår Facebook sida i PM, så kommer vi att publicerar så fort som möjligt. 🙏🙂 #UngiSverige

och så en kommentar från en kärring:

Citat:
Lisa Rabe Vilken fasa du fått utstå! Viktig information för många av oss som inte vet! Allt gott önskas dig!

Myndigheterna låtsas inte om dem, samhället skiter i dem, det ser ut som om även kärringarna har tröttnat på dessa kravmaskiner.
Citera
2017-09-20, 11:54
Medlem
eternussermos avatar
På fredag ska de marschera till Afghanistans ambassad, oklart om de tänker stanna där, eller vara kvar mer centralt. Verkar som de vill att Afg ska sluta ge dem resehandlingar...

https://twitter.com/nabizadehse/status/910209424635174913
Fredag den 22:e september vi ska marschera mot afghanska regeringen från Norra Bantorget till Afghanistan ambassaden.✌ #RT #UngiSverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in