2017-09-18, 11:58
Medlem
EpicureNo2s avatar
Haha, ingen kommer att klura ut denna, men det är värt ett försök. Jag hörde låten ibland på radio i mitten av 1980-talet. Torde ha varit 1984/85 eftersom jag minns att Kjell Höglunds "Getsemane" också spelades kring denna tid.

Nå, i låtens refräng sjöngs det något som lät som "götum boham, götum boooham, götum boham", och i alla fall när låten tonar ut och det forfarande "götum boham"-as sjunger bakgrundskören "olala".

Vetefan om jag någonsin hört den efter 1985. Tvivlar på att texten verkligen var "götum boham".
Citera
2017-09-18, 21:58
Medlem
Dengulastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Senaste avsnittet "kalles sex liv" på SVT, låten startar på 12:18

https://www.svtplay.se/video/15113656/kalles-sex-liv/kalles-sex-liv-sasong-1-1800-talsliv?info=visa

The Departure - Max Richter
Finns tydligen olika långa versioner av låten.
Citera
2017-09-19, 01:11
Medlem
AnGeLSalvas avatar
Är det någon som vet vilken låt som spelas här i klippet vid 21:02?
Låten är bara igång några sekunder så Shazam kan inte finna den.

Klippet borde startas direkt vid rätt tidpunkt.

https://youtu.be/srwoNn3x4MI?t=1262
Citera
2017-09-19, 05:33
Medlem
InternetFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Har en låt: https://www.youtube.com/watch?v=fyqXzbSh3Ko

Det finns en låt som har likadant drop som vid 1:53

Någon som känner igen det lite hackande, återupprepande ljudet i någon annan låt? Är typ exakt samma fast en helt annan låt.

https://www.youtube.com/watch?v=3eKXsEI4B38 denna?
Citera
2017-09-19, 12:59
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengulasten
The Departure - Max Richter
Finns tydligen olika långa versioner av låten.

Aaaah, yes! Stort tack för det Dengulasten! Vaknade precis, detta blev en fin start på dagen.
Citera
2017-09-20, 01:33
Medlem
Tjo!

Letar efter en låt. Kommer varken ihåg artist eller hur låten knappt går.
Men det är en hiphop låt med 3 personer i. Början av videon är det en svart man som rappar, ganska hård rap, rå beat & flow.. sen andra killen är vit kille som framstår lite galen & sista som kör ser lite nördig ut men har grymt flow. Dom är från Tyskland, Nederländerna kanske från U.K vet inte riktigt.

I videon använder dom kameran rätt 'fiffigt' flippar runt den i olika vinklar med grym effekt sen så hänger någon snubbe upp o ner och framstår som någon galen man.. och i slutet rappar han som ser lite nördig ut, gående på en mur.

Letat som fan men hittar inte blir galen.
Citera
2017-09-21, 01:58
Medlem
Balonzos avatar
Låten jag letar efter tror jag är av ett band från Kanada. Elektroniskt/pop-aktigt sound. Ganska säker på att det är en lång titel på låten eller bandet. Musikvideon är animerad. Lite knarkig vibe på låten, kommer ihåg att jag hittade den på en tripprapport här på forumet för massa år sedan.
Citera
2017-09-21, 18:40
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Hörde en låt från en lägenhet när jag var ute på idag. Det var i princip bara tungt, pumpande basdunk i hyfsat tempo och en snubbe som säger något på finska eller ryska (?) som lät nåt i stil med "pimpaloski pimpaloski".

Någon som kan hjälpa?
Citera
2017-09-21, 22:42
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Låten jag letar efter tror jag är av ett band från Kanada. Elektroniskt/pop-aktigt sound. Ganska säker på att det är en lång titel på låten eller bandet. Musikvideon är animerad. Lite knarkig vibe på låten, kommer ihåg att jag hittade den på en tripprapport här på forumet för massa år sedan.

Boards of Canada kanske?
Citera
2017-09-22, 04:30
Medlem
Hej! har en låt på huvudet sedan ett tag tillbaka. Det är en låt med mycket saxofon/trumpet i. Där är ingen låttext eller någon som sjunger. Låten börjar med en rytm som påminner om reaggeton. efter ett tag börjar någon klappa samtidigt som rytmen är igång, sen försvinner klapprandet, efter ett litet tag börjar trumpetens/saxofonens ljud komma och dess ljud ökar successivt, maxar till sist för att sedan i slutet av låten avta igen och till sist i låten hörs bara rytmen. saxofonen/trumpeten går: da dadadada da dadada da dadada da dadadada, och melodin är densamma. jag har sökt och sökt.

Det är inte dessa låtar:
Calabria
Lilly was here
Epic sax Guy
Tacata
Put ur hands up for Detroit
Whistle song
Citera
2017-09-22, 14:22
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Boards of Canada kanske?

Det var of Montreal - Wraith Pinned to the Mist and Other Games
Citera
2017-09-22, 15:18
Avslutad
Hej!

Letar efter det cello-stycke som dyker upp vid ca 07:31 i avsnitt 8 av svt-serien Blå Ögon? Finns på Netflix. Verkar som att Fläskkvartetten gjort musiken för serien men kan inte hitta någon info om enskilda spår.
Väldigt fint stycke, låter bekant så kan ju vara jag som är lite dum och inte känner till namnet bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in