2017-09-20, 00:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Det har varit snakk om at MGM har hatt psykiske besvær. Om det er snakk om psykoser, så kan enkelte bli veldig sterke under psykos utbrudd. Jeg kjente en "helt vanlig" tjei som måtte bli holdt av 4 vådere når hun gikk i psykos

Hans plutselige vektøkning kan også ha med sterke piller mot psykoser. En del av disse medisiner sløver apetitt senteret i hjernen og noen spiser da utrolig mye og eser ut i vikt

Det är svårt att bli psykotiskt vid tillfällen som råkar vara lämpliga, föreställer jag mig. Brottet är begånget långt bort och uppenbarligen planerat över en tidsperiod med inslag av planerade inköp, uppenbara försök att radera ut bevisning och undgå avslöjande. EG måste av allt att döma ha lyckats ta sig hem obemärkt och dykt upp hel och ren nästa gång någon såg honom.

Det är lite mycket begärt av en ensam bärsärk. Syns det mig.
Citera
2017-09-20, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Just nu är det bara polisen som sitter med de kunskaperna. Att han är häktad på den starkare misstankegraden visar att det finns både bevis och kopplingar till honom som person.

Hoppas bara att polisen inte snöar in sig på enbart honom, utan att de förutsätter i utredningen att det finns flera GM.

Verkar tyvärr inte som polisen har hittat någon koppling om man lyssnar på GW´s intevju i corren idag.
Citat: "Bevisläget ser ganska gott ut vad honom anbelangar. Sen är det vissa problem som kommer ta tid att utreda, främst två då: Hur kan det komma sig att han hamnade på det där stället, alltså offrens bostad, det är det ena. Det måste finnas någon anknytning eller personkontakt, jag säger inte att det behöver va med offren men det måste vara något som tar honom dit för att sånt där inträffar inte slumpmässigt utan det är ett uppsökande beteende hos gärningsman. Så antingen är det han eller, och det är det andra problemet, jag har svårt att tro att han har varit ensam om det".
På frågan "varför då?" svarar GW att han inte vill gå in på det.

Däremot verkar de ju söka fler GM.
Citera
2017-09-20, 00:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Var det inte en provanställning han hade på Arla. Han sa upp sig i förtid medan Arla sökte honom för att diskutera en förlängning, dock utan resultat.
Innan dess hade han jobbat inom Mullsjö kommun. Vad som hände där är inte helt klart men det påstås att han numera är portad därifrån.

Är dock lite knepigt detta med han tidigare avgång från jobbet på Arla. Vad hade han i åtanke?

Det har sagts av anonym uppgiftslämnare att han jobbade i köket på ålderdomshemmet Margaretas Park, som drivs av Mullsjö kommun, men att han kan ha misstänkts för stöld av kassan där och sedan slutade. Jag vet inte när detta var i tid dock.

Man bör kanske omedelbart lägga till att är han lite svagt begåvad så kan han ju lätt bli offer för falska utpekanden.
Citera
2017-09-20, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är han svagbegåvad skulle du säga? Eller var det svårt att avgöra? Eller bara lite mindre klipsk?

Man kan ju ställa sig frågande till om en "svagbegåvad" (ursäkta ev. oegentlig term) skulle fara runt över stora avstånd och göra planerade övervåldssmheter på egen hand.

Ja tyvärr så är det svårt att avgöra när man inte kände honom särskilt väl men har väldigt svårt att tro att han gjorde allt det här själv med tanke på vilket intryck han gav mig.
Citera
2017-09-20, 01:02
Medlem
Citat:
Var det inte en provanställning han hade på Arla. Han sa upp sig i förtid medan Arla sökte honom för att diskutera en förlängning, dock utan resultat.
Innan dess hade han jobbat inom Mullsjö kommun. Vad som hände där är inte helt klart men det påstås att han numera är portad därifrån.

Är dock lite knepigt detta med han tidigare avgång från jobbet på Arla. Vad hade han i åtanke?

Det stämmer att han hade en provanställning däremot så stämmer det inte att Arla sökte honom för att diskutera en förlängning för han vabbade och var sjuk så pass mycket att Arla valde att inte förlänga kontraktet och ge honom fast anställning.
Citera
2017-09-20, 01:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ett konstigt sammanträffande, eller? Edvin avslutade sin tillfälliga anställning en vecka tidigare än vad som avtalats. När han begav sig till Mantorp denna helg hade han alltså ordnat så han var arbetslös kommande tid, varför? Kan det ha funnits någon planering med besöket hos BO. Antingen ensam eller tillsammans med någon eller några.
Som jag har uppfattat ryktena i tråden, så sa han upp sig dagen efter dubbelmordet. Dvs nästan tre veckor före vad som avtalats. Om det nu har någon betydelse.
Citera
2017-09-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz
Det stämmer att han hade en provanställning däremot så stämmer det inte att Arla sökte honom för att diskutera en förlängning för han vabbade och var sjuk så pass mycket att Arla valde att inte förlänga kontraktet och ge honom fast anställning.

Tack. Det var ett avgångssamtal han inte ville gå på.
Citera
2017-09-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Som jag har uppfattat ryktena i tråden, så sa han upp sig dagen efter dubbelmordet. Dvs nästan tre veckor före vad som avtalats. Om det nu har någon betydelse.

Han skulle enligt avtalet sluta den 1 Juli. Han sa dock upp sig i förtur med slutdatum den 13 Juni.

Om detta beror på Mantorpsresan eller något annat, är väl än så länge oklart.
Citera
2017-09-20, 01:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ja det stämmer. Missbrukar man benzo, speciellt kombinerat med alkohol, så kan det slå slint rejält.

Hört historier om folk som vaknat upp i fyllecell med tomtedräkt, 50 mil från hemstaden utan något minne alls.

Kommer att tänka på filmen The hangover. Den beskriver vansinnet med alkohol blandat med benzo, om än ur ett humorperspektiv.
Men om det nu stämmer att han har en hjärntumör är det knappast missbruk som är orsaken däremot kan en hjärntumör leda till både personlighetsförändringar, hallucinationer etc och naturligtvis depression.
Citera
2017-09-20, 01:46
Medlem
MGM tycks vara en kluven person.
Enligt en del är han närmast en svärmorsdröm.
Citat:
Vänner och bekanta har svårt att förstå att småbarnspappan misstänks för dubbelmordet på ett äldre par i Mantorp.
Mannens tidigare bästa vän:
– Jag har aldrig sett honom arg. Han var som vilken annan som helst i klassen.

Medan andra har en helt annan uppfattning.
Citat:
Men nu träder en ny bild fram av mannens bakgrund.
Enligt flera personer i hans omgivning har småbarnspappan under sin skötsamma yta haft en mörk sida. De vittnar om att småbarnspappan ibland "inte var sig själv" och då kunde vara hotfull.

Han tycks även sålt machete och leksakspistoler.
Citat:
En kort tid före dubbelmordet i Mantorp försökte mannen sälja en halvmeterlång machete och låtsaspistoler på nätet.

Citaten är hämtade från Expressen
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/smabarnspappans-morka-sida-var-inte-sig-sjalv-/
Citera
2017-09-20, 01:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Är det pappans bil, den gröna amerikanaren. Som grabben och kanske någon kumpan lånat?
Verkar finnas många bilar att låna...

https://www.ratsit.se/19541110-Mats_Roland_Gyllensvaan_Tidaholm/3asFg79MR8Dub2Q3Z8bjwH6s8XZa8lpIJU5W31ruLF0
Jag kan verkligen inte alla i det här fallet men var det inte Pelle Gyllensv**n som hade en mintgrön/turkos amerikanare...?
Nej visst ja det var ju https://www.facebook.com/m*rith*.ojansuu?fref=pb&hc_location=friends_tab&pn ref=friends.all
och Thom*s Svenss*n som har den där HJE678
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2017-09-20 kl. 01:58. Anledning: minneslucka
Citera
2017-09-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag kan verkligen inte alla i det här fallet men var det inte Pelle Gyllensv**n som hade en mintgrön/turkos amerikanare...?

Mats är inte EG pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in