2017-09-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusyliving
Jag köper inte riktigt E*vin som GM, eller iaf inte som ensam GM. Nån annan måste vara hjärnan bakom.

Finns bägge BO:s Facebook kvar?
Vad jobbade Anki med?

Jag håller helt med dig! Tror faktiskt inte heller att EG är gärningsmannen, han kan ha köpt tejpen åt en kompis...vem är frågan?
Citera
2017-09-18, 22:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Jag håller helt med dig! Tror faktiskt inte heller att EG är gärningsmannen, han kan ha köpt tejpen åt en kompis...vem är frågan?
Får den magkänslan också. Det här verkar vara en jävla soppa.

Polisen har fullt upp nu.
Citera
2017-09-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Följt tråden sen den starta och kommenterat några få gånger.

En tanke som slagit mig som ingen vad jag sett tagit upp är om inte Tor kan varit intresserad av att ev köpa den mintgröna/turkosa raggarbilen vilket skulle då förklara varför den kan ha funnits där?

Och då kan det ju mycket väl funnits pengar i hemmet av denna anledning?

Bara en tanke
Thor ägde motorcykel, är man mc-intresserade så brukar man inte gilla raggar-skepp- man störs av raggarskeppen om man är en mc-förare.
Med Mc tar man sig fram lätt och fort, stor skillnad på att köra en raggarbil.
Kanske troligare tvärtom- mördaren låtsades vara intresserad av Mc,n.
Kanske tänkte Lekanders sluta köra Mc. Tänkte kanske sälja cykeln.
Citera
2017-09-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Thor ägde motorcykel, är man mc-intresserade så brukar man inte gilla raggar-skepp- man störs av raggarskeppen om man är en mc-förare.

Han har ju dock en son som har haft/kanske fortfarande har ett stort bilintresse. Därför jag la in min fundering om det kan varit någon sådant som fanns med i varför bilen var där.
Citera
2017-09-18, 22:42
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Har själv kört motorcykel och stör mig inte nämnvärt på raggarbilar. Tvärtom så är de lättare att köra om eftersom de kör så sakta.

Får också känslan av att gärningsmannen/männen var på Mantorps gård för att sälja eller köpa något.
Citera
2017-09-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Han har ju dock en son som har haft/kanske fortfarande har ett stort bilintresse. Därför jag la in min fundering om det kan varit någon sådant som fanns med i varför bilen var där.
Ah förstår. Hursomhelst mördaren har nästlat sig in hos Lekanders, och av någon anledning, har gärningsmannen lånat en raggarbil. Det stör mig, att grannarna som såg raggarskeppet, inte gick till Lekanders och undrade över vems bilen var, alltså första gången bilen noterades.
Grannar på landsbygden brukar ränna hos varandra och ställa frågor, och raggarbil var väl ingenting som tillhörde vanligheterna -hos Lekanders.
Eller menar du att sonen i familjen brukade ratta raggarbil,
tänker att har man föräldrar som kör Mc så blir barnen intresserade av Mc.
Behöver inte vara så- men undrar om du vet?
Citera
2017-09-18, 22:53
Medlem
Torneros avatar
Borensberg är ju strax innan Motala. Halvvättern? Om han nu uppehållit sig i Borensberg med omnejd under några dagar kan ju det kanske förklaras av att han supportade släktingen som deltog där. En familjeutflykt helt enkelt och till ett sådant sport-event åker man väl knappast till samma dag som det är. Men av kroppshyddan att döma är han nog inte så sportintresserad så han bestämde sig för att utforska Östergötland?!
Citera
2017-09-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ah förstår. Hursomhelst mördaren har nästlat sig in hos Lekanders, och av någon anledning, har gärningsmannen lånat en raggarbil. Det stör mig, att grannarna som såg raggarskeppet, inte gick till Lekanders och undrade över vems bilen var, alltså första gången bilen noterades.
Grannar på landsbygden brukar ränna hos varandra och ställa frågor, och raggarbil var väl ingenting som tillhörde vanligheterna -hos Lekanders.
Eller menar du att sonen i familjen brukade ratta raggarbil,
tänker att har man föräldrar som kör Mc så blir barnen intresserade av Mc.
Behöver inte vara så- men undrar om du vet?

Lämnade bilvärlden för ett par år sen och tyvärr inte följt alla som man gjorde förr, men på den tiden var det stylade, åka snabbt bilar som gällde. Detta kan mycket väl gått över till äldre bilar eftersom sonen iaf jobbade/jobbar inom bilvård nu för tiden. Dock kan jag inte minnas att sonen skulle vara intresserad av mc. Men bilar har han varit aktiv i. Mycket bilträffar här i trakterna förr i tiden. Många av dem finns fortfarande, dock va det ännu större för några år sen

Nu kanske det inte alls är på det sättet, att bilen var där pga försäljning. Men en tanke värd att tänkas på att det mycket väl kan vara därför den fanns där
Senast redigerad av fluffens 2017-09-18 kl. 22:59.
Citera
2017-09-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
EG med familj bor enligt uppgift i ett radhus på Stallgatan (antagligen 9C).

Det är det jag menar.. att han är skriven och boende på två olika platser
Citera
2017-09-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Läs tråden. De bor på Stallgatan.

Jag har läst vartenda ord i tråden.. så jag vet inte vad du menar
Det är det jag menar.. att han är skriven och boende på två olika platser
Citera
2017-09-18, 23:00
Medlem
Anonymares avatar
Är det pappans bil, den gröna amerikanaren. Som grabben och kanske någon kumpan lånat?
Verkar finnas många bilar att låna...

https://www.ratsit.se/19541110-Mats_Roland_Gyllensvaan_Tidaholm/3asFg79MR8Dub2Q3Z8bjwH6s8XZa8lpIJU5W31ruLF0
Citera
2017-09-18, 23:00
Medlem
DNA i sig självt torde inte vara så värst svårt att placera ut och på så vis sätta dit någon om man nu har det i syfte. Det kan räcka med att någon som ville den ny häktade mannen illa på något vis kommit över dennes spott, hår eller liknande. Brukar själv aldrig spotta utomhus just av denna anledning, det vore väldigt lätt för någon som ville sätta dit någon annan att ta detta tillvara och placera ut på en mordplats.. Likaså tejpen torde inte vara några större problem, dessutom verkade det ju ha varit inbrott på den häktades arbetsplats, att tejpen försvunnit vid det tillfället med den häktades fingeravtryck på som sedan användes vid brottet.. Ja ni förstår själva..
Det som är underligt i så fall är hur Polisen kunnat knyta den häktade till brottet.. Anonymt tips från den riktigt GM?

Tycker bara den nu misstänkte känns väldigt otippad som råbarkad mördare.. men man kan ju aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in