Citat:
Ursprungligen postat av
kosmopol
Så hemskt många artiklar är det ju inte, sju stycken under ett halvår. Som jag nämnde förut så är det ju inte ovanligt att tidningar har reportage som inte är rena nyhetsartiklar. Medierna har ju ett uppdrag att granska makten och att lyfta fram myndighetsbeslut som har en stark negativ inverkan på individer kan vara en del av det. Det är inte klart för mig vad du menar med att lyfta fram alla sidor. Det är också klart att det kan vara försvarbart att ha en vänskapsrelation med en person man skriver om, förklara varför det är så fel.
Ja eller så kan man säga att 5 artiklar är inom drygt en månad, men visst 7 på ett halvår låter bättre ur din vinkel... Ja medierna ska granska makten, inte skriva snyftreportage om samma sak om och om igen, för då blir det propaganda och att driva opinion för något.
Med att lyfta andra sidor menar jag exempelvis
- Är situationen så dålig som påstås.
- Har vi plats/råd
- Hur ser situationen ut för andra grupper
- Gör vi rätt som tar in dessa människor/skickar hem dom.
- Hur förändras samhället..
Ja vad som helst, bara något annat perspektiv....
För mig är det alla småsaker som gör helheten. Nej en vänskapsrelation, en eller två artiklar säger inte så mycket. Men tillsammans, flera artiklar, vän, medlem i grupper = helheten
Linda Kask och Ulrika Vallgårda sitter på samma tidning och skriver om samma saker, det visar på dålig kultur, etik, moral och står emot allt som har med journalism att göra.