2017-09-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Dölja och dölja. Snarare mördar man för att själv komma undan, men det innebär inte att brottet döljs.
Sannolikheten att BOs och MGM kände varandra känns som stor , varför annars mörda. Men MGM ohälsa kanske spårade ur totalt vid rånets utförande.
Citera
2017-09-19, 23:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charleston183
Det var V75 på Mantorp helgen innan om jag inte är helt ute och cyklar.
Ja, det stämmer. Den som fixade sju rätt den gången kammade hem omkring 2,3 miljoner (inklusive sexor och femmor).

Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
(...)
Hans plutselige vektøkning kan også ha med sterke piller mot psykoser. En del av disse medisiner sløver apetitt senteret i hjernen og noen spiser da utrolig mye og eser ut i vikt
Det är en intressant iakttagelse, det stämmer imo. Folk som käkar starka psykpiller kan gå upp i vikt rejält.

Citat:
...
Han har sluttet sitt jobb og vært med en fru som inte fungerer helt i samfunnet og to små barn. Ble ikke hustrun også forhørt av polisen. Hun virker ikke så veldig smart (unskyld, men min uppfatning)
Drar du inte en förhastad slutsats bara utifrån att hon inte tycks arbeta?
Nå, hustrun må vara blåst. Lite min känsla också.

Edit: Jag skulle vilja att någon som känt till MGM en längre tid yttrade sig om hans eventuella viktuppgång.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-09-19 kl. 23:16.
Citera
2017-09-19, 23:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Det inlägget visste vad det tog !!
Jag håller fullständigt med att kalla en person i 60-åldern för gamling år 2017 är inte relevant.
Mer medelålders då.
Gamling är man väl snarare i 90 till 100 år åldern.
Men det beror ju till stor del på personens fysiska skick.
Jag tror personligen att de gjorde motstånd och att detta antagligen var anledningen till att de blev mördade.

Förmodligen är det så. Båda offren behöver heller inte ha vistats i närheten av varandra när GM tog till våld. Den ene kan redan ha varit oskadliggjord när den andre senare dök upp i närheten. Därför behöver det heller inte vara osannolikt med bara en GM.
Citera
2017-09-19, 23:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast att fly landet är inte speciellt svårt. Det går att komma väldigt långt med bil om man känner för det.

Hade jag personligen varit GM och polisen haft ögonen på mig så hade jag dragit. Tveklöst.
Någonting känns inte rätt i den här soppan..

Ja, göra tretti på kåken för ett bestialiskt dubbelmord känns ju sådär. Och ens mamma och ens barn blir inte glada för det heller. Något fattas.
Citera
2017-09-19, 23:33
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Edit: Jag skulle vilja att någon som känt till MGM en längre tid yttrade sig om hans eventuella viktuppgång.

MGM har varit kraftig sedan barnsben!
Citera
2017-09-19, 23:37
Medlem
Det har ju pratats om travvinst och jag är ganska övertygad om att det är just pengar som är motivet i detta fall. Dock inte från trav. Likaså är jag övertygad om att det är fler än en GM.

En teori...

Låt oss säga att BO säljer något för en större summa en tid innan morden, ex skog...
Vid sådana fall är det inte alltid ovanligt att det även involveras en del svarta pengar i försäljningen. MGM har på något sätt anknytning till köparen av skogen och får höra om dessa pengar.
När MGM inte lyckas hitta dessa pengar försöker de först länsa parets kontokort(ena GM stannar i huset med paret). När dem blir frustrerade över att inte få ut mer pengar börjar de tortera ena offret, troligtvis mannen, för att kunna få ut mer pengar via banktransaktioner eller liknande. Och här väljer dem fel person, för mannen är den som har koll på bankdosa etc och han håller tyst. Kvinnan kan inte hjälpa dem hur mycket de än torterar mannen. Det hela går för långt och mannen avlider, gärningsmännen inser att de måste ta död på kvinnan också för att slippa bli igenkända.
Citera
2017-09-19, 23:37
Medlem
Man har inte hört om det har tagits några bilar i beslag hos familjen. Brukar väl komma fram.
Citera
2017-09-19, 23:41
Medlem
Ett konstigt sammanträffande, eller? Edvin avslutade sin tillfälliga anställning en vecka tidigare än vad som avtalats. När han begav sig till Mantorp denna helg hade han alltså ordnat så han var arbetslös kommande tid, varför? Kan det ha funnits någon planering med besöket hos BO. Antingen ensam eller tillsammans med någon eller några.
Citera
2017-09-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Ett konstigt sammanträffande, eller? Edvin avslutade sin tillfälliga anställning en vecka tidigare än vad som avtalats. När han begav sig till Mantorp denna helg hade han alltså ordnat så han var arbetslös kommande tid, varför? Kan det ha funnits någon planering med besöket hos BO. Antingen ensam eller tillsammans med någon eller några.

Vet du vart han jobbade innan morden ägde rum? Han jobbade på Arla Foods i Jönköping fram till dess att han greps. Jag pratade med honom lite och man märkte ju att han inte var särskilt klipsk och att något inte stämde men jag tror verkligen inte att han gjorde det här själv. Jag kan givetvis ha fel men jag tror att det finns medgärningsmän som på något sätt har fått honom att delta i de här vidriga morden.
Citera
2017-09-20, 00:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz
Vet du vart han jobbade innan morden ägde rum? Han jobbade på Arla Foods i Jönköping fram till dess att han greps. Jag pratade med honom lite och man märkte ju att han inte var särskilt klipsk och att något inte stämde men jag tror verkligen inte att han gjorde det här själv. Jag kan givetvis ha fel men jag tror att det finns medgärningsmän som på något sätt har fått honom att delta i de här vidriga morden.

Är han svagbegåvad skulle du säga? Eller var det svårt att avgöra? Eller bara lite mindre klipsk?

Man kan ju ställa sig frågande till om en "svagbegåvad" (ursäkta ev. oegentlig term) skulle fara runt över stora avstånd och göra planerade övervåldssmheter på egen hand.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-20 kl. 00:22.
Citera
2017-09-20, 00:20
Medlem
Citat:
Hur vet vi at han har omgåtts normalt med dem? Han har sluttet sitt jobb og vært med en fru som inte fungerer helt i samfunnet og to små barn. Ble ikke hustrun også forhørt av polisen. Hun virker ikke så veldig smart (unskyld, men min uppfatning)

Jag vet bara att en psykos inte bara går över sådär. En helg i psykotiskt tillstånd hade nog omgivningen märkt av. Men hans fru kanske har märkt en förändring men hon har inte agerat.
Citera
2017-09-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klingiz

Var det inte en provanställning han hade på Arla. Han sa upp sig i förtid medan Arla sökte honom för att diskutera en förlängning, dock utan resultat.
Innan dess hade han jobbat inom Mullsjö kommun. Vad som hände där är inte helt klart men det påstås att han numera är portad därifrån.

Är dock lite knepigt detta med han tidigare avgång från jobbet på Arla. Vad hade han i åtanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in