2017-09-19, 22:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Alltså, det skulle kanske kunna gå att skilja på styckning av färsk kropp och en som legat i vattnet, sådant kan nog obducenter reda ut. Men detta kommer nog inte att bli en fråga, för troligtvis har polisen redan hittat spår från styckning inne i båten, är min spekulation. Det kan han nog dömas för, även mot ett ev. nekande.

Det är mycket möjligt, men någon sådan information har vi ju inte ännu.
Citera
2017-09-19, 23:01
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Hundarna har varit ute tidigare som jag skrivit. Nu när rutten är fastställd vill dom väl prova igen mindre yta att söka på nu antar jag. Hoppas på framgång !
Var det inte bara på Svenskt vatten förra gången? Men jag vet inte...
Om doggarna är så bra som de påstås vara så bör de väl hitta något lik i alla fall, det lär ju finnas gott om sådana i Öresund - men kanske inte Kim.
Citera
2017-09-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej glöm det.

Tror du att någon annan än Peter Madsen har styckat Kim Wall? I så fall är du mer än lovligt dum i hela djävla huvudet.

Menar du att syftet med resan inte kommer upp i rätten?
Citera
2017-09-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Var det inte bara på Svenskt vatten förra gången? Men jag vet inte...
Om doggarna är så bra som de påstås vara så bör de väl hitta något lik i alla fall, det lär ju finnas gott om sådana i Öresund - men kanske inte Kim.
Hmm tror inte det men är inte säker. Dyker kanske upp både det ena och det andra nu.
Citera
2017-09-19, 23:05
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Danskarna har nog lite lillebrorskomplex gentemot Sverige.

Inte en chans. Danskarna tog sig igenom ett världskrig som svenskarna så mesigt lyckades undvika genom att tillgodose nazisternas logistikbehov till Norge, vilket även det var ockuperat av Tyskland. Det fjolliga sverige skyllde på att de var neutrala typ:
- Angrip oss inte snälla Herr Hitler. Vi är ju så otroligt ynkliga och naiva. Vi kan skicka era soldater till och från Norge nästan gratis om ni vill.
Så det där med lillebrorskomplex går fetbort.
Citera
2017-09-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Nej, jag bara spekulererar, precis som de flesta måste, då massor med info saknas....
Citera
2017-09-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag är ju tämligen övertygad om att resterande kvarlevor ligger i en väska eller säck, med sänke. För även om han verkar smått korkad ur många perspektiv hade han gått långt för att sänka kroppen, och detsamma lär gälla resten.

Så jag tror inte kvarlevorna har färdats längre än den sträcka strömmen tar dem med sig under tiden de faller till botten. Vilket inte borde vara allt för långt. Men visst, allt är möjligt.

Vi får hoppas att hundarnas markeringar var skarpa, och att de hittar vad de söker inom kort.

Dom är bara tränade på just den molekylen som ett lik av människa avger. Som jag förstår markerade både hundarna samma områden flertal gånger. Nu är det upp till dykarna. Sedan hundnosar igen.

Dom betar nog av området ytterst systematiskt. Det tar tid.

Jag har tålamod.
Citera
2017-09-19, 23:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
I detta fallet är det tyvärr du som är "mer än lovligt dum i hela djävla huvudet." som inte klarar av att följa ett så enkelt resonemang.

För även om vi alla är helt övertygade om att PM styckat KW. Så måste, under de nämnda omständigheterna, liket inte ha fiskats upp och styckats "inom några timmar", utan det kan som sagt ha skett när som helst fram till att torson hittades.

(och se nu för fan till att inte bekräfta att du är "mer än lovligt dum i hela djävla huvudet." genom att försöka säga emot något så självklart)
Amen sluta nu med att kalla varann för ditten och datten herregud! Angående när kroppen är hittad och styckad så visst i teorin kan det ha skett närsomhelst fram till att den hittades. Men eftersom att KW är försvunnen under denna tiden så får man ju anta att myndigheterna har letat typ dygnet runt efter henne så det blir ju rätt långsökt om det skulle ha skett efter första natten. Båtar, helikopter, flygplan, radar etc. Men det var ju en civil person som hittade torson så visst allt är väl möjligt även om jag inte tror att det kommer att hålla i domstol att hålla kvar vid nekning av styckningen.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-19 kl. 23:14.
Citera
2017-09-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Vi får nog bara en väldigt liten del av vad dom kommit fram till .
Citera
2017-09-19, 23:10
Medlem
Citat:
Jag är ju tämligen övertygad om att resterande kvarlevor ligger i en väska eller säck, med sänke. För även om han verkar smått korkad ur många perspektiv hade han gått långt för att sänka kroppen, och detsamma lär gälla resten.

Så jag tror inte kvarlevorna har färdats längre än den sträcka strömmen tar dem med sig under tiden de faller till botten. Vilket inte borde vara allt för långt. Men visst, allt är möjligt.

Vi får hoppas att hundarnas markeringar var skarpa, och att de hittar vad de söker inom kort.

Dom är bara tränade på just den molekylen som ett lik av människa avger. Som jag förstår markerade både hundarna samma områden flertal gånger. Nu är det upp till dykarna. Sedan hundnosar igen.

Dom betar nog av området ytterst systematiskt. Det tar tid.

Jag har tålamod.

PW måste väl genomgå undersökning nu. Studerad dygnet runt.
Citera
2017-09-19, 23:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:

Visst fan det har du rätt i, de försvunna kvarlevorna kan ju ligga förpackade i en säck med vikter i. Så långt tänkte inte jag utan jag bara gick på det Solglittret sa tidigare att huvud, armar och ben sjunker i vatten så jag antog att de bara var dumpade utan vikter. PM kanske har testat i vattnet och sett om de sjunker då alltså. Men om du har rätt om säcken så borde det ju finnas rätt stora chanser att hitta den.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-19 kl. 23:17.
Citera
2017-09-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Amen sluta nu med att kalla varann för ditten och datten herregud! Angående när kroppen är hittad och styckad så visst i teorin kan det ha skett närsomhelst fram till att den hittades. Men eftersom att KW är försvunnen undera denna tiden så får man ju anta att myndigheterna har letat typ dygnet runt efter henne så det blir ju rätt långsökt om det skulle ha skett efter första natten. Båtar, helikopter, flygplan, radar etc. Men det var ju en civil person som hittade torson så visst allt är väl möjligt även om jag inte tror att det kommer att hålla i domstol att hålla kvar vid nekning av styckningen.
Torson måste också haft tid på sig att flyta upp till ytan efter styckningen om den nu inte planterades där den hittades. Fast vilken dåre skulle fiska upp KW, stycka henne, punktera torson, fästa vikter på den, och sen plantera den så den snabbt ska hittas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in