2017-09-19, 21:56
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Frågan gällde om han ansåg det möjligt eller lönt att fly landet. Om han blir förhörd om tejp och topsad så borde han ju inse att det är klippt.

Han har ju sambo och småbarn, att fly landet kanske inte är det första man tänker på då. Kanske levde han i tron att han inte lämnat några spår på brottsplatsen och att det där med DNA bara var en formalitet. Eller så ville han bli gripen och gick och längtade efter att bli "känd" för sitt dåd. Det finns folk till allt, inget kan uteslutas.
Citera
2017-09-19, 21:56
Medlem
Det inlägget visste vad det tog !!
Jag håller fullständigt med att kalla en person i 60-åldern för gamling år 2017 är inte relevant.
Mer medelålders då.
Gamling är man väl snarare i 90 till 100 år åldern.
Men det beror ju till stor del på personens fysiska skick.
Jag tror personligen att de gjorde motstånd och att detta antagligen var anledningen till att de blev mördade.
Senast redigerad av Flashybits 2017-09-19 kl. 21:57. Anledning: korrektion
Citera
2017-09-19, 21:59
Medlem
Citat:
Frågan gällde om han ansåg det möjligt eller lönt att fly landet. Om han blir förhörd om tejp och topsad så borde han ju inse att det är klippt.

Varför skulle han fly. Han är säkert topsad för att uteslutas. Han har ju ännu inte delgetts misstanke om inblandning.
Citera
2017-09-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Det inlägget visste vad det tog !!
Jag håller fullständigt med att kalla en person i 60-åldern för gamling år 2017 är inte relevant.
Mer medelålders då.
Gamling är man väl snarare i 90 till 100 år åldern.
Men det beror ju till stor del på personens fysiska skick.
Jag tror personligen att de gjorde motstånd och att detta antagligen var anledningen till att de blev mördade.
Haha, ja min bror er 62 og jeg er ganske sikker på at han er i mye bedre fysisk form enn gyllensvaan mgm......skulle likt å se mgm sykle 10 mil om dagen nær han er på semester, eller på treningsstudio 3 ganger i veckan, eller åker skridskor.....
Det er ikke alder , men fysisk form som teller mest
Citera
2017-09-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Precis. Typiska "gamlingar" är nog inte jättebenägna att dra igång handgemäng med knivbeväpnad 24-åring med trolig galenskap i blicken. De flesta spelar nog med och låter sig bindas i hopp om att bli skonade, även om de är i skick att åka Vasaloppet vilken dag som helst.
VI människor läser om våld, men tycks alltid tro eller bortförklara att det handlar om "uppgörelser" mellan offer och gärningsman. Det blir så mycket lättare att förstå- och skydda sig själv, sådant, det händer aldrig mig.
Jag umgås inte med de gängen, eller umgås inte med galningar eller tokigt folk.
Men mord där gärningsman som ska åt ens pengar, det kan drabba vem som helst, man har en dyr fin klocka, och tänker inte på att någon triggas av klockan och bestämmer sig för att den klockan ska jag ha. Man vet inte vad som rör sig i andras skallar.
Äldre människor har inte samma misstänksamhet gentemot ytligt bekanta, bor man på lander, så låser man inte ytterdörren tex. Unga personer har inte heller det där försiktiga -de kan bjuda hem en vilt främmande kille-på fest. EN ung person går ensam genom mörk park mittinatten osv.
VI har ett samhälle där det finns många våldsamma personer, ibland är det uppenbart, men ibland kan ingen av oss tro att just "Han" är kapabel till att begå ett grymt mord.
Citera
2017-09-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
NI är vana att gå på tur- därför är norrmän sådana friskusar.
Men gamle,Breivik- det var många som inte trodde att han heller var kapabel till det som hände.
Dyre biler lange avstander og dårlige veier gir raske ben

Abb er den verste nordmann i moderne tid, og nå har norske polisen blitt rammet av en stor skandale

Men jeg tror at mgm har dårlig fysikk og utholdenhet, men nok av hat innom seg, til å gjøre fryktelige ting
Citera
2017-09-19, 22:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han är sannolikt av samma skrot och korn som ubåtsmördaren, ska bli spännande att få ta del av den misstänktes förklaring

En olyckshändelse, makarna Lekander fick ugnsluckan i skallen.

Allvarligt talat så är en osannolik berättelse det enda som EG kan försvara sig med.
Är han GM så har du antagligen rätt. Vidare så kommer polisen slå hål på hans berättelser ganska fort.
Citera
2017-09-19, 22:49
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Ja det är klart att han kände till dem. Jag undrar HUR.
Det skulle kunna leda till att få mera klarhet varför brottet skett. Det räcker ju inte med att snacka om hans psyke.
Sen tror jag ett det faktiskt är möjligt att han agerat ensam. Han kan ha skadat dem så mycket så att han ensam kunnat tejpa utan att någon av dem kunnat göra motstånd.
Men säker är jag inte på att han var ensam. Mer info om relationen mellan BO och MGM skulle kanske kunna ge nån hint om huruvida det var flera gärningsmän.
Just nu är det bara polisen som sitter med de kunskaperna. Att han är häktad på den starkare misstankegraden visar att det finns både bevis och kopplingar till honom som person.

Hoppas bara att polisen inte snöar in sig på enbart honom, utan att de förutsätter i utredningen att det finns flera GM.
Citera
2017-09-19, 22:52
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Lättare sagt än gjort. Ssk om snuten knyckt passet eller skrivit upp vad han heter. Han är inte helt diskret till det allmänna formatet heller och vet inte nödvändigtvis hur den stora världen fungerar.
Fast att fly landet är inte speciellt svårt. Det går att komma väldigt långt med bil om man känner för det.

Hade jag personligen varit GM och polisen haft ögonen på mig så hade jag dragit. Tveklöst.
Någonting känns inte rätt i den här soppan..
Citera
2017-09-19, 22:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Inte om han var i ett psykotiskt tillstånd vid gärningen. Han kan ha förträngt det hela eller inte insett att det var han.

Frågan gällde vad han kunde inse, eftersom det inte är sannolikt att det skett under någon form av psykotiskt tillstånd.
Citera
2017-09-19, 22:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Han har ju sambo och småbarn, att fly landet kanske inte är det första man tänker på då. Kanske levde han i tron att han inte lämnat några spår på brottsplatsen och att det där med DNA bara var en formalitet. Eller så ville han bli gripen och gick och längtade efter att bli "känd" för sitt dåd. Det finns folk till allt, inget kan uteslutas.

Nö det är klart, men då blir det också till slut ganska likgiltigt att resonera.

Frågan gällde väl om det kan antas misstänkliggöra honom mer eller mindre att han inte flydde.

Är han spritt språngande skiter vi kanske i vilket.
Citera
2017-09-19, 23:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Varför skulle han fly. Han är säkert topsad för att uteslutas. Han har ju ännu inte delgetts misstanke om inblandning.

Jag förstår inte hur du tänker och bryr mig uppriktigt sagt inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in