2017-09-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Tyvärr så tror jag att det är någon som retas med detta bolag som finns på denna adress.
Men, det är inte roligt för de som arbetar eller bor på denna adress och får afghaner som hänger i porten.
Håller inte med där. Jag tycker det är jätteroligt. Mer sånt.
Citera
2017-09-19, 16:33
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Tillståndsbevis 2017-09-19

Citat:
2017-09-19 - 2017-10-08
Citat:
Polisen förlänger afghanernas demonstrationstillstånd: ”De får hålla på tills de blir gamla
https://samnytt.se/polisen-forlanger-afghanernas-demonstrationstillstand-de-far-halla-pa-tills-de-blir-gamla/
Citera
2017-09-19, 16:39
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht

https://samnytt.se/polisen-forlanger-afghanernas-demonstrationstillstand-de-far-halla-pa-tills-de-blir-gamla/

Dom är ju redan "gamla". Och när ska de ut ur LANDET. Har polisen helt gett upp nu så de låter dom stanna kvar där på Bantorget i all evig tid. Jaha, så nu är alla och allt välkommet till Sveristan och bo vart ni vill, gör vad ni vill. Polisen tittar bort. Fy fan........
Citera
2017-09-19, 16:40
Medlem
Citat:

Äntligen har polisen fått lite pondus om det var dom som uttryckte sig så. Djä*ligt roligt sagt.
Citera
2017-09-19, 16:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Åh vad glada de övriga sjutton bosadsinnehavarna i porten ska bli!
https://www.hitta.se/upplandsgatan+17b+stockholm/personer/2
Skulle nån boende lämna ut portkoden i mitt hus blev de om inte vräkta så nästan.
Verkligen!

Att lägga upp sin portkod in en ÖPPEN Facebookgrupp med nästan 20 000 medlemmar är enormt omdömeslöst. Min bostadsförening skulle inte uppskatta det, inte heller en direkt uppmaning till ett hundratal afghaner att komma och gå i trappuppgången efter egna önskemål.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-09-19 kl. 16:45.
Citera
2017-09-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitGirl
Dom är ju redan "gamla". Och när ska de ut ur LANDET. Har polisen helt gett upp nu så de låter dom stanna kvar där på Bantorget i all evig tid. Jaha, så nu är alla och allt välkommet till Sveristan och bo vart ni vill, gör vad ni vill. Polisen tittar bort. Fy fan........
Jag tycker det är jättebra. Detta kan även få dom gamla trotjänarna pensionärer att vakna till som vill besöka sin staty och njuta av lugnet. Det ser ju ut som värsta zigienarlägret och värre lär det bli. Både råttor, lögnhalsar och medelålders förövare är i gott sällskap och folk inser att sånt skräp vill vi inte ha här. Ropen skalla, sittplats åt alla!!!
Citera
2017-09-19, 16:47
Medlem
Citat:

Dålig källa men det är inte bra att barnen/ungdomarna blir sjuka av kölden och hamnar på sjukhus, redan två som hamnat där varav Mahmoud kom in med ambassadpersonal så det gick snabbare. Nu är jag mer säker på att Ribbenvik och Fritzon kommer ändra sig, kylan kommer faktiskt vara på våra unga ensamkommandes sida i tv och nyheter, unga och barn som får lunginflammation och skador är inte bra för Sveriges anseende. Fint att dom får värma sig i en lägenhet nära där dom befinner sig. Önskar att jag kunde hjälpa till mer men bor för långt bort. Fler tält och sovsäckar behövs och regelbunden logistik för tvätt osv.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera
2017-09-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Åh vad glada de övriga sjutton bosadsinnehavarna i porten ska bli!
https://www.hitta.se/upplandsgatan+17b+stockholm/personer/2
Skulle nån boende lämna ut portkoden i mitt hus blev de om inte vräkta så nästan.

Det där förstår jag inte. Vem har lämnat koderna på fb, någon som bor där och erbjuder plats i egen lgh eller lämnar bara portkoden och folk kommer in och sover på trappan eller källaren ?
Hen får kanske besök av zigenarna eller sk eu-migranter för att värma sig ?
Citera
2017-09-19, 16:50
Medlem
De bryter mot sitt demonstrationstillstånd varje dag genom att:
- Demonstrera utanför den tillåtna tiden 8.00-22.00
- Sätta upp tält större än 1 st 3x3 m som de har tillstånd för

Ändå beviljar polisen dem förlängt tillstånd gång på gång på gång...
Citera
2017-09-19, 16:50
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Äntligen har polisen fått lite pondus om det var dom som uttryckte sig så. Djä*ligt roligt sagt.

Tycker snarare uttalandet vittnar om ointresse och att Polisen nu skiter i att upprätthålla ordningen. Någonstans har polisledningen fullkomligt tappat respekten för sin uppdragsgivare, och jag kan väl på något sätt ändå ha lite förståelse.
Citera
2017-09-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Tycker snarare uttalandet vittnar om ointresse och att Polisen nu skiter i att upprätthålla ordningen. Någonstans har polisledningen fullkomligt tappat respekten för sin uppdragsgivare, och jag kan väl på något sätt ändå ha lite förståelse.
Jag tänker tvärtom att det är bra. Ju mer dom ställer till och brer ut sig, desto bättre. Om allt gick rätt till och det var fina ungdomar som satt där snällt skulle dom kunna få den uppmärksamhet dom hoppas på. Nej, helst vill jag att dom tar över hela stadsdelen och ger sig in i portar där dom både pissar och skiter. I bananrepubliken Sverige måste det ske något liknande för att folk ska vakna. Inte ens en kniv i nacken var tillräckligt.
Citera
2017-09-19, 17:11
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tänker tvärtom att det är bra. Ju mer dom ställer till och brer ut sig, desto bättre. Om allt gick rätt till och det var fina ungdomar som satt där snällt skulle dom kunna få den uppmärksamhet dom hoppas på. Nej, helst vill jag att dom tar över hela stadsdelen och ger sig in i portar där dom både pissar och skiter. I bananrepubliken Sverige måste det ske något liknande för att folk ska vakna. Inte ens en kniv i nacken var tillräckligt.

Tycker det pratats så där i många herrans år nu. Börjar ju inse att folk aldrig kommer vakna. Om det fanns en möjlighet till det så skulle det hänt för länge sen. Nä, dessa afghaner kan pissa, skita och bygga kåkstad hur mycket som helst. Vi kommer inte göra något åt saken. Vi är för programmerade att förlita oss till myndigheterna, och när Polisen ger upp har vi inte en aning om hur vi ska fixa det här själva.

Du hör ju själv, de stack en kniv i nacken på en polis men ändå får de sitta där och drälla i sina tält. Polisen har ju full rätt att kontrollera ID sen bunta ihop och skicka hem dom. Ändå görs ingenting.. "sitt där tills ni blir gamla, vi kan inte bry oss mindre" är vad Polisen säger.

Det här kan man skratta åt bäst man vill men skrattet fastnar snabbt i halsen. Vi har ingen ordningsmakt längre och det är politikerna samt journalisterna som bär skulden till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in