Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtens-fislukt
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor or better
Nu är det ju såhär att min AMD Phenom X4 9850 fryser spelet mest hela tiden medan man spelar någon eller några tiondelars sekund och på banor som den pråm som är nu under operation hydra så har jag runt 50 FPS i bakkant på den och det är inte ok för CS. Spelet och banorna har blivit tyngre med tiden.
En G4560 hade levererat bättre än vad min processor gör, huruvida den hade fått stopp / gjort småfrysningarna jag har drägliga vet jag inte.
Med Intels 8e generation kommer i3orna få fyra kärnor och med en sådan lär det vara helt lugnt iaf.
Köper man en Ryzen fyrkärnig (samtliga) eller högre antar jag att man klarar sig också.
Grafikmässigt ger lägre grafikinställningar en "bättre" grafik för ens prestanda i spelet (mindre skuggor exempelvis) och i fullhd klarar man sig säkert bra med ett GTX 950 eller liknande med. Att gå på ett 1060 som någon annan nämnde är ju inte fel om man ändå kan tänkas vara intresserad av att prova något annat.
Just nu spelas ju Playerunknown Battlegrounds mest på Steam och lägsta där är rekommenderat i3 men är inte det baserat på Arma 3? Arma 3 skall väl inte vara så bra på att nyttja flera kärnor och vara krävande (rimligtvis i per kärnprestanda i.s.f.)
CS är ju ett spel där det är skönare att ligga på massa FPS även om man bara har en 60 Hz skärm och en del köper ju snabbare skärmar med. Med en överklockad i7 7700K stirrande rätt in i väggen utan botar kan man ju få över 900 FPS och det behöver man ju inte men det är ju inte heller ett scenario som är realistiskt när man verkligen spelar.
Man bör ju ha åtminstone som mål att varje bildruta alltid hinner målas inom en bildrutas period på skärmen i spelet kan jag tycka. I alla situationer. Klart något enstaka avbrott ifrån det kan vara ok men på min dator och på de tyngre banorna (i lägre grad nya Nuke, i medelmåttig grad Inferno och i medelmåttig till högre grad de som bara är nu i Operation Hydra) så är det inte kul.
En dator som klarar av att spela CS:GO dugligt är ju inte dyr och det är IMHO dumt att köpa en som inte klarar av det för då är det ju inte kul att spela alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtens-fislukt
Det är ju en pissdator som bara en idiot skulle köpa också.
.. men du kan ju ta den.
Han har ju skrivit Core series 2.7 GHz. Frågan är om han inte vet eller om det var det vagaste han kunde dra till med. En Core 2 Duo 2.7 GHz vore ju inte mycket att skryta med idag om så är fallet. GT 430 är ett desktopkort och inte ett grafikkort med skitdålig prestanda. 268.8 gflops, 950 som antagligen hade klarat av det fint ligger på 1572-1915, 1060 på 3470-4372, mer på de överklockade varianterna.
Visst hade en dator med G4560 och ett GTX 1060 3 GB kostat mer än 1600 kr men du får ju ett minst 13 gånger snabbare grafikkort då också ..
Att han har tryckt i 8 GB RAM i maskinen spelar ju ingen roll, speciellt om det skulle vara så att både 4 och 2 GB var tillräckligt mycket, det senare ställer jag mig nog tveksam till, iaf med ett modernare grafikkort. Mer RAM än nog gör ju inte spelet snabbare medan de andra komponenterna kan göra det. Mobiltelefonitillverkare trycker ju i mer RAM med istället för dyrare systemkrets eftersom folk ändå inte förstår vad alla tillverkare och namn och armkärnmodeller o.s.v. betyder där och hur de presterar men att 3 är mer än 2 det förstår de.