2017-09-18, 23:01
Medlem
Jag köper Edvin som GM.

Verkar ju lite småsjuk.(försvann en period bl.a). Kanske även brist på pengar samt nyfödd skrikande tärde
på redan pressat psyke. Allt blev jobbigt.

Däremot saknas ännu en koppling. Hur kom Lekanders in i bilden och varför valdes bankomaten i Borensberg isåfall? Kan det vara så enkelt att han varit i borensberg någon gång tidigare o visste att den kanske låg lite avskilt tex?

Är detta utfört av en eller flera GM?
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-09-18 kl. 23:01. Anledning: Fel
Citera
2017-09-18, 23:03
Medlem
Kexet65s avatar
En sak jag funderar över....
Enligt åklagaren har MGM Edv*n enbart varit känd av polisen i typ några få dagar.
Hur kan dom då REDAN fått svar på DNA-test (dvs att hans DNA i någon form återfunnits på brottsplatsen 🤔?
Det brukar ju (som jag förstått det från andra fall) "ta tid" innan svar erhålls från Forensiska?!?
Eller finns det andra sätt att säkerställa DNA på?
(Bara en reflektion i all min okunnighet)...
Citera
2017-09-18, 23:04
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Enligt åklagaren har MGM Edv*n enbart varit känd av polisen i typ några få dagar.
Hur kan dom då REDAN fått svar på DNA-test (dvs att hans DNA i någon form återfunnits på brottsplatsen 🤔?
Det brukar ju (som jag förstått det från andra fall) "ta tid" innan svar erhålls från Forensiska?!?

Det går säkert gå före i kön om det är denna typ av ärende.
Citera
2017-09-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Lämnade bilvärlden för ett par år sen och tyvärr inte följt alla som man gjorde förr, men på den tiden var det stylade, åka snabbt bilar som gällde. Detta kan mycket väl gått över till äldre bilar eftersom sonen iaf jobbade/jobbar inom bilvård nu för tiden. Dock kan jag inte minnas att sonen skulle vara intresserad av mc. Men bilar har han varit aktiv i. Mycket bilträffar här i trakterna förr i tiden. Många av dem finns fortfarande, dock va det ännu större för några år sen

Nu kanske det inte alls är på det sättet, att bilen var där pga försäljning. Men en tanke värd att tänkas på att det mycket väl kan vara därför den fanns där
ja allt är möjligt. Hoppas att inte mördaren stulit Lekanders cyklar, tänker mig att det är en HD.
Men det är väl annat han stal som gick att packa in i den stora raggarbilen.
Barnen har väl noterat vad som försvunnit, om de nu orkar gå runt och se efter vad mördaren begärligt
plockat med sig. Usch vilken svinig historia.
Citera
2017-09-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det går säkert gå före i kön om det är denna typ av ärende.

Var väl bara 13st som köpt just denna typ av tejp och de lär nog gå före i kön son tidigare talare skrivit
Citera
2017-09-18, 23:07
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Borensberg är ju strax innan Motala. Halvvättern? Om han nu uppehållit sig i Borensberg med omnejd under några dagar kan ju det kanske förklaras av att han supportade släktingen som deltog där. En familjeutflykt helt enkelt och till ett sådant sport-event åker man väl knappast till samma dag som det är. Men av kroppshyddan att döma är han nog inte så sportintresserad så han bestämde sig för att utforska Östergötland?!
Det kan ju vara så enkelt att Ed*in och paret stött på varandra under evenemanget och börjat prata om bilen. De kanske till och med tänkte sig att köpa den. Sedan kanske de bjudit hem honom på fika, Ed*in har sett att det finns saker att stjäla och återvänt vid ett senare tillfälle när han skaffat lämplig utrustning.
Han ser ju som sagt ofarlig ut (enligt mig) och det kan ju få folk att sänka garden en aning.

Eller också såg Ed*in paret ta ut en större summa pengar och hakade på.

Spekulationer i brist på bättre.
Citera
2017-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Det har tagit två veckor innan man fick svar- och sedan gav det träff på denne person.
Citera
2017-09-18, 23:10
Medlem
Citat:
Vanligt DNA prov går snabbt numera
Citera
2017-09-18, 23:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Följt tråden sen den starta och kommenterat några få gånger.

En tanke som slagit mig som ingen vad jag sett tagit upp är om inte Tor kan varit intresserad av att ev köpa den mintgröna/turkosa raggarbilen vilket skulle då förklara varför den kan ha funnits där?

Och då kan det ju mycket väl funnits pengar i hemmet av denna anledning?

Bara en tanke

Smart i princip men var han inte för gammal för att köpa en sån bil, som EG inte heller ägde?
Citera
2017-09-18, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
men han kanske var med säljaren? och då åkte dom i 2 bilar. raggar bilen och den silvriga? men det blev ingen affär och sen åkte Edvin tillbaka o rånade dom?

iofs åker man väl inte ut som säljare till en köpare men..

Fast det är ju att dra till sig en del uppmärksamhet, och Tor kunde ju ha pratat runt om saken med familj och bekanta billkunniga.
Citera
2017-09-18, 23:18
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Här är länken på Facebook i repris till en bil som har skrivits om tidigare i tråden men det verkar som bara några få har tagit notis om den. Ägs av en person med samma efternamn som MGM och är definitivt mintgrön. Märke och modell är Buick Sportwagon och årsmodell 1966. Huruvida det finns en relation mellan ägaren och MGM är mig obekant.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=169705796768156&set=picfp.100011862 093774.169705786768157&type=3&theater
Exakt!! Det var den bilden jag menade tidigare, tack!
Citera
2017-09-18, 23:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad har denna Niclas med brottet att göra tänker du?

Om det är en bror/kusin som bor relativt nära brottsplatsen så tänkte jag det kunde ha visst intresse att orientera sig i hans person.

Det kan ju finnas någon psykologisk eller närhets- pch tillgänglighetsaspekt som kan vara av intresse.

Om nu inte tråden redan avfärdat honom som ej närmare släkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in