2017-09-18, 20:45
Medlem
Det viktiga inom FB tillhör Daria Kustovskaya musse släket tänkte hon hade öron men kommer från ryssland och inget Mellanöstern land.

Jag tyckte att hon sjöng helt okej men Idol har gått ner sig ordentligt som många andra program som man mjölkar ut så mycket man kan.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Tyckte inte heller att Paulina lyckades.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Var hittar du massinvandringpropagandan?
Paradoxal syftar förmodligen på Kishtis kommentar: "Det är beundransvärt att du kan vara så glad och energisk när du hotas med att separeras från din familj" eller liknande. Inte så allvarligt enligt mig, men kan inte tänka mig något annat som kan tolkas som massinvandringspropaganda på något sätt.
Citera
2017-09-18, 20:47
Medlem
Mikeyjamess avatar
Olivia bäst ikväll. Rösten, bredden, låten, stämningen - allt sitter Skulle bli förvånad om hon går vidare dock då hon knappt fått tv-tid. Tittarna kommer undra vem fan hon är.
Citera
Medlem
Olivia är en möjlig vinnare om hon spelar sina kort rätt.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ännu värre. Antingen mordeniserar du låten eller så får du vara beredd på kritik. Hon sjöng den rakt upp och ner som originalet vilket är tråkigt. Programmet heter inte "Karaokestjärnan 2017".
Det där är helt rimlig kritik. Dock är det helt irrelevant vilket år låten är släppt. Karaoke kan det bli med vilken låt som helst om man inte gör den till sin egen.
Citera
2017-09-18, 20:48
Medlem
BestCoast.s avatar
Wow Olivia, top notch!
Citera
2017-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Paradoxal syftar förmodligen på Kishtis kommentar: "Det är beundransvärt att du kan vara så glad och energisk när du hotas med att separeras från din familj" eller liknande. Inte så allvarligt enligt mig, men kan inte tänka mig något annat som kan tolkas som massinvandringspropaganda på något sätt.

Okej. Får hoppas att att hon får tillräckligt många röster så hon får stanna i Sverige med sin familj.
Citera
2017-09-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det där är helt rimlig kritik. Dock är det helt irrelevant vilket år låten är släppt. Karaoke kan det bli med vilken låt som helst om man inte gör den till sin egen.

Om du väljer en modern låt och sjunger den som originalet så låter det iallafall fortfarande modernt. Alltid något. Finns inget tråkigare än folk som väljer gamla godingar som man har hört 1000 ggr och sjunger dem precis som originalet.
Citera
2017-09-18, 20:51
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ännu värre. Antingen mordeniserar du låten eller så får du vara beredd på kritik. Hon sjöng den rakt upp och ner som originalet vilket är tråkigt. Programmet heter inte "Karaokestjärnan 2017".

Mordeniserar? Har det nåt med "kill your darlings" att göra eller?
Citera
2017-09-18, 20:52
Medlem
Legerdemains avatar
Följande var bäst i kväll:

1. Hanna

2. Olivia

3. Lizette

4. Daria och Paulina

Vem som var sämst av de två sämsta kan jag inte ens avgöra. De får därför dela på fjärdeplatsen.
Citera
2017-09-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenneth
Mordeniserar? Har det nåt med "kill your darlings" att göra eller?

Ett stavningsfel. Modernisera ska det va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in