2017-09-18, 20:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Individuall
Ni som tycker bilen är blå, google "Turkos"

Nu är det ju mintgrön det har reagerats på. Mintgrön är inte turkos/blå.
Citera
2017-09-18, 20:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag tror bilen är oviktig för utredningen. Om det inte var GM som körde den, kanske den som gjorde det vågar ge sig tillkänna nu när de har en MGM? Problemet är väl bara om det är fel man som sitter (eller om de var flera, vilket jag inte tror).
Citera
2017-09-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Fint grävt. Bor på samma gata som Ed*in är skriven på, Järnvägsgatan. Fast de bor ändå en bit från varandra...
Bild på paret och bilen?
http://dashing-cruisers.se/?p=323

Blå bil.

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Olika på olika siter.
Dock ser den blå ut, snespår?
https://www.pixeltopic.com/image/hnhaztsxxixzsnw/

Turkos bil.

Det blir lätt förvirrande.
Citera
2017-09-18, 20:46
Medlem
Polisen har sökt efter mintgrön eller turkos äldre Amerikanare.
Citera
2017-09-18, 20:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mnjhmn. Adliga ätten Gyllensvaan utdog med grundaren år 1787. Visserligen har efternamnet sedan - oklart för mig hur länge - varit kopplat till ett fideikommiss som ättgrundaren stiftade och testamenterade, men adelsätten har alltså varit utdöd i 230 år, och det är i vart fall för mig högst oklart vilken släktskap dagens levande Gyllensvaanar har med denne Fredrik Svanhals, adlad Gyllensvaan 1756, och död ogift 1786. Någon direkt härstamning från honom - och därigenom från ätten - kan det knappast vara fråga om.

Inte? Är det bara för kreti och pleti att ta namnet? Nä, så enkelt är det inte utan något krav måste vara ställt för att ta namnet. Jag tänker också på den här EG som heter August i mellannamn vilket kan ses i antavlan för den siste kände Svanen.

Citat:
Adlad 1756-06-16, ätten Gyllensvaan utdog 1787-11-02 med stiftaren, men skall den, av vilken ätt han vara må, som är innehavare av Gyllensvaanska fideikommisset, bära namnet Gyllensvaan och nyttja dess sköldemärke.

Citat:
Gyllensvaan, som avled ogift 1787 på sin egendom Västanå slott vid Gränna, stiftade 1785 Västanå fideikommiss till förmån för en av sin systers sonsöner av adliga släkten Rosenquist af Åkershult och fideikommissinnehavarna skall bära namnet Gyllensvaan.
http://runeberg.org/adelskal/1923/0451.html
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Bara på Flashback.

Okej, då är jag med. Alltså ingen känd styckning då det gäller det här paret i Mantorp.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-18 kl. 21:01.
Citera
2017-09-18, 20:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Olika på olika siter.
Dock ser den blå ut, snespår?
https://www.pixeltopic.com/image/hnhaztsxxixzsnw/

Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Tycker jag oxå, eller så är jag färgblind

Då tror jag ni är färgblinda faktiskt. Googla blå, ljusblå, och sen turkos; jämför sen med bilens färg. Om ni inte kan urskilja någon skillnad mellan dessa 3 färger, kontakta närmaste ögonklinik
Citera
2017-09-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick en bild via PM av en användare som vill vara anonym. Den föreställer edvins försäljning av vapen och knivar.

http://exif.regex.info/_tmp/data/d8b627ebcd81c9910543b4b7601ad2d0.png

Är detta rapporterat till polisen, allt som man kan bidra med som skulle kunna vara av intresse bohöver komma polisen till del
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu fick även jag PM från en nyregistrerad, kanske kan leda vidare i jakten.
Citat:
Följt tråden länge. Såg att du plockade upp tipset om Halvvättern. Finns även genom släktingen (svåger till EG som tagit fruns efternamn) koppling till turkos "raggarbil".

Tittade lite på instagram på konton som tillhör anhöriga till MGM. Svågern med samma efternamn (förnamn *ndr*) var i Östergötland aktuell dag (11/6) pga 1/2Vättern. Kanske hade anhöriga med i "följebil"? Han startade strax innan 11, målgång kl 17 enl uppgift på Vätternrundans hemsida. Om ngn var med honom, vad gjorde den/dem under tiden han cyklade? Jmf loppets karta med Mantorp och Borensberg.

På svågerns instagramkonto finns dessutom en vän (användarnamn som innehåller namnet J*mmy och siffrorna 72). Profilbilden är en turkos "raggarbil". Även på Facebook finns denna J*mmy bland svågerns vänner. Framgår där att han har intresse av veteranbilar och motorcyklar.

Såg även på instagram en N*cl*s L*kand*r som 27 augusti lagt upp bild på liknande turkosaktig bil. NL verkar bo i Norrköping. Vet ej om han har koppling till BO. Men vill minnas att det i Corren stått att BOs brorson besökte dem dagen innan mordet. Minns ej om det stod namn på brorsonen i Corren dock.
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-09-18 kl. 20:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Individuall
Polisen har sökt efter mintgrön eller turkos äldre Amerikanare.

Kom du med tåget?
Citera
2017-09-18, 20:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
blir en dålig serie om man åker dit efter första tillfället. och det var väl 2 olika tapeer??
Nej, tre tejper.
Citera
2017-09-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paros
Är detta rapporterat till polisen, allt som man kan bidra med som skulle kunna vara av intresse bohöver komma polisen till del

Åklagaren säger ju att hon läser här så det är nog inte nödvändigt. Ganska säker på att även Polisen läser här.
Citera
2017-09-18, 20:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu är det ju mintgrön det har reagerats på. Mintgrön är inte turkos/blå.

Turkos är ett samlingsbegrepp för i stort sett alla blågröna färger, varav mintgrön är ett namn inom det begreppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in