2017-09-18, 17:54
Medlem
Födelsedagen får han fira i häktet nu på lördag.
Citera
2017-09-18, 17:56
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Har det stått någonstans att Edvin har grava spelskulder,då har jag missat det, har jättesvårt att se denna kille utföra ett sådant vansinnesdåd, en liten mes som skulle ramla omkull ifall man blåser på honom. Helt ofattbart.....

Du får nog blåsa på utav bara hel...te så du blir grön i nyllet för att den kroppshyddan ska ramla omkull 🤢!
(Fast jag fattar ju vad du menar även om det blev snudd på lite komik mitt i all tragik).
Citera
2017-09-18, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hans bror(?) Anton är FB-vän med en Lekander.

Då finns det en koppling på något vis, noterar även att det finns en Lekander(53) i Borensberg.
Citera
2017-09-18, 17:58
Medlem
Massor av folk firade under fredagen studenterna på Bäckadalsgymnasiet som sprang ut från skolan. Det var allt från tekniker till restaurangstudenter som sprang ut från skolan.

Äntligen klara med skolan!

Edvin Gyllensvaan kommer inte vara tyst idag.

Edvin Gyllensvaan har läst på restaurangprogrammet. Om det är någon som kommer höras under dagen så är det han. Med megafon, tratt och visselpipa är är det bara att köra på. Men det kan nog bli en del sång också...
– Jag ska gapa och hojta så mycket jag kan. I morgon kan det vara rätt hest, konstaterar Edvin.

https://www.jnytt.se/article/puss-puss-pa-studentdagen-einar/
Citera
2017-09-18, 18:03
Medlem
Byxan81s avatar
Har bara läst sammanfattning, men kan inte gå igenom alla sidor här. Men finns det några belägg för att något öga skall vara urgröpt? Fingrar som saknas på offren osv?
Citera
2017-09-18, 18:05
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown

Att åtminstone ett huvud (Tors) var avhugget har utredningen inte lyckats hålla hemlig.

Jag har läst hela tråden, VAR har någon sagt att hans huvud var avhugget?

Jag menar inte att låta fientlig, undrar bara hur jag har kunnat missa en sådan uppgift totalt.
Citera
2017-09-18, 18:10
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då finns det en koppling på något vis, noterar även att det finns en Lekander(53) i Borensberg.

Intressant. A. G-svan har en vän på fb som heter A. Lekander. Efter en slagning på artist hittade jag en A Carolina Sofia Lekander folkbokförd i just MANTORP.
Om det är just den A Lekander vet jag inte. Men hennes Facebook är väldigt begränsad och det kanske är av en anledning.
Citera
2017-09-18, 18:11
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Intressant. A. G-svan har en vän på fb som heter A. Lekander. Efter en slagning på artist hittade jag en A Carolina Sofia Lekander folkbokförd i just MANTORP.
Om det är just den A Lekander vet jag inte. Men hennes Facebook är väldigt begränsad och det kanske är av en anledning.
Ratsit ska det stå. Finns några st med A Lekander.
Citera
2017-09-18, 18:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero

Nej, det är inte A. G-svans FB vän.
Det är BOs dotter.
Citera
2017-09-18, 18:14
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det är inte A. G-svans FB vän.
Det är BOs dotter.

Hur vet du att det inte är samma tjej då?
Hon ser ju ut att vara i rätt ålder.
Citera
2017-09-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Har bara läst sammanfattning, men kan inte gå igenom alla sidor här. Men finns det några belägg för att något öga skall vara urgröpt? Fingrar som saknas på offren osv?

Nej det finns inga belägg för det. Inte heller att någon av dom skulle blivit halshuggen. Vissa saker har mer el mindre blivit trådsanning. Som att deras vattenkranar stod på osv. Det enda vi vet är att det har varit en hög vattenkonsumtion och att det är ett bestialiskt mord som begåtts. Polisen har knappt gått ut med någon info. Mest spekulationer och olika teorier.
Senast redigerad av expoace 2017-09-18 kl. 18:21.
Citera
2017-09-18, 18:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mer eller mindre uttalat så förstår man ju hur misstankarna lett fram till EG också.

Man har spårat inköp av tejpkombinationen som gjorts samma dag och dagarna innan dubbelmordet. Kanske rör det sig om exempelvis tre rullar. Man har från aktuella återförsäljare begärt ut vad för inköps som gjorts. Antagligen är det ett antal personer som man hört och tagit DNA på, och förra veckan fick man träff. Har EG betalat med kort så var han inte så svår att spåra, trixigare om han betalade kontant.

Ja alla kan ju inte göra som norrahammars/hökensåsmannen... 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in