2017-09-18, 13:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Därmed är det bekräftat att NorraBan har fått nya invånare, har de fått tillstånd att sova/kampa/bo där ?

Ja, vad var det jag förutspådde.
(FB) Ensamkommande "barn" demonstrerar i Stockholm, sensommaren 2017

Nu får de en egen by här där de får mat. pengar och omvårdnad när de kickats ut fån hemmen.
Berörda myndigheter tycker det är en bra lösning och kommer nog att bistå vid byggandet av Hazaristan.
Citera
2017-09-18, 14:02
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Därmed är det bekräftat att NorraBan har fått nya invånare, har de fått tillstånd att sova/kampa/bo där ?
Men nu vill de ju inte gå i skolan utan sitta och protestera i skollokaler och antar att det är för att det är lite trevligare väder inomhus och att de får ett gratis mål mat.
Citera
2017-09-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, vad var det jag förutspådde.
(FB) Ensamkommande "barn" demonstrerar i Stockholm, sensommaren 2017

Nu får de en egen by här där de får mat. pengar och omvårdnad när de kickats ut fån hemmen.
Berörda myndigheter tycker det är en bra lösning och kommer nog att bistå vid byggandet av Hazaristan.

Sant, myndigheterna behöver inte göra något varken utvisa eller ge dem amnesti. Polisen kan inte plocka dem för transport till förvaret för då går media, PKarna, #vistårinteut:are , sommarmammor och -pappor och alla möjliga vurmare upp i taket. Praktiskt lösning för alla parter, alla är nöjda.

Du ska inte ha dem som närmaste grannar iaf, tur i oturen
Citera
2017-09-18, 14:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Sant, myndigheterna behöver inte göra något varken utvisa eller ge dem amnesti. Polisen kan inte plocka dem för transport till förvaret för då går media, PKarna, #vistårinteut:are , sommarmammor och -pappor och alla möjliga vurmare upp i taket. Praktiskt lösning för alla parter, alla är nöjda.

Du ska inte ha dem som närmaste grannar iaf, tur i oturen

Ja, den enda ljuspunkten i eländet. Jag är så glad att de tyckte det var tråkigt på Medis..
Citera
2017-09-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu vill de ju inte gå i skolan utan sitta och protestera i skollokaler och antar att det är för att det är lite trevligare väder inomhus och att de får ett gratis mål mat.

Undrar hur det blir med bidraget, får de dagersättning efter att ha blivit utsparkade från HVB-hemmen ? mat lär de få antingen i skolan eller av samariterna men hur gör de med mobilladdningar och cigarretter det är ju så att de har mobilen på ena hand och cigarretten i den andra...
Citera
2017-09-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, den enda ljuspunkten i eländet. Jag är så glad att de tyckte det var tråkigt på Medis..

Ja jävlar vilken tur, kolla bilden på de nya invånarna ...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1951176238457637&set=a.152572463100 2802.1073741828.100006958395744&type=3&theater
Citera
2017-09-18, 14:31
Medlem
Hon med insamlingen för hazarerna på Norra. Bantorget med namnet Emelie Lie.
Är det samma person som finns på Varningsgruppen för bedrägeri på bland Facebook?
Citera
2017-09-18, 14:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Undrar hur det blir med bidraget, får de dagersättning efter att ha blivit utsparkade från HVB-hemmen ? mat lär de få antingen i skolan eller av samariterna men hur gör de med mobilladdningar och cigarretter det är ju så att de har mobilen på ena hand och cigarretten i den andra...

Det måste ju bli en riktig stressituation att som strejkande få båda händerna ockuperade av så viktiga saker. Men jag tror nog att deras sommar pappor och sugar mummy gärna hjälper dem och de kan betala i natura lite senare.

Jo mer jag ser och läser om dessa baaarn ju mer hatiskt blir jag mot detta jävla flata samhälle som inte kan klara av en så enkel sak som att se till att invällare som inte har i landet att göra blir förpassade över gränsen
Citera
2017-09-18, 14:39
Medlem
En reflection:
-de flesta kvinnor verka se sina killar/män som renoveringsobjekt, som skall stylas och fixas till. Verkar vara något slags moderkomplex.
-minns ni tripplemorden i Åsele, för 25 år sedan (bara som exempel). Juha Valjakkala erkände tillslut att det var han som sköt. Väl i fängelse fick han sanslöst med kärleksbrev och friarbrev från kvinnor både i Sverige och Finland.Alla trodde de kunde göra om honom, få honom på bättre tankar i livet. Det vet vi ju hur det gick med den saken.
Det finns flera liknande exempel. Så, jag funderar på om det är samma kvinnliga logik som nu fokuserar på dessa Hazarer?! En tycka-synd-om-logik och som ger alla dessa kvinnor en inre ro, som nollställer allt sunt förnuft och blockerar all verklighet. Eller har dessa Hazarer något som attraherar dessa svenska kvinnor på ett sätt som svenska män inte klarar???
Citera
2017-09-18, 14:40
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hon med insamlingen för hazarerna på Norra. Bantorget med namnet Emelie Lie.
Är det samma person som finns på Varningsgruppen för bedrägeri på bland Facebook?

Skulle det nog kunna vara
https://varningsgruppen.wordpress.com/2017/05/17/emelie-stenlundeme-lie-nordwall-reindel/
Citera
2017-09-18, 15:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Skulle det nog kunna vara
https://varningsgruppen.wordpress.com/2017/05/17/emelie-stenlundeme-lie-nordwall-reindel/

Var hittar man hennes inlägg?
Citera
2017-09-18, 15:39
Medlem
Fascinerande att följa de fåtal mest aktiva galentanterna i sekten "batikhäxor" och deras uppviglingar till de papperslösa afghanerna. Hur tänker dom? Har försökt komma i kontakt med några, men det går tyvärr inte att ställa en enda fråga utan att bli ifrågasatt som "rasist". Här en av de värre: "Ingrid Eckerman Ja - jag vill verkligen att ni stannar här och fortsätter bygga upp landet, i rätt riktning!"
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/
Har dessa unga män från Afghanistan, som gått ett par år i språkintroduktion, men ännu inte kan kommunicera på svenska, och inte får jobba/försörja sig själva, på något enda sätt försökt "bygga upp landet i rätt riktning". Hur? Jag måste har missat något väsentligt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in