2017-09-18, 13:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det lär ju visa sig snart. EG lär ju inte vara häktad på lösa boliner och gamla meriter så nånting lär ju polisen ha. Och EG kommer inte sitta och hålla på sin historia så länge värst.

Inte helt otänkbart att han har en rejäl skruv lös, men mycket talar ju för att de är två med lite mindre skruvar lösa som funnit varandra så att skruvlösheten multiplicerats lite.

Sen kan det ju alltid vara ngn privat koppling (han blev mobbad när de åt hos sin gamle släkting på ålderdomshemmet som Mullsjö kommun har (Margaretas Park är ett äldreboende med matsal, antar jag). (Eller så har den hypotetiske släktingen pratat bredvid sin senila mun om parets lekanders ev förmögenhet; kanske lånat gubbens bil t.o.m.).

Men annars gör man väl folk inte så illa om man då inte möjligen vill att polisen ska tro att det är asfaltsläggare och rumäner som utfört det hela.

Slår man Skolgatan, Mullsjö, på ratsit så får man fram en försvarlig mängd av våra mest seniora medborgare i listan. Sannolikt boende på Margaretas Park. Ingen lekander men de som har bättre kunskap eller insyn i fallet (BO:s flicknamn, släktskap etc) kan kanske hitta någon koppling där. Kan ju rört sig om en annan anställd också förstås.

Bara en idé.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-18 kl. 13:45.
Citera
2017-09-18, 13:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen har aldrig sagt att GM är av ett visst ursprung.

Du har däremot sagt att gärningsmännen [plural] är utlänningar. Stor skillnad på att säga så, mot att säga att omständigheterna talar i en viss riktning.
Bra att du faktiskt börjat läsa tråden. Det gläder mig.

Om det är en eller flera gärningsmän vet vi inte än, inte heller etniciteten på flera (ja det är plural) eventuella gärningsmän.

Samtidigt så anser du att vi ska släppa invandringen fri och skrota försvaret. Hela din världsbild förutsätter att vi ska betala över 100% i skatt. Trots att omständigheterna och verkligheten talar i en annan riktning. Sorry men det är svårt att ta dig på allvar när du är en pajas.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte om det är helt klarlagt, rent tekniskt. Men jag utgår från att så är fallet.
Det är bekräftat att MGM greps i Mullsjö samma dag som insatsstyrkan slog till mot Edvin.
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Har du börjat tillreda dina skor?
Ställ om frågan när vi vet vad som hänt och vem eller vilka som begått brottet.
Citera
2017-09-18, 13:42
Medlem
Tryckkokarens avatar
Häktningsförhandlingen börjar 14:00 idag. Tyvärr kan jag inte följa den.

Corren liverapporterar men ligger bakom en betalvägg, så om någon känner sig manad att sammanfatta vad som framkommit så vore det guld!

Annars gör jag det när jag får tid.
Citera
2017-09-18, 13:43
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det finns i alla fall inget på hans FB som ger några signaler om missbruk eller kriminellt leverne. Ser mer ut som en familjefar som tar ansvar för sina barn. Det brukar alltid finnas något som avviker.

Tro mig, det är långt ifrån alltid som en FB profil kan ge hintar om kriminalitet eller droger. Jag gick själv på amfetamin dagligen i två år, hade barnfamilj o rubbet. Hade en i vänskapskretsen som var polis och en annan som var socialarbetare, det var varken i vardagen eller på facebook som något verkade avvikande.

Så även om jag håller med om att EG verkar som en ytterst osannolik GM så vet jag att det inte alltid kan synas på utsidan vad för djävulskap man håller på med i det fördolda.
Citera
2017-09-18, 13:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bra att du faktiskt börjat läsa tråden. Det gläder mig.

Om det är en eller flera gärningsmän vet vi inte än, inte heller etniciteten på flera (ja det är plural) eventuella gärningsmän.

Enligt tidigare uppgifter i tråden är gärningsmännen flera, och de är utlänningar:

Citat:
Naturligtvis är det utlänningar. Polisen har redan kollat upp alla lokala förmågor.

Det är smuts som gjort det här. Är helt övertygad.

Citat:
Samtidigt så anser du att vi ska släppa invandringen fri och skrota försvaret. Hela din världsbild förutsätter att vi ska betala över 100% i skatt. Trots att omständigheterna och verkligheten talar i en annan riktning. Sorry men det är svårt att ta dig på allvar när du är en pajas.

Off topic.
Senast redigerad av Troian 2017-09-18 kl. 13:59.
Citera
2017-09-18, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ingenting är ju egentligen otroligt. Det otroliga är väl att en tidigare ostraffad person begår ett så grovt brott. Varför övervåldet?

Förvånar något dig efter Peder Madsen ?
Förvisso var PM lite mer extrem men man kan inte se vem som är mördare eller inte eller vad som pressar folk till olika saker.
Pengar och eller sex är alltid en stor faktor vid mord.
Jag tror offren kände igen gärningsmannen och då var det kört.
Citera
2017-09-18, 13:54
Medlem
Troians avatar
En släkting till EG körde cykelloppet Halvvättern den 11 juni, med start i Motala på förmiddagen. Ett långskott, men vet inte om EG kan ha varit i trakterna i samband med det.

Karta över Halvvätterns sträckning:

http://vatternrundan.se/halvvattern/wp-content/uploads/sites/2/2013/09/illustrerad-bankarta-HV-2016-webb.jpg
Senast redigerad av Troian 2017-09-18 kl. 13:57.
Citera
2017-09-18, 13:57
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Häktningsförhandlingen börjar 14:00 idag. Tyvärr kan jag inte följa den.

Corren liverapporterar men ligger bakom en betalvägg, så om någon känner sig manad att sammanfatta vad som framkommit så vore det guld!

Annars gör jag det när jag får tid.

Aftonbladet skall direktrapportera.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/yaww2/begard-haktad-for-dubbelmordet
Citera
2017-09-18, 14:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Tro mig, det är långt ifrån alltid som en FB profil kan ge hintar om kriminalitet eller droger. Jag gick själv på amfetamin dagligen i två år, hade barnfamilj o rubbet. Hade en i vänskapskretsen som var polis och en annan som var socialarbetare, det var varken i vardagen eller på facebook som något verkade avvikande.

Så även om jag håller med om att EG verkar som en ytterst osannolik GM så vet jag att det inte alltid kan synas på utsidan vad för djävulskap man håller på med i det fördolda.

Ibland är det just där skon klämmer: att det (tros) behöv(a)s göras "mörka" saker för att upprätthålla skenet. Eller så kan det handla om ett sluttande plan, eller om två delar av tillvaron, där den "goda" framställs lite överdrivet för att den mörka inte ska misstänkas. Finns olika variante r. Om man bara fick vad man såg skulle kriminalpolisen inte behövas.

Vi får se. Killen har haft en del att styra med verkar det. Polisen vet nog vad de gör som det ser ut nu. Tror inte han anhålls enbart för sin kroppshyddas och danskklingande namns skull. (Namnet torde polisen veta är svenskt, om de frågar nån).
Citera
2017-09-18, 14:05
Medlem
CredFrosts avatar
Åklagaren läser nu upp anledningarna till häktningen.

Äklagaren yrkar på att förhandlingen ska hållas bakom stängda dörrar, vilket den misstänkta inte har någon erinran emot.

(från liverapporteringen på Aftonbladet)
Citera
2017-09-18, 14:05
Medlem
Public Enemys avatar
EG ger inte direkt en bild av att vara våldsam eller särskilt testosteronberikad.
Kan det vara så att han pysslar med droger som gör honom sjövild?
Citera
2017-09-18, 14:09
Medlem
Stängda dörrar som det är inte mycket att rapportera om, men Corren.se är där, och jag fick läsa utan betalvägg. Förhoppningsvis även pressträffen lite senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in