Citat:
Fast man "klär ju inte ut" någon till något. Snarare så att man gör barnkläder till könsneutrala.
Liksom inte så att pojkar föds med en biologisk krav om att kläs i ljusblått eller byxor, eller hur?
och begreppet genus ä knappast jämförbart med det du rabblade upp.
är det inte tröttsamt vara på den där tramsnivån hela tiden?
Feminism vill inte alls detaljstyra människors liv, tvärtom! Det feminism gjort i stort är att öppna upp båda könens möjligheter i sina liv. och feminism vill itne kvotea öveallt, bara där det är en "gubbpropp".
feminism ah otroligt mycket med liberalism att göra, de kom ungefär i samma veva och har löpt parallellt med varandra och det handlar om samma sak, frihet.
Sen kallar jag alla som uttrycker rasisitska åsikter för rasister och alla som uttrycker kvinnohat för kvinnohatare. Är i min fulla rätt. Sluta försök detaljstyra mig tack.
Liksom inte så att pojkar föds med en biologisk krav om att kläs i ljusblått eller byxor, eller hur?
och begreppet genus ä knappast jämförbart med det du rabblade upp.
är det inte tröttsamt vara på den där tramsnivån hela tiden?
Feminism vill inte alls detaljstyra människors liv, tvärtom! Det feminism gjort i stort är att öppna upp båda könens möjligheter i sina liv. och feminism vill itne kvotea öveallt, bara där det är en "gubbpropp".
feminism ah otroligt mycket med liberalism att göra, de kom ungefär i samma veva och har löpt parallellt med varandra och det handlar om samma sak, frihet.
Sen kallar jag alla som uttrycker rasisitska åsikter för rasister och alla som uttrycker kvinnohat för kvinnohatare. Är i min fulla rätt. Sluta försök detaljstyra mig tack.
Nej, färger i sig är ju ointressant. Genus är en tolkning av skillnader mellan kön, sådana kan man ju göra. Vetenskapen är dock färgblind, och kan inte se hela spektrat av information. Det automattolkar skillnader utifrån axiom om tabula rasa. Hade genusvetenskapen bara arbetat med att försöka hitta skillnader (vilket det finns några som gör) så hade man ju kunnat se det som en vetenskaplig kraft; blir ju lite svårt för mig vad för nytta dagisbarn har den abstrakta kunskapen dock. Nej, genusvetenskap i förskola är hjärntvätt och inget annat.
Feminism vill inte styra? Vad för dumhet är det? Jag uppmanar alla att läsa igenom din posthistorik för att se vilken lögn det är. Allt ska kvoteras som kan tolkas till kvinnors fördel. Inte vill ni kvotera in kvinnor till fängelse (lika långa straff), hemlöshet eller sopåkerier? Ni vill kvotera in kvinnor till utbildningar, har aldrig sett någon manlig inkvotering till sådan.
Du får kalla vem som helst för vad som helst, förvänta dig dock inte en givande diskussion om du gör det. Förvänta dig inte heller att övertyga någon om att du har rätt för det.
Att kalla sig liberal och feminist i dagens Sverige tyder på att man inte har en aning om vad dessa ord står för. Historiskt har man kunnat vara det. Kvotering kan aldrig vara liberalt. Liberalism handlar om valfrihet och individualism, att ta bort förbud. Socialliberalism är kanske det du tänker på, det är inte liberalism utan en avart på samma sätt som dagens feminism är från den ursprungliga. Där accepterar man att begränsa valfrihet för att människor är för korkade för sitt eget bästa. Till dess försvar har det dock ofta handlat om frågor som t ex narkotika, men ibland också andra ingrepp i friheten. Om man nu anser sig vara i grunden socialliberal måste ju dock ett sådant ingrepp ha tydliga fördelar för samhället (som då stärks och kan understödja teoretiskt mer frihet). Det blir en fråga om proportioner där gråskalorna med större risk (notera risk här) för korrumption och egenintresse, populism och lathet, förtryck och orättvisa. Kvotering i könsfrågor är inte en sådan prioritet där detta är värt risken. Övertala mig gärna med dina bästa argument. Jag lyssnar, men jag tror att din ingång är klassiskt marxistisk, du ser en utopi och folket skall läggas på din prokrustesbädd.
Senast redigerad av Jeremiadlantent 2017-09-17 kl. 23:31.
Senast redigerad av Jeremiadlantent 2017-09-17 kl. 23:31.