2017-09-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag läser vad du skriver men funderar fortfarande på hur dom här kärringarna klarar att vistas där dag ut och dag in utan att ta någon form av stimulans om det erbjuds. Var min huvudfråga och varför konstaplarna promenerar där utan att ta tillfället i akt och undersöka om det står rätt till. I och för sig kanske barnen tycker det känns bättre att sitta utomhus än att tvingas ligga med den som säger sig vara den ömmande fostermodern. Vad vet jag? Huvudfrågan kvarstår om det är möjligt att tanterna provar på det som eventuellt bjuds? Dom här afghanerna påminner om tiggarna och jag ser ingen större skillnad mer än på kläderna. Dom skiter ju också i var dom sitter eller vilket väder det är.
Hade jag suttit så mycket på röven som dessa parasiter gör hade jag fått sittsår. Kanske är de vana att inte göra något annat.
När ska de resa hem?
Citera
2017-09-17, 23:17
Medlem
Citat:
Äntligen en glad nyhet från dig. Vill gärna höra att han är döende nästa inlägg.
He he sån tur har vi inte
Detta är troligtvis fake news att de skickar iväg någon till sjukan för att fota. (Stackars mig, snyft) inte första gången de lurar med ett sånt foto.
Citera
2017-09-17, 23:19
Moderator
Tinuviels avatar
Stressen över Janne Josefsson är påtaglig och nu verkar Ung i Sverige försökt agera proaktivt genom att låta Amir bli intervjuad av blankspot.

Rubriken: Har de unga afghanernas sittstrejk kidnappats?
https://twitter.com/nabizadehse/status/909508721000243205

Jag har inte läst intervjun men i min bok är blankspots trovärdighet lika med noll. Det är den aktivistskrift som spred lögnen att en från Sverige utvisad afghan blivit dödad i ett attentat vid ankomsten till Afghanistan (en lögn som Expo/Tillsammansskapets Alex Bengtsson upprepade så sent som i Opinion nyligen) - samt den famösa artikeln som Heberlein skrev om på ledarsidorna.se.

Den drivs av personer som Martin Schibbye, Brit Staktson och Nils Resare vilka i text ter sig som vänsterorienterade asylaktivister. De anlitar "journalister" som Annika Hamrud - den senare har haft uppdrag för Expo vilket står bakom Tillsammansskapet (vilka kopplats till Ung i Sverige).

Så, den bild som sannolikt presenteras är den av en strejk som uppstod spontant och inte har några som helst kopplingar till Ung Vänster eller Expo/Tillsammansskapet - men den som orkar läsa får gärna motbevisa mig.
Citera
2017-09-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hade jag suttit så mycket på röven som dessa parasiter gör hade jag fått sittsår. Kanske är de vana att inte göra något annat.
När ska de resa hem?
Fortast möjligt.
Citera
2017-09-17, 23:53
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Stressen över Janne Josefsson är påtaglig och nu verkar Ung i Sverige försökt agera proaktivt genom att låta Amir bli intervjuad av blankspot.

Rubriken: Har de unga afghanernas sittstrejk kidnappats?
https://twitter.com/nabizadehse/status/909508721000243205

Jag har inte läst intervjun men i min bok är blankspots trovärdighet lika med noll. Det är den aktivistskrift som spred lögnen att en från Sverige utvisad afghan blivit dödad i ett attentat vid ankomsten till Afghanistan (en lögn som Expo/Tillsammansskapets Alex Bengtsson upprepade så sent som i Opinion nyligen) - samt den famösa artikeln som Heberlein skrev om på ledarsidorna.se.

Den drivs av personer som Martin Schibbye, Brit Staktson och Nils Resare vilka i text ter sig som vänsterorienterade asylaktivister. De anlitar "journalister" som Annika Hamrud - den senare har haft uppdrag för Expo vilket står bakom Tillsammansskapet (vilka kopplats till Ung i Sverige).

Så, den bild som sannolikt presenteras är den av en strejk som uppstod spontant och inte har några som helst kopplingar till Ung Vänster eller Expo/Tillsammansskapet - men den som orkar läsa får gärna motbevisa mig.

Bra att du påpekar vilka som står bakom blankspot. Martin Schibbye har varit redaktör för Rebell dvs Revolutionär Kommunistisk Ungdom.

Efter fakeartikeln om den döda hemvändaren har dom skrivit en artikel om att turista i Afghanistan (2017-08-27): "Turism i ett krigsdrabbat land som Afghanistan må låta osannolikt, men den existerar."

https://www.blankspot.se/en-lugn-tillflyktsort-i-ett-krigsdrabbat-afghanistan/

Nu hoppas jag på en livesändning från upplösandet av strejkblajjet vilket om jag fattat rätt inträffar kl 00.00.

/Provokatör
Citera
2017-09-17, 23:56
Medlem
Citat:
Fortast möjligt.

Tyvärr är inte tillståndet förlängt enligt polisens pressavdelning. Dock låter polisen strejken fortgå då demonstrationslagarna är starkare än andra lagar. Polisen sade nyss att ev nytt tillstånd kommer när anmälan inlämnats och gäller under ansökans gång, upp till 3 veckor lyckligtvis. Polisen kommer följa barnen/ungdomarna så inget händer dom. Dock kommer NMR att få en stämning från lagens långa arm när dom bröt mot ordningsstadgan. Heja Fatemeh.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-09-18 kl. 00:01.
Citera
2017-09-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Tyvärr är inte tillståndet förlängt enligt polisens pressavdelning. Dock låter polisen strejken fortgå då demonstrationslagarna är starkare än andra lagar. Polisen sade nyss att ev nytt tillstånd kommer när anmälan inlämnats och gäller under ansökans gång, upp till 3 veckor lyckligtvis. Polisen kommer följa barnen/ungdomarna så inget händer dom. Dock kommer NMR att få en stämning från lagens långa arm när dom bröt mot ordningsstadgan. Heja Fatemeh.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Jättebra, Praktarsel! I och med att dom redan börjat säcka ihop och kylan är på väg vill jag gärna se att dom sitter där hela vintern tills det är dags att resa hem. Idag kommer du bara med glada nyheter förutom att den jag hoppades skulle avlida tillfrisknade.
Citera
2017-09-18, 00:05
Medlem
A-party-with-martys avatar
Hört att dom slagit läger vid Norra Bantorget ist för medis o ännu tidigare mynttorget. NU var där o markerade också varpå dom börjar skrika " vi kommer aldrig att åka härifrån". Hur länge kan det få pågå, har polisen ens nån plan etc? Ska dom dra till Polishus parken nästa månad el Drottningholms parken? Tänk om dom hade dragit till Japan ist hur skulle ens omvärlden reagera då ärligt talat (förvirring). Dit hade dom ju iaf kunnat dra med argumentet att "ni har ju inte ens tagit i mot en enda ända ?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-09-18 kl. 00:08.
Citera
2017-09-18, 00:09
Medlem
Den här migrationen har ju bara börjat. Det finns gott om fler fattiga, utsatta i världen.
Och det är EU som styr, inte enskilda länder.

Känns inte helt genomtänkt
Citera
2017-09-18, 00:18
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Vad är det här för kräk? Är han släkt med Anders Danielsson. Kan jag få min ålder uppskriven så jag kan gå i pension nästa år?

https://www.svd.se/lat-nya-medborgare-fa-andra-felaktig-alder
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-18 kl. 00:20.
Citera
2017-09-18, 00:23
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

#vistårinteut
#skickamejistället
Rymdkram.

Det betyder att NRM har full rätt att demonstrera utan tillstånd. Gissar på att du är glad för NRM:s skull.

Du har som vanligt missuppfattat polisens syfte sluta tugga khat och använd hjärna. Polisen vaktar ockupanterna så ockupanterna inte försöker ge sig på medborgare, det handlar om att skydda omgivningen från ockupanterna. Det skulle vara förjävligt om ett barn på väg till skolan blir attackerat av ett skäggbarn, ni har redan attackerat en polis.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-18 kl. 00:42.
Citera
2017-09-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Annika Hamrud var en av dem som förföljde och avslöjade Julia Caesar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in