2017-09-17, 18:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Verkar märkligt detta.
Advokater skall verka så att rättvisa skipa, men av artikeln att döma verka resonemanget gå så att man inte ska ge polisen onödig hjälp i utredningen?
Finna inga så "O-rättskaffens" människor som advokater. -"Det finns inget så prestigefyllt som när man lyckas få en skyldig frikänd".. Ett citat från en advokat jag ej minns namnet på men det säger lite om kårens rättskänsla....

Nej, det ÄR så. Även i Sverige och överallt. Advokater ska vara på sina klienters sida oavsett vad, och deras möjligheter att överhuvudtaget FÅ klienter beror ju på hur många de tidigare fått fria emot dåliga odds.
Citera
2017-09-17, 18:34
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Verkar märkligt detta.
Advokater skall verka så att rättvisa skipa, men av artikeln att döma verka resonemanget gå så att man inte ska ge polisen onödig hjälp i utredningen?
Finna inga så "O-rättskaffens" människor som advokater. -"Det finns inget så prestigefyllt som när man lyckas få en skyldig frikänd".. Ett citat från en advokat jag ej minns namnet på men det säger lite om kårens rättskänsla....
Självklart måste åtalade ha bästa försvar. För att undanröja alla tvivel om skuld efter fällande dom. Det är på det sättet som advokaten skipar rättvisa. Att åklagare ibland inte gör sitt jobb är en annan sak. Utan advokater som motpart skulle åklagarna vara mycket sämre. Det här verkar vara ett jätteenkelt fall, om de var ensamma i ubåten när hon dog där. Rättsmedicinsk undersökning lär ensamt avgöra dödsorsak och domen.
Citera
2017-09-17, 18:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
PM sa även att han släppte av KW 22:30.
PM sa även att ubåten sjönk när han skulle testa något som kunde vara litt farlig, att en krånglande ventil var orsaken.
PM sa även att han dumpade hela kroppen av KW i ett stycke.

Dessa uttalanden är bevisade lögner, tror du allt annat PM sagt är absolut sant?

Nä, men det ju uppenbart varför han ljög om hur ubåten sjönk. Här är det inte uppenbart vad han skulle tjäna på det. OM han ljög så har vi pudelns kärna där.
Citera
2017-09-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där är ju bara en stillbild. Jag menar mera vad M pratar om, hur han pratar. Det där entusiastiska, positiva.

Typisk psykopat, sjarmerende og positiv men livsfarlig.
Citera
2017-09-17, 18:36
Medlem
[quote=Merwinna|61810057]Han tyckte väl att han skulle ha något för att han gett henne flera timmar, som han egentligen inte hade, på falska premisser. (Nej, nu var jag elak.) Fast allvarligt då, män skiljer sig från kvinnor på den här punkten. Män kan få för sig att "straffknulla" kvinnor (nej jag tror inte på riktigt att M har gjort det, jag bara talar generellt nu), medan kvinnor inte skulle vilja ta i en man med tång som har gjort dem illa, som de tycker illa om, hatar, avskyr, föraktar o.s.v..

Det behöver faktiskt inte vara ett sidospår. Vi lyssnar på GW igen, för han HAR trots allt ofta haft rätt:

http://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-sa-mordades-kim-wall/

Polisprofessorn Leif GW Persson har dock en teori om det troliga händelseförloppet.
– De har kommit ihop sig om något och sedan har han kanske klappat till henne. Sedan har hon börjat skrika och då har Madsen strypt henne.
– Det är det klassiska scenariot. Allt är gjort på ett par minuter, säger polisprofessorn.
Han är övertygad om att det misstänkta mordet är ett oplanerat våldsdåd. Och när det gäller de oplanerade våldsdåden har gärningsman och offer som regel alltid kommit ihop sig om något.

Tänk även på att ubåten var en extremt dåligt miljö för ett slagsmål, eftersom det fanns hårda vassa kanter, roterande maskindelar o.s.v..[/QUOTE
Gw sa också --att döda en människa kan många göra MEN att stycka en människa är det tack o lov få som klarar. Det är en sjuk människa ( ungefär så sa han )
Konstigt du missade det i artikeln
Citera
2017-09-17, 18:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Källa på att GW har rätt i sina teorier oftare än någon annan duktig utredare?

Har ingen källa, men han skulle väl inte vara så anlitad om han ständigt hade fel, eller? Det finns ju fler med samma kompetens. Jag har inte fört statistik, men jag har NOTERAT att han brukar ha rätt. Han säger själv att han bara har haft fel två gånger, den ena gången preciserar han inte men den andra gången var Arbogafallet. Han trodde ju först (eller rättare sagt efter att både styvpappan och den biologiska pappan visat sig ha alibin) att det var Emma själv som dödat sina barn och sedan tillfogat sig skadorna.
Citera
Medlem
Citat:
Fast det där är ju bara en stillbild. Jag menar mera vad M pratar om, hur han pratar. Det där entusiastiska, positiva.

Just detta kännetecknar flera psykopatliknande grova brottslingar, det kallas dubbelnatur.

Detta är en förutsättning för att dessa samvetslösa personer ska lyckas lura sina nära medmänniskor i åratal.
Citera
Medlem
Bare det at Madsen kunne sove i ubåten med en død Wall om bord tyder på at han er psykopat.

Ingen normale mennesker har fått sove etter det som hadde hendt.
Citera
2017-09-17, 18:45
Medlem
Citat:
Nä, men det ju uppenbart varför han ljög om hur ubåten sjönk. Här är det inte uppenbart vad han skulle tjäna på det. OM han ljög så har vi pudelns kärna där.

Lägg ner det där sidospåret som inte ens är ett spår.
Vad som är uppenbart och inte tvivlar jag på att vi har samma åsikt om.
Citera
2017-09-17, 18:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men det är så orimligt. Att hon varit på farliga platser och skrivit reportage om ovanliga företeelser betyder inte att hon är våghalsig med sitt professionella anseende. Dessutom förutsätter det här resonemanget som du presenterar att hon över huvud taget skulle vara intresserad av en inte särskilt attraktiv gubbe för att han är en "kändis", när de allra flesta kvinnor INTE är intresserade av kändisar, framförallt inte när de redan har en stadig partner. Bortsett från typ ouppnåeliga "riktiga" kändisar som varit internationella sexsymboler, som Brad Pitt eller fan vet jag, Johnny Depp. Det är bara SÅ orimligt. Ser du inte det? Är du och de flesta av dina väninnor och familjemedlemmar intresserade av kändisar och "kändisar"? Antagligen är majoriteten inte det, eftersom majoriteten av kvinnor överlag INTE är det.

Nu menade jag då i första hand att hon ville få ett knäck helt enkelt, ett jobb. För pengarna, och för statusen att in något i en ansedd tidskrift. Det är ju något att få på sitt CV.

Om vi ska gå på "bli kär i en kändis"-spåret, så är det ju jättevanligt att kvinnor blir det. Det kan du väl inte ha missat? Män som visat sig i TV får drivor av beundrarbrev från kvinnor, som gått igång och fått för sig att de på något mystiskt, överjordiskt sätt har en förbindelse med mannen på TV-rutan. Och då inte alls bara sådana megakändisar som du räknar upp, utan även sådana som Bosse Larsson, Arne Weise, Ernst K., Claes Elfsberg...

Och ja även kvinnor i förhållanden, det utesluter ingenting. Det är många som är gifta med en man som får duga för alla praktiska ändamål, men som i fantasin är tillsammans med någon annan, som de har alla kärlekskänslorna för...
Citera
2017-09-17, 18:49
Medlem
Citat:
Har ingen källa, men han skulle väl inte vara så anlitad om han ständigt hade fel, eller? Det finns ju fler med samma kompetens. Jag har inte fört statistik, men jag har NOTERAT att han brukar ha rätt. Han säger själv att han bara har haft fel två gånger, den ena gången preciserar han inte men den andra gången var Arbogafallet. Han trodde ju först (eller rättare sagt efter att både styvpappan och den biologiska pappan visat sig ha alibin) att det var Emma själv som dödat sina barn och sedan tillfogat sig skadorna.

Vad jag sett av GW så baserar han sig väldigt ofta om inte alltid på statistik plus gammal erfarenhet, han har ju knappast icke officiell insyn i alla utredningar han uttalar sig om.

Detta ger då att GW rent statistiskt borde ha mer rätt än fel i sina uttalanden.
Inte riktigt så enkelt i praktiken men lite åt det hållet.
Senast redigerad av .CYG. 2017-09-17 kl. 18:54.
Citera
2017-09-17, 18:50
Medlem
Er De*dre K*ng elskerinnens navn eller er det et Drag-navn ?

Hun er så anonym på nettet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in