2017-09-17, 18:19
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ett kallare samhällsklimat.

Väldigt känsligt detta.

Ett realistiskt samhällsklimat där politiker måste gå efter verkligheten och inte någon utopisk dröm, magkänsla och hjärta.
Citera
2017-09-17, 18:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är också vad som framgår på Amirs twitterkonto.

Ser det som trams och effektsökeri. Nu poserar han på en brits på akuten med en allvarlig Khavari i förgrunden. Av någon märklig anledning har han ett munskydd hängande på öronen. Det intygas att han mår bra.

Typiskt exempel på missbruk av akutsjukvårdens resurser - men det är inte afghanerna ensamma om att ägna sig åt.
Verkar vara borta nu, jag ser inget i alla fall
Citera
2017-09-17, 18:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Verkar vara borta nu, jag ser inget i alla fall
https://twitter.com/nabizadehse/status/909427572265635840
Citera
2017-09-17, 18:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
https://twitter.com/nabizadehse/status/909427572265635840
Jo, men det där är en megafon, ingen brits och munskydd. Putsa glajerna!
Citera
2017-09-17, 18:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ah, nej den bilden såg jag på Ung i Sveriges Facebooksida. Fick inte med det såg jag nu.
Citera
2017-09-17, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad jag förstått så ska Janne Josefsson göra ett reportage och i så fall hoppas jag att han går till botten med det hela. Mitt framför näsan på poliskåren sitter det narkomaner och tanter som i beroendeställning tvingar dom som säger sig vara småttingar till att ha samlag och det som hör till. Dessutom följer dom inte lagen och avviker som det var bestämt. Det borde bli minst 3 avsnitt och regeringen ska tvingas att se alla dessa på arbetstid. Han kan faktiskt bli årets hjälte om sanningen kommer fram och att Löfven med råfjanten Fridolin i spetsen tvingas börja agera och skicka tillbaka hela patrasket. Nu får det fan i mig var nog snart och jag hoppas att Janne Josefsson läser detta.

Har ändå inga förhoppningar på att det ska bli bra. Stasi-SVT kommer se till så att reopaget inte blir alltför kritiskt.
Citera
2017-09-17, 18:55
Medlem
Citat:

Bilden på UiS hemsida

Varför munskydd en som sitter, äter (skiter) och sover på gatan i 40 dagar ? Om det inte är för att skydda andra patienter förstås.

Som vanligt står Hucklet framför kameran med anklagande blick: se svennar vad ni har gjort med oss ?
Citera
2017-09-17, 19:10
Medlem
LaScalas avatar
På UIS Facebooksida med bilden på en flinande Mahmoud står det "Mahmoud mår bra".
Vad gör han då på akuten?
Och när åkte han in egentligen? Ett inlägg från sidan:
Ann-sofie Lundin Oh va skönt! Jag var där på Norra Bantorget i torsdags då han föll ihop! Bad för honom. Skönt att ambulansen var där så snabbt!

Åker han in och ut till akuten som en jojo?
Och har ambassaden tillgång till ambulans?
Citera
2017-09-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
På UIS Facebooksida med bilden på en flinande Mahmoud står det "Mahmoud mår bra".
Vad gör han då på akuten?
Och när åkte han in egentligen? Ett inlägg från sidan:
Ann-sofie Lundin Oh va skönt! Jag var där på Norra Bantorget i torsdags då han föll ihop! Bad för honom. Skönt att ambulansen var där så snabbt!

Åker han in och ut till akuten som en jojo?
Och har ambassaden tillgång till ambulans?

Tack goda makter att han fick komma in med ambassadpersonal, går fortare i triage då. Stackars Mahmoud. Sverige bidrog till hans hälsoproblem. Nu nya krafter och greppa megafonen så fort som möjligt. Synd att han missar filmen och gemenskapen nu på norra bantorget.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Citera
2017-09-17, 19:19
Medlem
fuskas avatar
Så om dryga 40 minuter går tillståndet ut? Eller har det blivit förlängt igen?!

Polisen var snabba med att starta en utredning idag mot nmr när dom tog en sväng i GBG... Tydligen skillnad....
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Tack goda makter att han fick komma in med ambassadpersonal, går fortare i triage då. Stackars Mahmoud. Sverige bidrog till hans hälsoproblem. Nu nya krafter och greppa megafonen så fort som möjligt. Synd att han missar filmen och gemenskapen nu på norra bantorget.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Jaha, då är det bäst att han åker hem snabbt då så inte Sverige gör honom ännu sjukare.
och Stockholm är ju inte snällt skrev den där Nabil-figuren.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Mahmoud som är vältalig och artig med megafonen under sittstrejken. En modig pojke som kämpar och är ihärdig för att amnestin ska förverkligas min vän.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.
Vad har kärlek ute i rymden att göra med med dina ambitioner beträffande flyktingar i Sverige? Rymden är ett oändligt lufttomt vakuum nära absoluta nollpunkten. Ingenting som vi pysslar med här nere på våran obetydliga planet spelar någon som helst roll i ett kosmiskt sammanhang. Om alla Afghaner försvann från jordens yta imorgon skulle ingenting förändras eller märkas av i rymden. Om hela mänskligheten försvann imorgon skulle ingenting förändras eller märkas av i rymden.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2017-09-17 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in