2017-09-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Vägbeskrivning via hitta.se. Mantorp - Borensberg - Hammar - Mullsjö, eller Falköping
Sällan några poliser efter den vägen. Mindre trafik. En ganska vanlig rutt till Västergötland
från Östergötland

https://minfil.org/heCb1ccfbc/rutt.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Personligen hade jag fortsatt söderut på E4:an och svängt upp norrut efter Jönköping. Lite för tråkig väg mellan Motala-Karlsborg.

Framförallt är väl risken att fastna i en poliskontroll mindre ute på E4, särskilt som polisen inte hade någon orsak att leta efter någon just då med tanke på att det tog ett tag mellan gärning och upptäckt.
Citera
2017-09-17, 17:04
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Omvänt, så är det märkligt att efter att hans namn cirkulerat här i ett dygn nu, så borde åtminstone någon ha kunnat avfärda honom från spekulationerna. Men det har ingen gjort
Nej jag vet, fb brukar ha rätt i sina spaningar men som jag skrivit innan så finns det en till med samma förnamn på den orten som också är i rätt ålder.
Imorgon kommer namnet om han blir häktad.
Citera
2017-09-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Övervakningskamera ger ju inte några namn och MGM kommer inte nästgårds ifrån. Men visst, inte helt omöjligt.

http://www.corren.se/nyheter/paret-tejpades-med-silvertejp-om4737680.aspx

– Gärningsmannen eller gärningsmännen använde sig av två olika typer av tejp när de band offren, säger chefsåklagare Pär Andersson.

Det rör sig dels om en vanlig 15 millimeter bred eltejp som är svart till färgen och dels om en 50 millimeter bred silvertejp.

– Vi har varit i kontakt med tejpimportörer och ett 30-tal butiker i närområdet men ingen säljer just denna typ av silvertejp, säger chefsåklagaren.

Är det troligt att tejpen sålts så nära Mantorp som på Gulf Mantorp när chefsåkl i mitten av juli säger de kollat upp ett 30-tal butiker i närområdet. Mer troligt polisen fortsatt kontrollen av butiker och fått träff.
Men eftersom två olika tejp användes så kan det vara två olika inköp och butiker.
Citera
2017-09-17, 17:09
Medlem
Enda kopplingen till området som jag sett är att någon i hans familj besökt Bergs slussar i Motala.[/quote]

Ja och där är ju MC en koppling. Men hur många åker inte MC? Runt Omberg t ex
Citera
2017-09-17, 17:10
Medlem
För ett par år sedan så hotade EG med att hoppa framför tåget vid tågstationen i Mullsjö. Vilket föranledde att tåget blev stannat 1 km utanför Mullsjö och polisen fick ta hand om honom. Vet inte om det har kommit fram tidigare i tråden.

Jag hoppas innerligt att det inte är EG med tanke på hans familj.
Citera
2017-09-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Enda kopplingen till området som jag sett är att någon i hans familj besökt Bergs slussar i Motala.
Bergs slussar ligger inte i Motala, utan i just Berg.
Citera
2017-09-17, 17:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
För ett par år sedan så hotade EG med att hoppa framför tåget vid tågstationen i Mullsjö. Vilket föranledde att tåget blev stannat 1 km utanför Mullsjö och polisen fick ta hand om honom. Vet inte om det har kommit fram tidigare i tråden.

Han verkar bräcklig, EG, därav tror jag inte han är GM, möjligen inblandad. Hoppas att han berättar allt han vet för polisen.
Citera
2017-09-17, 17:15
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82

Vet du om detta var i samband med EG's försvinnande 2014? (Då Missing People kopplades in)
Citera
2017-09-17, 17:15
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
[quote=Readyfreddie|61809446]Men vad du maler. Det är väl inte speciellt viktigt ens om det skulle vara hon, en person är anhållen och sambon har förstås hörts av polis vid det här laget. Vilken bil hon fick åka med är väl rätt irrelevant?[/QUOTE

Ja det kvittar vilken bil, det intressanta är att två olika personer hävdar att det inte är sambon och att filmen är från 11-12 juni. Har bett dem att länka den gamla filmen då ingen av oss andra sett den. Dessutom påstår en person att sambon inte ens har blivit förhörd. Skiv gärna vad du vet då det i mitt tycke saknas fakta i tråden.
Citera
2017-09-17, 17:16
Medlem
Tejpen är förmodligen inköpt på Dollarstore i Mantorp.

Kommer de inte fram till något innan kl 12 imorgon så måste han försättas på fri fot.
Citera
2017-09-17, 17:17
Medlem
Full.Av.Skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Bestialiskt mord--skändade kroppar---då bör ju rimligtvis motivet vara en hämnd...tyder på hat. Nåt rånmord tror jag inte det är fråga om. Sen, kan det ju finnas annan MGM...som köpt på sig både det ena och det andra dagarna kring mordet...
Om det är bensodiazepin som är hans val av drog kan de göra även den snällaste till psykopat. Många mord har begåtts under benso rus. Mycket lurig drog.
Citera
2017-09-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Vet du om detta var i samband med EG's försvinnande 2014? (Då Missing People kopplades in)

Tyvärr inte, vill minnas att detta var senare. 2015 om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in