2017-09-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Enligt uppgifter som kommit fram här i tråden..
  • Tor L led av parkinson.
  • Rykten om drogproblem bland barnen har såväl framkommits som dementerats
  • De polisen har plockat in till förhör har alla haft en viss drogproblematik
  • Den mintgröna/turkosa amerikanaren tycks ha kommit på hemligt besök
Lite vidare spekulationer utifrån det..
Cannabis kan vara bra för MS-sjuka.
För någon med Parkinson så räcker det att röka el tugga nikotin.
Senast redigerad av moshes 2017-09-16 kl. 22:41.
Citera
2017-09-16, 22:38
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Parkinson = källa tack!
Cannabisbruk är spekulationer som inte är särskilt trovärdiga och den nuvarande misstänkte ser inte ut som en knarklangare direkt.
Det är rutin att polisen hämtar in personer i drogkretsar eftersom det är statistiskt vanligt vid typen av brott.
Som jag skrev..
Citat:
Enligt uppgifter som kommit fram här i tråden.
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Kolla sedan spoilern i mitt förra inlägg för att se hur jag spekulerar ihop det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det kryper nog snart fram att han inte har agerat ensam. En fråga till de som känner till honom, är han smart nog för att kunna genomföra en sådan handling ensam ?

Mm, precis... Är han ensam GM, är det troligt? Kanske får se fler gripanden framöver. ...och varför just Boremsberg? Var det bara pengar de tog ut där, köptes det något där också? Frågan är om inte det här handlar om narkotika...
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja- sociala jouren kopplas in av polisen - social jour arbetar helger vid jour ärenden.
Så visst. NU tänkte jag att mamman till barnen förhörs rutinmässigt nån timme eller så.

Kan ju ha varit förhållanden i hemmiljön vid husisen som gjorde att polisen pch soc tog barnen direkt.

Något helt annat: Vattenkranarna är fortfarande ett stort mysterium. Hoppas det kommer fram i fup:en så småningom.
Citera
2017-09-16, 22:42
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Enligt uppgifter som kommit fram här i tråden..
  • Tor L led av parkinson.
  • Rykten om drogproblem bland barnen har såväl framkommits som dementerats
  • De polisen har plockat in till förhör har alla haft en viss drogproblematik
  • Den mintgröna/turkosa amerikanaren tycks ha kommit på hemligt besök
Lite vidare spekulationer utifrån det..
Tyckte jag läste att han hade Multipel skleros... Visserligen kan cannabis vara effektivt mot spasticitet som ms-patienter kan lida av... Löjligt att tro att BO brukade cannabis.
Citera
2017-09-16, 22:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Som jag skrev..

Kolla sedan spoilern i mitt förra inlägg för att se hur jag spekulerar ihop det.

Ok, men sjukdomen Parkinson har du ingen källa på då eller? Utan allt är från hörsägen?
Citera
2017-09-16, 22:45
Medlem
Citat:
Som jag skrev..

Men nu är det en annan person som plockats in, ingen av Lekanders barn eller barnbarn.
Citera
2017-09-16, 22:49
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok, men sjukdomen Parkinson har du ingen källa på då eller? Utan allt är från hörsägen?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men nu är det en annan person som plockats in, ingen av Lekanders barn eller barnbarn.
Läs om, läs rätt.
Citera
2017-09-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tyckte jag läste att han hade Multipel skleros... Visserligen kan cannabis vara effektivt mot spasticitet som ms-patienter kan lida av... Löjligt att tro att BO brukade cannabis.
Men det låter konstigt- att han led av MS el Parkinson- han körde ju motor-cykel.
Hade de sålt motorcyklarna?
Citera
2017-09-16, 22:51
Medlem
Torneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Finns det några datum för hans anställningar? Verkar ha lagat mat åt kommunen så sent som i slutet av maj. Varför slutade han och bytte "karriär"?

Var inte maken Lekander vaktmästare på en folkhögskola? Kan de känna varann därigenom?
Citera
2017-09-16, 22:54
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Ja barn kan bli akut hämtade av soc och de kan bli lämnade hos släktingar direkt så bara för att soc hämtade dem behöver det inte betyda att de inte är hos närstående.
Kolla på både Aftonbladet och Expressen ser ut att vara två olika personer som blir hämtade, en kraftig man med ljus tröja på den ena filmen och en mindre person med vinröd tröja stoppas in i polisbilen i den andra tidningens film.
Citera
2017-09-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Alltså nej, en sådan akut anmälan tar ändå minst 1 dag att handlägga och är om barnet far illa. Det finns säkert ingen soc öppen i lilla Mullsjö på helgen.
Den anmälan polisen lämnar in tar ändå några veckor.

Att soc skulle gått in samma em som pappan grips är totalt osannolikt. Då skulle alltså polisen informerat soc i förväg? Nej lägg ner.

Nej, inte i Mullsjö men i Jönköping. Och vem har pratat om samma eftermiddag? Det tar inte veckor om läget är akut. Har du hört talas om sociala jouren? De kan ha hämtat barnen under lördagen efter orosanmälan. Nej, jag lägger inte ner. Om det som skrivs är sant så tror jag att det förefallit sig så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in