2017-09-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det rör sig nog om något annat än DNA här. Något mer än DNA säger jag för att gardera mig.
Så här säger ÅK till Corren, vilka sedan citeras i Expressen:
Citat:
Enligt uppgifter till Corren ska spår från den misstänkte påträffats på brottsplatsen. Eva Nemec Nordh vill inte bekräfta uppgifterna men berättar om hur utredningen förts framåt.
– Rent generellt rör det sig om alltifrån biologiska spår, fingeravtryck, digitala spår till uppgifter från iakttagelser om vilka som varit synliga på platsen. Man får även kartlägga målsägandena och gå igenom vilka kontakter de har haft och hur de rört sig.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-ringade-polisen-in-den-misstankte-dubbelmordaren/
Citera
2017-09-16, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om tejpen kommer från hans arbetsplats kan det ju finns naturliga förklaring till hans DNA på tejpen. Tror inte det skulle räcka för sannolika skäl.
Polisen kanske inte tror att tejpen blev stulen. Det har väl hänt förut att mördare har påstått att verktyg kopplade till mordet har blivit stulet.
Citera
2017-09-16, 19:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Ny info från en nyregistrerad användare.

Citat:
Jag bor och är från Mullsjö och är bekant med mgm (kände han väl förr). Samt hans familj. Ed*in är bland dom sista man skulle kunnat tänka sig utföra ett sådant här dåd. Hela Mullsjö är i chock. Som liten utmärkte han sig inte på något sätt. Det hände dock en incident för två år sedan som var mer än märklig då Ed*in försvann spårlöst. Han sa inget till någon (varken ringde till jobbet eller meddelade sin flickvän). Och han efterlystes bland annat på Facebooksidan missing people sweden. Skallgång var planerad när han började skriva en del konstig information på sin facebookprofil. Sedan återvände han på något sätt hem och skallgången lades ner. Detta har inget att göra med fallet som är aktuellt nu, men det var en mycket märklig händelse och det var det första gången jag tänkte att allt inte stod rätt till. dock har inget misstänksamt hänt sedan dess så chocken är otroligt stor nu i hela Mullsjö. Alla vet och alla pratar.
Citera
2017-09-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ratsit indexerar inte adresser, de indexerar personer och juridiska personer. En adress där ingen är skriven eller där det inte finns någon verksamhet kan du därför inte hitta på ratsit.

Varifrån kommer uppgiften att Stallgatan 9 C inte finns?

9c finns och vi kan nog vara ganska säkra på att gripande skedde där. Huset har olika färg på stallgatan och just 9c är vitt med svarta detaljer, precis som på bilden i tidningen. Finns nog bara ett sånt hus där skulle ja tro.
Citera
2017-09-16, 19:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som jag har förstått det har polisen lyckats spåra inköpet av tejpen. Det kan ha varit EG som köpte den och lämnade den på sin arbetsplats, där den blev stulen. Spåret ledde till EG, som DNA-testades och sannolika skäl uppstod.

Kan du berätta hur du kommit fram till att dom lyckats spåra tejpen?

Jag trodde mer på mobilmast eller dna-topsning mot DNA på brottsplatsen.
Citera
2017-09-16, 19:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett till PM från en nyregistrerad användare.

Citat:
Hej!*
Har suttit och läst hela dagen i denna tråd om Edvin Gyllensvan.*
Kan ge dig lite information om det hela.*
Enligt vissa källor jag har här i Mullsjö så är det troligtvis Edvin som gjort det .*
Ska tydligen vara drog relaterat .*
Han har haft ont om pengar och problem på den fronten .*
Ville inte gå till sina föräldrar och be om hjälp .*
Nu idag hämtades barnen av soc..*
Citera
2017-09-16, 19:52
Medlem
Tryckkokarens avatar
Varför hämtas barnen av soc? Mamman är väl inte gripen? De har ju garanterat svärföräldrar också.
Citera
2017-09-16, 19:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kan du berätta hur du kommit fram till att dom lyckats spåra tejpen?

Jag trodde mer på mobilmast eller dna-topsning mot DNA på brottsplatsen.
Expressen: Så ringade polisen in den misstänkte dubbelmördaren
Citat:
Polisen har även lyckats identifiera silvertejpen som användes vid morden och hittat återförsäljaren som sålt den.

– Den har vi analyserat och lyckats hittat vem som sålt den. Vi har kunnat gå igenom vem som köpt den vid relevant tidpunkt, säger Eva Nemec Nordh, men vill inte bekräfta att uppgifterna kunnat kopplas till den nu misstänkte mannen.
Citera
2017-09-16, 19:54
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fick ett till PM från en nyregistrerad användare.
Bara jag som tycker detta låter som skitsnack?
Citera
2017-09-16, 19:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Bara jag som tycker detta låter som skitsnack?
Varför ska det vara skitsnack?
Jag kan be användarna skicka PM till dig om du tvivlar på uppgifterna.

Har ingen som helst anledning till att hitta på saker.

Edit: Antagligen är det många från Mullsjö som läser på Flashback nu och vill bidra till debatten. Att de skickar PM till vissa av oss användare är helt naturligt.
Citera
2017-09-16, 20:01
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Varför ska det vara skitsnack?
Jag kan be användarna skicka PM till dig om du tvivlar på uppgifterna.

Har ingen som helst anledning till att hitta på saker.

Edit: Antagligen är det många från Mullsjö som läser på Flashback nu och vill bidra till debatten. Att de skickar PM till vissa av oss användare är helt naturligt.
Menar inte att du snackar skit. Utan personen som skrev det andra PM:et
Citera
2017-09-16, 20:01
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kanske inte tror att tejpen blev stulen. Det har väl hänt förut att mördare har påstått att verktyg kopplade till mordet har blivit stulet.

Har det bekräftats någonstans att man har hittat spår efter ***** på tejpen ?
Varför skulle han ha haft tejpen med sig på jobbet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in