2017-09-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Om uppdrag granskning ska granska så kanske det blir lite fart på det, men har inga förhoppningar alls längre. Men ja, förmodligen så är väl de flesta rätt så oinformerade gällandes situationen.
Ser ju typ aldrig det i tidningar eller något, bara på Flashback och live streamarna. Media visar ju knappt någonting alls förutom om det är positivt.

Men om ett populärt program som uppdrag granskning visar hur mycket kaos det är så vaknar iaf många upp.

Här på Flashback skriver vi ofta när det hänt något, att nu ger det några % till SD, o.s.v. Men det händer inte mycket. Allt måste komma fram.
Jag vet inte hur man ska få ut information. Media skriver endast om någon buat åt dem.

Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Skulle vilja säga att väldigt många vet hur det ligger till men vad ska den överbelånade svensson göra? Skulle han föra en hel jävel så lär ju jobbet, huset/bostadsrätten, bilen, frun och t.o.m. hundfan ryka.

Suck, ja nog är det så. Man är i alla fall rädd om hunden. Vi hade kontakt med en busschaufför från Irak i dag, och han ska rösta SD. Han var gruvligt trött på vårt daltande med drägglet.
Citera
2017-09-16, 18:03
Medlem
MeMajks avatar
Då är frågan
OM snujävlarna ger förlängt tillstånd, är det då troligt att det kommer att dyka fler liknande protester som det var i dag?
Det som i så fall kommer att hända är väl att det blir någon mer handgriplig konfrontation och i så fall så borde ju snuten själva vara indirekt eftersom de låtit dessa jävla hazar baaarn husera fritt och låtit dem gå långt utanför gränsen om vad som borde vara ordning och reda på våra gator

Man undrar vad Farbror Blå har för avsikt att låta detta spektakel fortgå
Citera
2017-09-16, 18:17
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag har inget emot att de demonstrerar. Låt dem hållas - i en demokrati måste folk få ägna sig åt sådant. Det jag vänder mig emot är att polisen inte ser till att de efterlever tillståndet - det vill säga att de fortsätter sin strejk efter utsatt tid varje dag och sätter upp tält.

Sådant undergräver tilltron till rättsstaten.
Vilken rättsstat? Den som importerar horder av främlingar och mörkar deras våld mot svenskar? Den som aktivt skyddar våldtäktsmän till den milda grad att de undlåter att utreda när särimporten våldtar barn? De människor som tråden gäller är illegala, de har ingen demonstrationsrätt. De har inte ens rätt att befinna sig i landet.
Citera
2017-09-16, 18:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vilken rättsstat? Den som importerar horder av främlingar och mörkar deras våld mot svenskar? Den som aktivt skyddar våldtäktsmän till den milda grad att de undlåter att utreda när särimporten våldtar barn? De människor som tråden gäller är illegala, de har ingen demonstrationsrätt. De har inte ens rätt att befinna sig i landet.
Rättsstaten och samhällskontraktet krackelerar men det jag ville ha sagt är att det mest provocerande för mig inte är att de demonstrerar - givet den situation vi har - utan att polisen inte efterlever givet tillstånd eller för den del inte kontrollerar om det befinner sig personer på plats som håller sig undan ett utvisningsbeslut.
Citera
2017-09-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag har inget emot att de demonstrerar. Låt dem hållas - i en demokrati måste folk få ägna sig åt sådant. Det jag vänder mig emot är att polisen inte ser till att de efterlever tillståndet - det vill säga att de fortsätter sin strejk efter utsatt tid varje dag och sätter upp tält.

Sådant undergräver tilltron till rättsstaten.

Håller med, men på sikt borde man rulla tillbaka en del av de ändringar i RF som regeringen Reinfeldt körde igenom 2010, under djup medial tystnad - i en lång rad fall ströks ordet "medborgare" i fråga om olika rättigheter och kvar blev "alla har rätt till bla bla bla". Vilket delvis har möjliggjort den här situationen - demonstrationsrätten i sin fulla vidd borde vara förbehållen svenska medborgare eller EU-medborgare, inte allsköns slödder som agerar i egen sak.

Migranter som redan fått nej ska definitivt inte stå och demonstrera utanför riksdagshuset eller på Sergels torg, eller försöka derva utpressning mot politikerna.
Citera
2017-09-16, 18:36
Medlem
Har inte politikerna fattat att detta ger en signal att det är bra att komma.
Nästa våg ensamkommande är snart här!
Och varför får inte dom Marockanska gatubarnen ett hem i Sverige lika villor som afghaner samt Zigernarna.

Vi står inte ut.
Citera
2017-09-16, 18:41
Medlem
Hucklet babblar igen ... nu bekräftar hon att hennes "kompisar" är bostadslösa därför att de är 18 år och får inte bo kvar i "sina" kommuner, men de vill fortsätta gå i samma skola och behålla kompisarna därför måste de bo på gatan och UiS ska hjälpa dem med bostäder.

En kommentar

Citat:
Ni är bara bäst!!! Själv drar jag runt på egen hand och försöker genom FB, mail och telefon ragga upp människor som vill öppna sina hem. Men ni kommer på den briljanta idéen att starta en Bostadsförmedling. Ni bygger verkligen redan landet med alla era idéer och ert engagemang. Tack!

Trodde kvinnor stod i kö med öppen dörr och varm säng åt skäggen
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-09-16 kl. 18:50.
Citera
2017-09-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast man inser det groteska i reportaget. Läs dessa två realiteter:

.

Men varför skickar man en (död) kropp till Kabul? Där har de ju aldrig varit, där känner de inga, ev släkt har förskjutit dem etc mm och där vill alla döda dem direkt vid ankomst. Vad skall då en kropp där att göra?
Och vem betalade biljetten?

Om nu Fattemeh är seriös i sin hungerstrejkarambition och får med sig några på det tåget så kan det ju resultera i fler kroppar att handha.
Är det verkligen Sveriges ansvar att tillse att 'återtransport' sker, om det nu är så det fungerar?
Citera
2017-09-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför skickar man en (död) kropp till Kabul? Där har de ju aldrig varit, där känner de inga, ev släkt har förskjutit dem etc mm och där vill alla döda dem direkt vid ankomst. Vad skall då en kropp där att göra?

Om nu Fattemeh är seriös i sin hungerstrejkarambition och får med sig några på det tåget så kan det ju resultera i fler kroppar att handha.
Är det verkligen Sveriges ansvar att tillse att 'återtransport' sker, om det nu är så det fungerar?

Nej, det är det inte, men DN tiger om hur korrupt och opålitlig regeringen i Kabul är.

Dryt är dags att skicka ut de här grupperna innan några desperata figurer inleder en verklig hungerstrejk och därmed försöker höja utpressningsfaktorn.
Citera
2017-09-16, 19:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Studerar man Nyheter idags intervju med Fattemeh så kan man notera att när hon får en fråga om att hur allt ska bekostas tittar hon på klockan på armen, och svarar ignorant att Sverige visst har råd. Hur vet hon det? Ett typiskt bortseende för verkligheten. Naturligtvis är hon marinerad av vänsterns retorik.

Brorsan till henne säger att systern levt i kaos och lever enligt den principen. Men om om nu, som det sägs, att bland annat psykologer stödjer aktionen: hur kan dessa försvara att denna protest leder till ofantligt mer psykisk ohälsa vilket de i sin profession har att hantera?

Som sagt, jag tror att demonstrationen kommer att stoppas av humanitära skäl.
Citera
2017-09-16, 19:11
Medlem
Alla det här som ingår i höstbudgeten, är det redan spikat och klart eller ska det röstas om varje punkt? Är dålig på det där och vill ha svar från någon som vet. Skrämmande annars om alla miljoner som ska gå till dessa som jag trodde skulle utvisas. Svara bara om du vet hur det funkar.
Citera
2017-09-16, 19:15
Medlem
[quote=Antidemokretin|61800704]Hucklet babblar igen ... nu bekräftar hon att hennes "kompisar" är bostadslösa därför att de är 18 år och får inte bo kvar i "sina" kommuner, men de vill fortsätta gå i samma skola och behålla kompisarna därför måste de bo på gatan och UiS ska hjälpa dem med bostäder.

Ursäkta mig.
Fatima bor i Johanneshov i ett så kallat fd äldreboende-hus.
Man undrar var de äldre personer fick ta iväg?
När hazarerna behövde bo centralt i Stockholm.
När många andra äldre personer får inget äldreboende och får kämpa med vardagen.
Då bland annat hemtjänst och anförvanter går på knäna.
Hen har mage att uttala sig att de ska ha nära till sina "kompisar" och gymnasieskola.
Och att de ska vara i synnerhet i Stockholm där de ska ha en bostad centralt.
Hm, ska hen säga som nu har hoppat av sina så kallade studier på gymnasiet.
Fatima kastar sten i sitt egna glashus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in