2017-09-16, 11:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobe87
Kommer från Mullsjö. Enligt rykten från Mullsjö så var det en stor polisinsats på St*llg*tan i Mullsjö där polis med dragna automatvapen var på plats en helikopter flög också över byn. Skulle kunna ta mig en promenad och gå förbi stället senare för att kolla in läget.
Vore guld! Glöm inte att kolla vilket nummer det är på Stallgatan. Guldstjärnor till dig!
Citera
2017-09-16, 11:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ang. namnet på MGM som nämnts i tråden, kan det verkligen stämma? Dels är EG inte boende på gatan som angetts och att en tidigare ostraffad småbarnsförälder skulle kunna utföra dessa, enligt uppgift, bestialiska
mord låter ju helt osannolikt.

Säkra uppgifter om vilken gata MGM greps på skulle behövas. Hallå Mullsjö!

Och alla GM grips på den adress där de är skrivna ?
Citera
2017-09-16, 11:51
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobe87
Kommer från Mullsjö. Enligt rykten från Mullsjö så var det en stor polisinsats på St*llg*tan i Mullsjö där polis med dragna automatvapen var på plats en helikopter flög också över byn. Skulle kunna ta mig en promenad och gå förbi stället senare för att kolla in läget.

Det vore ju toppen!

På merinfo står det: "E.... delar en hyresrätt på 35 m² med 2 kvinnor och en man." Nämligen
Järnvägsgatan.

Finns förvisso olika anledningar varför man kan vara skriven på en adress men bo på en annan.
Citera
2017-09-16, 11:51
Medlem
Browndawgs avatar
Trodde det redan bekräftats i tråden att han greps på Stallgatan?

Filmen från Expressen där han lunkar fram utan strumpor är från Stallgatan enligt en som bott där.

Han är dock inte skriven på den adressen så man undrar ju vad han gjorde där en fredag förmiddag. I mjukiskläder och barfota.
Citera
2017-09-16, 11:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Och alla GM grips på den adress där de är skrivna ?

Nej absolut inte, men det vore ändå värt mycket att reda ut adresser och annat.
Citera
2017-09-16, 11:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lite nya uppgifter.

Mannen nekar till detta. Han har dock lämnat spår efter sig på brottsplatsen, oklart vad för spår.

http://www.aftonbladet.se/a/qjade

Då är frågan vad farbror blå har säkrat för spår
DNA borde han ju inte kunna neka till om det säkrats på någon av BO
Citera
2017-09-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Ni som spånar:
Va finns det för samband ,mellan silvertejpen Kaminbutiken EG och bilen
förövrigt kan vilken bil som helst vara raggarbil i dagen läge ,behöver inte varar en bil från USA så häng inte upp er på Raggarbil= amerikanare.
De skriver ju en mindre ort i Småland inte Västergötland tänk nu i större område.

Jag tror dessvärre inte att våra journalister är något vidare på geografi. I deras värld är Jönköpings län lika med Småland.
Citera
2017-09-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traven
Jag tror dessvärre inte att våra journalister är något vidare på geografi. I deras värld är Jönköpings län lika med Småland.

Och större delen av länet ligger ju i Småland, men inte Mullsjö och inte hela Habo.
Citera
2017-09-16, 12:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Då är frågan vad farbror blå har säkrat för spår
DNA borde han ju inte kunna neka till om det säkrats på någon av BO
Ja, som jag skrev igår borde det finnas mer än DNA.

Det verkar vara rätt snubbe som vi gissat oss till är gripen varje fall. Alla länkar till fb, Linkedin etc. rörande EG verkar vara borttagna nu. Sedan är det ju en annan sak om han verkligen är GM.
Citera
2017-09-16, 12:03
Medlem
MossTrumss avatar
Åklagaren avslöjar lite för mycket kan jag tycka.

Hon säger att det är:

1: "Flera omständigheter som har lett till att man riktat in sig på just honom".
2: Samt att nu skulle man börja kartlägga hans rörelser !

Slutsatsen kan bli: polisen har med hjälp av datakunniga triangulerat mobiltelefontrafiken och hittat en - eller flera -mobiltelefoner som varit geografiskt uppkopplade nära mordplatsen och nära uttagsautomaten i Borensberg vid tidpunkten för morden. Generellt är en mobil kopplad till tre master samtidigt och vid samtal/SMS tar masten med starkaste signal samtalet.

Det kan inte vara många som rört sig exakt så - från mp till Borensberg - vid tidpunkten för morden med mobiltelefonen i fickan.

Triangulering av trafiken i masterna kräver förstås att mobilerna varit uppkopplade/uppringda via samtal eller SMS.

Här kan gm varit så j-la dumma att en av dem åkt iväg till automaten och den andra stannat kvar, sedan har de SMS:at varandra om vad uttaget i automaten gav. Bingo!

Det är ett tidsödande arbete att tömma masterna på trafiken! Bingo!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qjade/misstankta-mantorpmordaren-nekar-till-anklagelserna
Citera
2017-09-16, 12:09
Medlem
Jag kommer in på EGs Facebook iallafall. Försökte kolla runt lite bland hans vänner om det fanns någon med en sådan bil som efterlyses men fann inget direkt.
Det är något som fattas i denna storyn. Kommer vi se fler gripanden snart?
Citera
2017-09-16, 12:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
...
Slutsatsen kan bli: polisen har med hjälp av datakunniga triangulerat mobiltelefontrafiken och hittat en - eller flera -mobiltelefoner som varit geografiskt uppkopplade nära mordplatsen och nära uttagsautomaten i Borensberg vid tidpunkten för morden. Generellt är en mobil kopplad till tre master samtidigt och vid samtal/SMS tar masten med starkaste signal samtalet.
(...)
Fast mobilspårning tillhör nog rutinarbetet. Här verkar det ju som att man kört fast i utredningen, de säger ju själva att de fick "börja om på själva brottsplatsen och utgått därifrån" (eller något liknande). Det tyder i mina ögon på att de har hittat något nytt som de från början förbisett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in