2017-09-16, 00:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Han har en Zen*li i vänlistan som tycks bo på Stallgatan (*=e), kanske var det denne han besökte/tänkte besöka?

Min fördomsradar säger mig att Ed*in inte har varit drivande. Lyckligtvis så lär han prata väldigt snabbt om det ligger till så.
Citera
2017-09-16, 00:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han har en Zen*li i vänlistan som tycks bo på Stallgatan (*=e), kanske var det denne han besökte/tänkte besöka?

Min fördomsradar säger mig att Ed*in inte har varit drivande. Lyckligtvis så lär han prata väldigt snabbt om det ligger till så.

Det ser ut som hans sambo tagit bort vänlistan nu, så det läses nog här kanske.
Men om det finns en till från st*llg*tan på vänlistan, så är det 3 stycken hittills.
Att dom bor/skrivna med det äldre paret kan ju röra sig om en uthyrning bara.
Jag avvaktar med teorier tills han är häktad på sannolika skäl misstänkt för dubbelmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det hör väl inte hit men det är kanske ett två-familjshus?

Fram med kopplingar nu, låter för osannolik att den killen skulle på eget bevåg mördat dessa.

Jo det gör det eftersom det är ett och samma lgh nummer. Vilka kopplingar?
Se Långshyttan mordet och Eklund så faller även den här på plats, men det återstår att se.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-16 kl. 00:47.
Citera
2017-09-16, 00:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det ser ut som hans sambo tagit bort vänlistan nu, så det läses nog här kanske.
Men om det finns en till från st*llg*tan på vänlistan, så är det 3 stycken hittills.
Att dom bor/skrivna med det äldre paret kan ju röra sig om en uthyrning bara.
Jag avvaktar med teorier tills han är häktad på sannolika skäl misstänkt för dubbelmord.

Samma här. Tycker det varit några fall nu på senare där polisen tagit in fel personer. Till och med häktat oskyldiga för mord för sen släppa och avskriva dom helt. Så jag är försiktig. Även av anledningen att han inte känns rätt i min "intuition".
Citera
2017-09-16, 00:59
Medlem
Sorcars avatar
Jag tycker att jag noggrant läst och följt den här tråden, men har jag missat varför det skulle vara EG, som skulle ha blivit gripen på Stallgatan, när han tycks ju bo på Järnvägsgatan!

Förklara gärna, eller är det jag som fattar trögt eller läser för dåligt?
Citera
2017-09-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressbussen
Den här sidan reparerar raggarbilar i den trakten. Man kan tro den varit inne där om den ska repareras, eller är med på bilder från träffar. Även en kommentar från svan.

https://sk-sk.facebook.com/oldironkustoms/

Frågan är om det endast rör sig om en gärningsman, eller om vi får se flera gripanden framöver...
Citera
2017-09-16, 01:03
Medlem
Kruger76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Jag tycker att jag noggrant läst och följt den här tråden, men har jag missat varför det skulle vara EG, som skulle ha blivit gripen på Stallgatan, när han tycks ju bo på Järnvägsgatan!

Förklara gärna, eller är det jag som fattar trögt eller läser för dåligt?

Någon här fick tips via pm tror jag på vad han hette i förnamn. Sen står det 20-års åldern i expressen. Namnet+åldern+Mullsjö=EG.
Citera
2017-09-16, 01:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paros
Frågan är om det endast rör sig om en gärningsman, eller om vi får se flera gripanden framöver...

Om EG är GM, så tror jag han agerat ensam.
Citera
2017-09-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om EG är GM, så tror jag han agerat ensam.

Vill du utveckla din teori? Varför tror du så?
Citera
2017-09-16, 01:13
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruger76
Någon här fick tips via pm tror jag på vad han hette i förnamn. Sen står det 20-års åldern i expressen. Namnet+åldern+Mullsjö=EG.
Jahaja, svårare än så var det tydligen inte!
Tack för klargörandet!
Citera
2017-09-16, 01:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Vill du utveckla din teori? Varför tror du så?

Hittills har det ju inte framkommit något som tyder på koppling mellan EG och BO. Med reservation för att vi kan ha missat något, så återstår annars i princip rånmord, psykisk ohälsa eller möjligen mördande för sakens skull. Vid rånmord kan ju förstås flera vara inblandade, men jag får inte känslan att EG är kriminell på det sättet. Den som rånmördar någon har ofta en lång karriär av drogmissbruk och/eller kriminell livstil bakom sig, det verkar inte gälla EG. Ligger psykisk ohälsa bakom så är däremot det vanligaste att man agerar ensam.

Mer än så vill jag inte utveckla min teorin, men vi får se. Vi vet ju inte ens säkert att EG är MGM, och än mindre att MGM är GM.
Senast redigerad av Troian 2017-09-16 kl. 01:28.
Citera
2017-09-16, 01:26
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det hör väl inte hit men det är kanske ett två-familjshus?

Fram med kopplingar nu, låter för osannolik att den killen skulle på eget bevåg mördat dessa.
Kopplingen mellan MGM och BO verkar vara intresset för bilar, fyrhjulingar osv. Vill minnas att Tor hade flera motorfordon på sin tomt.
Citera
2017-09-16, 01:53
Medlem
PeterNosters avatar
EG är ju kock så stycka kan han nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in