Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Jag har hals tiden trott på öststats-liga på turné och att gärningsmannen inte var ensam.
Men svagheten med det spåret är GM's lokalkännedomen och hämdmotivet som framträder på brottsplatsen. Öststatare har knappast hämdmotiv eller speciellt god lokalkännedom.
Som ensam GM måste mannen vara en iskall psykopat som lurpassar på sitt offer. Annars kan det vara svårt att ta ner två personer, visserligen äldre men ändå.
Fast det har inte framkommit att GM hade någon som helst lokalkännedom. Bara man har Google Maps så behöver man ingen kunskap om området. Vidare så har det varit liknande mord utomlands, enligt polisen, där offer och GM inte känt varandra.
Det har du rätt i, det är troligtvis ingen svärmorsdröm de gripit.
Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Det är sant. Dock så finner jag det otroligt att en svensk som begår ett sånt här brott skulle vara okänd för rättsväsendet. Det finns gott om personer som har en svag anknytning till Sverige, men som ändå finns på mer eller mindre fasta adresser.
Ja det vore otroligt, min gissning är att det är någon, eller några, som inte bott i Sverige så länge. Kanske inte ens har medborgarskap.
Kanske ensamkommande? Tänker på Arboga-fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oskar596
senast kl 12:00 den 3:e dagen man är anhållen. osäker på andra frågan.
Tack.