2017-09-14, 18:29
Medlem
57Emmas avatar
Hej, hopp alla som fortfarande inte gett upp hoppet

Nu är det nytt sök på söndag den 17 september med PMS
SAMLING: Bakom Hotell Stinsen i Hallsberg

https://www.facebook.com/MPSweden/
Citera
2017-09-14, 18:32
Medlem
57Emmas avatar
Undrar om det kommit några tips? Samlingen verkar ju vara väldigt centralt i Hallsberg
Citera
2017-09-14, 18:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Edit det skall vara MPS inte PMS
Citera
2017-09-14, 18:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hm, PMS?
Nä, förstår vad du menar!

Trodde nästan att de gett upp hoppet.
Kommer Patrik någonsin hittas?
Citera
2017-09-14, 18:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo det klart.
Rimmar bara så illa,att man som ung framåtsträvande person skall behöva gå under jorden typ försvinna totalt för att ha rätt till eget liv.?
För ungdomar i allmänhet brukar ju förvarna lite lätt ,
att : --Nu e det dags för mig att söka eget, ett nytt boende + kompisar som passar mig och mitt fortsatta liv !

Och sen det här med att han hört av sig och talat om för föräldrarna att han inte stod ut uppe i Falun terminen ut,utan ville hem fortast möjligt......(källa:P. s mamma).
Det är ju där "skon klämmer " , stãmmer ju inte riktigt ihop de två olika händelseförloppen , eller hur ?

Menade P. inte det han sa till foräldrarna.?

Och ännu en sak som är förunderligt : Varför sökte han sommarjobb i Falun om han inte trivdes där?

??

Men tror du inte att Patrik sökt jobb mycket tidigare, långt innan terminen var slut?
Vet av erfarenhet att man får vara tidigt ute för att få sommarjobben som är attraktiva, särskilt i städer där det finns många utbildningar och många unga.
Sen började han att må sämre och orkade inte stanna kvar i Falun, utan ville hem.
Citera
2017-09-14, 19:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Edit det skall vara MPS inte PMS

PMS! Det var lite roligt... Reagerade inte själv på din felskrivning...
Citera
2017-09-14, 19:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
En sak som jag får lite dåligt samvete över:
Om han håller sig borta frivilligt, om han har blivit hotad till livet av okänd anledning och har lämnat allt i sitt gamla liv för att inte spåras, sen sitter vi här och gräver. Tänk om så är fallet och så kanske vi röjer och avslöjar honom?

Alltså man vet aldrig men den tanken sköljer över mig ibland
Citera
2017-09-14, 19:56
Medlem
Följer era spekulationer dagligen med en förhoppning att en dag få se att han är funnen, men tyvärr. Imponeras av ert engagemang o förmåga att vrida o vända. Det jag funderar på nu är; han ville bort från Falun av någon anledning. Det har bekräftats av mamman o stämmer med kamraternas beskrivning att han isolerat sig allt mer. Låter som grunden till detta finns att hitta där. Kärleksbekymmer, skulder eller vad det kan handla om har jag inte den blekaste aning om. Han hade antagligen inte tänkt återvända då jag inte tror han skulle haft tillgång till elevboendet över sommaren i vilket fall. I tid borde detta hänt från det han sökte sommarjobb fram till en tid innan han packade ihop o vände hemåt. Skulle sen kunna vara så att han slets mellan konversation med orsaken till flykten o samtalen med mamman under tågresan. Personen/personerna kan ha lyckats få honom att stanna upp o kliva av där han gjorde det m löfte om att reda ut situationen o P tänkte meddela mamman så snart han var påväg hemåt igen. Att nåt sen inträffade där o då tror jag är en rimlig tanke. Antingen att han valde att försvinna m den personen eller råkade ut för ett brott. Att han skulle ta sitt liv på vägen hem tycker jag verkar osannolikt. Då tror jag han skulle valt att avsluta det i Falun eller efter att han kommit hem. 🤔
Citera
2017-09-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men tror du inte att Patrik sökt jobb mycket tidigare, långt innan terminen var slut?
Vet av erfarenhet att man får vara tidigt ute för att få sommarjobben som är attraktiva, särskilt i städer där det finns många utbildningar och många unga.
Sen började han att må sämre och orkade inte stanna kvar i Falun, utan ville hem.
ja han sökte jobb där på äldreomsorgen,har en väninna som jobbar där o han skulle ingå i hennes grupp.Sant det att sökandet börjar tidigt på våren,
Citera
2017-09-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trivs
ja han sökte jobb där på äldreomsorgen,har en väninna som jobbar där o han skulle ingå i hennes grupp.Sant det att sökandet börjar tidigt på våren,

Studentrummen brukar man vara tvungen att lämna typ dagen efter studierna är slut för att städpersonal kommer och då får man inte vara ivägen för dem.
Så han måste ha hittat ett annat sätt att bo när han skulle ha jobbat med äldreomsorg.
Citera
2017-09-14, 23:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Studentrummen brukar man vara tvungen att lämna typ dagen efter studierna är slut för att städpersonal kommer och då får man inte vara ivägen för dem.
Så han måste ha hittat ett annat sätt att bo när han skulle ha jobbat med äldreomsorg.

Många äldreboende har "tjänstebostäder" i nära anslutning till arbetsplatsen. Ibland i samma byggnad.
Citera
2017-09-15, 00:14
Medlem
Priv-Investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
En sak som jag får lite dåligt samvete över:
Om han håller sig borta frivilligt, om han har blivit hotad till livet av okänd anledning och har lämnat allt i sitt gamla liv för att inte spåras, sen sitter vi här och gräver. Tänk om så är fallet och så kanske vi röjer och avslöjar honom?

Alltså man vet aldrig men den tanken sköljer över mig ibland

Lite likt det jag spekulerade om tidigare...

(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in