2017-09-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tror tyvärr att detta en mindre smickrande "egenskap" hos många, nämligen att inte vilja "bli inblandade". Normalpersonen är tyvärr feg av sig.

Tyvärr har du nog rätt. Men för mig är det helt obegripligt.
Citera
2017-09-13, 19:58
Medlem
FedupFlorences avatar
Det är ju ofta en enskild journalist som återuppväcker sovande fall, oftast kan de aktualiseras då intresset är stort då anhöriga och tidigare aktuella i fup fortfarande är i livet. Ny rapportering ger nya möjligheter då allmänheten åter hör av sig.

Jag vet inte mycket om polisarbete men jag vet att de har väl inarbetade mallar att arbeta efter och de har idag vetenskapligt stöd och vid avsaknad av det, stöder sina arbetsmetoder på beprövad erfarenhet.

Att en enskild utredare gör egna val för att styra allt i botten, gång på gång, ser jag som uteslutet. En utredare plockas bort när den kringgår vedertagen arbetsmetodik. Inte för att dennes uppklarningsfrekvens är låg.
Citera
2017-09-13, 20:02
Medlem
Citat:
Men då är det f*n i mig en skyldighet att man själv knackar på - hos polisen! Skulle flera ha hört skrik från Kohagen den natten men inget ha sagt bara för att polisen inte knackade på? Har jag förstått det rätt?

Varken du eller jag kan ju självklart veta vilka som tagit kontakt med polisen eller avstått..
Jag vet endast att flera på kolarestigen hade hört "skriken" på natten, vad dom sedan gjort eller inte gjort med den informationen har jag inte yttrat mej om i mitt inlägg..
Att polisen inte knackade dörr på kolarestigen var ett minne som jag ville få bekräftat och så var det, ett konstaterande av en ev bristande första åtgärd som ev hade kunnat ge en mer exakt tid för händelsen i skogen.
Tror att man idag hade agerat annorlunda för att för att snabbt säkra en "timeline"

Jag påstår alltså INTE att folk hört vad som hänt och aldrig delgivit polisen, utan att folk boende i direkt anslutning till skogen hört vad som hänt men inte blivit uppsökta av polis..
Citera
2017-09-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Nytt vet jag inte men kollat med fler som bodde där då och fått det bekräftat att flera på kolarestigen hörde "skriken" från skogen den aktuella natten samt att polisen inte knackade dörr på kolarestigen vilket man nog hade gjort om det hände idag, har även hört av bekanta som var på Statt den kvällen och senare blev kallade till förhör att förhöret var rena tramset, kallpratade med polisen om allt annat än Helena i 45 min sen var det över tydligen..

Dina bekanta som var på Statt den kvällen, berättade dom något för dig om dom gjorde några iakttagelser av Helena.
Citera
2017-09-13, 20:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Tyvärr har du nog rätt. Men för mig är det helt obegripligt.

Jag minns att "Gatsten" skrev i tråden för länge, länge sedan att det fanns ett typ "fjärde vittne" (1 var "Hanna", 2 var "Killarna", 3 var "Kvinnan på Lockerud") som bodde på Norra Kolarestigen och som gjorde en iakttagelse av en mindre vit bil som körde på cykelvägen upp mot Marieforsleden. "Gatsten" skrev att personen inte var hörd av polisen. Det finns folk som hörde och såg, men som inget har sagt. För jävligt.
Citera
2017-09-13, 20:09
Medlem
Citat:
Dina bekanta som var på Statt den kvällen, berättade dom något för dig om dom gjorde några iakttagelser av Helena.

Tyvärr inte mer än att dom vet att hon var där..
Citera
2017-09-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
En "familj" för mej är mamma, pappa, barn. Man kan väl iofs säga familjen om sin sambo, men jag tror inte polisen uttrycker sej så, om det bara gällde en sambo.
Ens gamla familj med föräldrar och syskon gäller ju som familj tills man fått ny familj. (Alltså barn).
Nej, det är inte definitionen av familj.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Familj
Citera
2017-09-13, 20:22
Medlem
Citat:
Jag minns att "Gatsten" skrev i tråden för länge, länge sedan att det fanns ett typ "fjärde vittne" (1 var "Hanna", 2 var "Killarna", 3 var "Kvinnan på Lockerud") som bodde på Norra Kolarestigen och som gjorde en iakttagelse av en mindre vit bil som körde på cykelvägen upp mot Marieforsleden. "Gatsten" skrev att personen inte var hörd av polisen. Det finns folk som hörde och såg, men som inget har sagt. För jävligt.

Ja det är skandal! Det kanske bor några kvar som kunde fylla i några luckor.
Dimension-skugga, du känner inga som bor kvar där som du kunde fråga?
Citera
2017-09-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ja det är skandal! Det kanske bor några kvar som kunde fylla i några luckor.
Dimension-skugga, du känner inga som bor kvar där som du kunde fråga?

Ja helt och hållet totalt fiasko - menar många mord sker ju i hemmen utan någon som varken ser o hör och de löser ofta dessa oxå Men inte detta.
Citera
2017-09-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Detta skrevs 2008, och redan då hade polisen med säkerhet "pilot" som skyldig som vi vet.
"Han hade familj redan då". Det betyder att man har barn. En sambo kan inte räknas som "familj".
Och han bor kvar i stan 2008 iaf, men även i nutid enl. radio skaraborg. Och medhjälparen har flyttat. Hur många av de misstänkta här hade barn och familj 92? Och hur många bor kvar? Lätt att svara på, för det finns bara en.
Vilken slutledningsförmåga du har.
Så eftersom du tycker att
Citat:
En sambo kan inte räknas som "familj".
så utesluter du alla utom en.

Jag säger inte att "din" kanditat är fel, men det här argumentet håller inte
Citera
2017-09-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hundkompisen till Helena som var äldre än henne. Vad vet ni om honom. Han var massör. Något annat?
Är det ingen som vet något om denne man? Anledningen att jag frågar är att jag var i samspråk med PR på pm angående Helenas pojkvänner när han blev avstängd och den enda kille som han hade sett Helena med var denna hundkompis. Ingen kille under all tid som han och Ulle varit tillsammans alltså.. 88-91 var de ett par.
Citera
2017-09-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Är det ingen som vet något om denne man? Anledningen att jag frågar är att jag var i samspråk med PR på pm angående Helenas pojkvänner när han blev avstängd och den enda kille som han hade sett Helena med var denna hundkompis. Ingen kille under all tid som han och Ulle varit tillsammans alltså.. 88-91 var de ett par.
TS, är inte han massör? Har för mig att någon sagt det. Och att de två skulle ha varit ett par någon gång innan men inte då, har stått någonstans här. Enda jag kan komma på i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in