2017-09-13, 16:57
Medlem
Hundkompisen till Helena som var äldre än henne. Vad vet ni om honom. Han var massör. Något annat?
Citera
2017-09-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Nej jag har inte personligen pratat med någon som säger sej ha hört ljuden, har heller ej namn på någon heller... vet inte när jag fick höra om det, känns som det var dagen efter då det hänt men är längesen.. fick höra det av en släkting först på telefon, senare av grannar och i samma veva att det var fler som hört skrik vid skogen.. ja fyndplatsen är ju extremt nära hemmet

Det här är ganska intressant. Personen som skriver bodde då på Kolarestigen.
Hen skriver att flera hörde skrik från skogen. Alltså inte bara Hanna.
Dimension-Skugga, har du hört något nytt?
Citera
2017-09-13, 17:57
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
MickeR.

Jag blir lite fundersam när jag läser dina inlägg i denna tråden. Så därför vänder jag mig istället direkt till dej då jag förstått att du inte har något emot att svara på frågor som rör detta fallet. Detta är såklart jag och många andra väldigt tacksamma för!

Förstår jag dig rätt här nedan? Annars så får du gärna korrigera mig.

Du skriver ett inlägg här i denna tråden 2017-06-14, 11:05 att du vet vem den anhållne är. Källan är en osäker källa. Några minuter senare har en person med god insikt i utredningen och som också jobbar med fallet suttit och läst på Flashback. Denne person har läst just ditt inlägg. Denne person med en god insikt i utredningen och som också jobbar med fallet väljer då att kontakta dig, senast 40min efter ditt första inlägg. Denna personen vill bekräfta för dig att den senaste anhållne personen är en person som inte har omnämnts här i tråden. En helt ny person alltså. Din säkra källa ville också vara mycket tydlig med att den nu misstänkte personen aldrig har nämnts i denna tråden på Flashback.

1. 2017-06-14, 11:05. Jag har också fått höra från ett håll vem "pilotglasögonmannen" är som anhölls nyligen och det är en person som omnämnts flitigt här inne. Jag har dock inte fått det bekräftat från säker källa än.

2. 2017-06-14, 11:43. 30min senare. Nu fick jag precis bekräftat från en säker källa att den nyligen anhållne "glasögonmannen" är en person som INTE omnämnts här i tråden.
En helt ny person alltså !!

3. 2017-06-14, 12:02. Jag blev kontaktad av en person som läste mitt inlägg nyss och den personen känner jag och vet att den personen har god insikt i utredningen, dvs är en säker källa.
Den personen följer också den här tråden noggrant.

4. 2017-06-15, 10:54. Min källa var mycket tydlig med att personen aldrig nämnts i den här tråden. Jag försökte luska lite om det var en Mariestadsbo eller ålder eller koppling till Helena osv, men fick inget svar på det.

Jag har ingen anledning att betvivla min källa som jag vet sitter med mycket mer information i och med att källan jobbar med fallet.

Är det polisen Pelle Jenven som har gett dig informationen ovan? Eller är det någon annan polis? Jag förutsätter här, kanske felaktigt, att personen som gett dig informationen är en polis.
Jag förmodar att du och den här källan har en rätt god kontakt privat? Eller är det en felaktig slutsats?

Du har alibi på kvällen och natten då Helena försvann skriver du. Jag har inte kunnat läsa mig till vad som är ditt alibi. Jag undrar därför hur ditt alibi ser ut?
Sedan undrar jag också vad GötebortsTidning hade för frågor till dej?

Jag läste dina tidigare trådar och såg att du gärna svara på frågor om detta fallet. Så jag hoppas att du kan bemöta mina frågor också. Tack på förhand!

En liten påminnelse bara.......Förvirrat? Absolut.
Citera
2017-09-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag har fått många pm av honom och därför har jag en egen bild hurdan han var än om man enbart kan utläsa det han skrivit i tråden. Skulle aldrig kunna tro att han är skyldig på ngt sätt i H-fallet.

R.I.P.

Jag har också fått många PM av honom och drar inte samma slutsats som du. Men mannen är död och det är givetvis tråkigt. Jag vill heller inte diskutera hans eventuella skuld i detta då han inte längre är i livet och kan försvara sig. Om han nu hade något med detta att göra så tog han svaren vad som hände med sig i graven och vi kommer i så fall aldrig få veta.

Vila i frid PR
Citera
2017-09-13, 18:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Med anledningen av kritiken mot Lars Johansson. Det ligger alltid nära tillhands att kritisera utredningar vid kända våldsbrott. Allmänheten har inte den information eller insyn som krävs för att förstå de prioriteringar som görs och hur utredningsarbetet kommer fram till sina slutsatser.

Jag drar en parallell till min egen bransch där cancersjuka inte får operation av svensk sjukvård, anhöriga rasar i AB, startar privat insamling på Facebook för en operation i Tyskland tex. Ingen i sjukvården vill uttala sig. Att den sjuke inte får en operation i Sverige är för att en operation i så fall inte förlänger livet för den sjuka.

Vi vet inte allt när vi rasar.

Och plantering av DNA tror jag inte en sekund på.

Ni som anser att Lars Johansson är inkompetent, tänker ni också att han tilldelats Helenafallet för att det aldrig ska lösas?
Citera
2017-09-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Med anledningen av kritiken mot Lars Johansson. Det ligger alltid nära tillhands att kritisera utredningar vid kända våldsbrott. Allmänheten har inte den information eller insyn som krävs för att förstå de prioriteringar som görs och hur utredningsarbetet kommer fram till sina slutsatser.

Jag drar en parallell till min egen bransch där cancersjuka inte får operation av svensk sjukvård, anhöriga rasar i AB, startar privat insamling på Facebook för en operation i Tyskland tex. Ingen i sjukvården vill uttala sig. Att den sjuke inte får en operation i Sverige är för att en operation i så fall inte förlänger livet för den sjuka.

Ni som anser att Lars Johansson är inkompetent, tänker ni också att han tilldelats Helenafallet för att det aldrig ska lösas?

Men lite konstigt är det att det ska behövas ett radiprogram för det här gamla fallet skulle "dammas" av och man hittar ett vittne - som man inte tagit på allvar o har någon man plockar in som varit på Marieholmsbron. Tror denna pilotman "lurad" skjortan av både polis o radio skaraborg. Tycker fortfarande polisen är skyldig att släppa lite råfakta i fallet - det är nödvändigt nu.
Citera
2017-09-13, 19:28
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Tragiskt! Min gamla tjej strök med i somras, endast 41 år gammal, knark och sånt blev hennes öde, snygg som f-n var hon men det hjälpte inte tydligen.. Själv slängde jag ut henne i tron om att det skulle hjälpa för sisådär tio år sen men det gick inte.

Jag gjorde allt jag kunde men det sket sig ändå så vad f-n! Vad f-n ska man göra?
Jag kan med gott samvete säga att jag gjorde allt! Så därför mår jag bra idag trots allt. Skiter i alltihop.. När liksom inget funkar..Vad ska man göra? (Hade hon levt idag så skulle hon vart miljonär men det är en annan story) handlar om dåtida investeringar..
Citera
2017-09-13, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Det här är ganska intressant. Personen som skriver bodde då på Kolarestigen.
Hen skriver att flera hörde skrik från skogen. Alltså inte bara Hanna.
Dimension-Skugga, har du hört något nytt?

Nytt vet jag inte men kollat med fler som bodde där då och fått det bekräftat att flera på kolarestigen hörde "skriken" från skogen den aktuella natten samt att polisen inte knackade dörr på kolarestigen vilket man nog hade gjort om det hände idag, har även hört av bekanta som var på Statt den kvällen och senare blev kallade till förhör att förhöret var rena tramset, kallpratade med polisen om allt annat än Helena i 45 min sen var det över tydligen..
Citera
2017-09-13, 19:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jag uttrycker mig gärna i ett mellanläge: Lars Johansson är inte rätt man för uppgiften.
Citera
2017-09-13, 19:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Nytt vet jag inte men kollat med fler som bodde där då och fått det bekräftat att flera på kolarestigen hörde "skriken" från skogen den aktuella natten samt att polisen inte knackade dörr på kolarestigen vilket man nog hade gjort om det hände idag, har även hört av bekanta som var på Statt den kvällen och senare blev kallade till förhör att förhöret var rena tramset, kallpratade med polisen om allt annat än Helena i 45 min sen var det över tydligen..

Men då är det f*n i mig en skyldighet att man själv knackar på - hos polisen! Skulle flera ha hört skrik från Kohagen den natten men inget ha sagt bara för att polisen inte knackade på? Har jag förstått det rätt?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-13 kl. 19:53.
Citera
2017-09-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men då är det f*n i mig en skyldighet att man själv knackar på - hos polisen! Skulle flera ha hört skrik från Kohagen den natten men inget ha sagt bara för att polisen inte knackade på? Har jag förstått det rätt?

Det kanske dom gjorde, men det kanske sjabblades bort som med annat.
Citera
2017-09-13, 19:54
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Det kanske dom gjorde, men det kanske sjabblades bort som med annat.

Jag tror tyvärr att detta en mindre smickrande "egenskap" hos många, nämligen att inte vilja "bli inblandade". Normalpersonen är tyvärr feg av sig. Och lat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in