2017-09-13, 11:38
Avslutad
"Den nya migrationsministern Heléne Fritzon (S) avfärdar krav på en amnesti för afghaner med asylavslag. Regeringspartnern Miljöpartiet vill ge de unga en ny chans."

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-13/s-och-mp-oense-om-ensamkommande
Citera
2017-09-13, 11:41
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
SD bruttan är ju fan totalt värdelös
hon kan inte reta upp de strejkande baaarnen
men det ska bli intressant att se hur media kommer att återrapportera om denna debatt
Sydsvenska Dagbladet skriver så här:
Citat:
Åhörarläktaren i riksdagen var välfylld när ensamkommande afghaners situation skulle debatteras. Bland åhörarna fanns många unga män som sökt asyl i Sverige.
De fick höra migrationsminister stå fast vid den reglerade invandringen där beslut om asyl tas av Migrationsverket och domstolar, inte av politiker.
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-13/s-och-mp-oense-om-ensamkommande?utm_content=buffer0b186&utm_medium=s ydsvenskan&utm_source=tw&utm_campaign=bfr

Rubriken, S och MP oense om ensamkommande.

Lyssnar på svt-play så det släpar med 20 min, men hittills rätt så avslagen debatt. Bra av Fredrik Malm som attackerade den rättsosäkerhet som uppstår när politiker strösslar med undantag (såsom den bisarra gymnasielagen som nu belastar skolan med en massa män som inte har asylskäl).
Citera
2017-09-13, 11:42
Avslutad
Den här cirkusen måste få ett slut, NU!
Vi behöver ha en stark ledning i landet, som tydligt visar folket vad som gäller.
Det är för mycket mjäk och naivitet, även hat. Alla är vilsna från toppen till botten, och yrar runt som hönor.

Tryck på stoppknappen. Reflektera. Gör om, gör rätt.
Citera
2017-09-13, 11:50
Medlem
slut. PANG ! detta pang var det bästa på hela debatten som inte leder till något för de "strejkande" - Fritzon var inte ens modig att säga att de ska stoppa denna ockupation av ett torg i City iom att riksdagen följer sina beslut och inte tänker ändra sig. Så de får strejka vidare...
Citera
2017-09-13, 12:21
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
slut. PANG ! detta pang var det bästa på hela debatten som inte leder till något för de "strejkande" - Fritzon var inte ens modig att säga att de ska stoppa denna ockupation av ett torg i City iom att riksdagen följer sina beslut och inte tänker ändra sig. Så de får strejka vidare...
Som vilken tredjeklassare som helst kunde listat ut att det skulle sluta. Nu blir det intressant att se vad deras nästa steg blir. Har en viss känsla av att fotfolket kommer att tröttna och lämna de riktigt fanatiska kvar att gapa debiliteter i megafonen. Så det går nog inte så bra för Expo-dårarnas inledning av valrörelsen.
Citera
2017-09-13, 12:25
Medlem
eternussermos avatar
Vad sa Maria Ferm? Att de ville ha amnesti för alla "barnen", låtsades hon att de inte sitter i regeringen och varit med att ta besluten tillsammans med sossarna?
Citera
2017-09-13, 12:29
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madjazz
Facebooksidan Ung i Sverige, har drygt 21 000 gilla-markeringar, vilket inte låter mycket i mina öron.
Hur många av dessa är afghaner och hur många svenskar har mot sin vilja blivit tillagda av sina vänner?
Den där tjocka bunten med namnlistor som nu ska lämnas in till riksdagen synar jag.
Jag säger er att det finns inget majoritetsstöd för låta dessa afghaner stanna i Sverige!

Hade det varit ett trevligt folk, hade jag kanske haft ett hjärterum för dem.
Tyvärr har jag sett och hört alldeles för mycket för att de ska väcka någon sympati hos mig.

Vad sägs om flera överfall på våra kvinnor, otacksamhet för allt vi gett dem, uppror på asylboendet för de-ska-jävlar-inte-ta-någon-jävla-order-att-städa-av-nån-jävla-kvinna, samma scenario sker på arbetsplatser.
Lexbase ger asylboendet på min lilla ort tre röda prickar.
Alla afghaner som bor här har vuxit upp i Iran, ändå har det hänt i minst två fall, att de blir hemma från skolan någon månad därför att deras pappa blev mördad i Afghanistan i förra veckan.
Man misstänker att det är barnpensionen som driver dem till denna lögn.

Till sist undrar jag varför de tillåts sitta och skrika på våra torg när de borde ha varit utvisade för längesen?
Väntar ni på att Jimmie Åkesson o co ska få ta hand om det svåra jobbet?

Mitt feta i texten. Ung i Sverige kan vara en "systerförening" till AFA. Säpo håller koll på dom, enligt en nisse på fejjan.
Citera
2017-09-13, 12:36
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Som vilken tredjeklassare som helst kunde listat ut att det skulle sluta. Nu blir det intressant att se vad deras nästa steg blir. Har en viss känsla av att fotfolket kommer att tröttna och lämna de riktigt fanatiska kvar att gapa debiliteter i megafonen. Så det går nog inte så bra för Expo-dårarnas inledning av valrörelsen.

Nej, med svensk vekhet för påtryckningar i denna fråga, så hade det kunnat sluta mycket värre (läs: amnesti). Bra gjort av S att stå fast, även om de gör det på ett svenskt, fegt sätt. D v s passivt.
Citera
2017-09-13, 12:58
Medlem
Provokatörs avatar
Nu sitter ännu en afghan i kurran efter ett knivdåd på Friskis & Svettis, ja det visade sig vara en afghan igen.

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld - Socioekonomiska pojkstreck eller hot?

/Provokatör
Citera
2017-09-13, 13:08
Avstängd
Citat:

Uppdrag Granskning har tydligen ett reportage på gång där man ska försöka belysa hur riggat det är och att AFA/FI/EXPO-vänstern använder afghanerna som levande skyltdockor för att få ut sina egna idéer. När det programmet sänds lär det bli liv i luckan!

Hittills har ju MSM till 100% kört på bilden av en modig och oberoende afghan-styrd kampanj.
Citera
2017-09-13, 13:14
Medlem
Citat:
Jag har också trott att de skall tröttna, men godhetsknarkarna sitter i sociala medier och pumpar ut sitt budskap dag ut och dag in. Förvisso är de inte så många, det är samma namn som återkommer hela tiden, men de är ihärdiga och får stort utrymme eftersom nästan alla kritiska kommentarer tas bort. Och jag tror inte heller att de välorganiserade Expo-dårarna kommer att ge upp. Tvärtom, de kommer att driva detta ända fram till valet.

Det positiva är ändock att det blir alltmer uppenbart för de som är någorlunda insatta i detta, att det just rör sig om en välorganiserad kampanj från vänsterhåll, där hazarerna bara används som ett verktyg i kampanjen. Inte en chans att hazarerna själva hade kunnat organisera detta. Det ryktas som sagt att Janne Josefsson är något på spåren, så vi får väl hoppas att han med den genomslagskraft han har kan få svenska folket att inse vad som pågår.
Citera
2017-09-13, 13:20
Medlem
Internpostkuverts avatar
Det hade ju varit helt fantastiskt att se ett Uppdrag Granskning om vilka de egentliga arrangörerna är och om de afghanska ovetande marionettdockorna som är rekvisita i deras politiska propagandea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in