2017-09-13, 10:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Det GW säger låter troligt. Att det var oplanerat och icke-sexuellt. Fast å andra sidan log jag lite åt alla inlägg som trodde på styckning i den här tråden innan det blev känt att han styckade henne. Så jag ska nog inte vara så självsäker
GW har fel här, som vanligt, höll jag på att skriva.
Citera
2017-09-13, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
1. Nämn en (1 st) bilmodell som har motvikter till bagageluckan.

Nissan 350z
https://my350z.com/forum/attachments/exterior-and-interior/46132d1083100435-12-lb-weight-in-the-trunk-lid-remove-weight-here.jpg
Citera
2017-09-13, 10:31
Medlem
Rickard Olssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om ubåten inte uppfyller regelverken får den överhuvudtaget inte lämna kaj.
Om den, som verkar ha framgått i tråden, är en fritidsbåt (och alltså inte omfattas av reglerna för kommersiell sjöfart och fartyg i nyttotrafik) så är iaf de svenska reglerna i princip obefintliga.

Jag kan bara anta att de danska reglerna är snarlika de svenska (mest för att de brukar vara det på andra områden, deras upphovsrättslagstiftning är t.ex. närmast en översättning av vår) och i så fall får man ge sig ut på sjön i en tvålkopp om man vill. Eller varför inte sätta en utombordare på ett badkar? De regler om CE-märkning osv som finns reglerar bara kommersiell försäljning av båtar, inte användande och inte tex. hembyggen.
Citera
2017-09-13, 10:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
GW ändrar åsikt allt eftersom ny fakta tillkommer och sedan låtsas han som om det var så han alltid trott och tar åt sig äran.

Man behöver inte vara kriminalare för att fatta att det inte var planerat. Madsen skulle aldrig ta en sådan risk och riskera att förlora det han levde för och hade som livsprojekt. Den där jäkla ubåten verkade vara hans allt. Dagen efter händelsen hade han en ubåtstur inbokad med vänner där de skulle åka till Bornholm, så det är inte troligt att det var planerat.

Är inte just detta det rimliga förfarandet?
Citera
2017-09-13, 11:19
Bannlyst
Nu har jag inte läst att PM skulle sagt detta då, källa på det kanske vore lämpligt? Men hursom, många tycks äga en väldans otur när dom tänker härinne.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu kan vi läsa att PM ändrat sin story igen, och nu säger att KW kan ha dragit ner luckan över sig själv. Då måste hon i så fall haft en eller bägge armarna högt över huvudet, för att kunna få tag i luckan.

Försök hänga med i händelseförloppet nu!

En utsträck arm räcker för att få tag i ratten, jämför med denna kvinna, utstäckt arm, kroppen längre ned på stegen.
https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg

Ok? Samtidigt som hon drar i luckans ratt för att ta sig upp befinner sig hennes huvud strax ovanför kanten på hålet. Det som då händer är att luckan kommer farandre av sin egen vikt, kvinnan står med fötterna på stegen, och ryggen mot sidan på röret. När luckan kommer farande mot hennes huvud, som befinner sig precis i myningen av hålet, så är kroppen låst i den positionen när smällen kommer, med fötterna på stegpinnarna, knän mot stegen, och ryggen mot rörets sida. Det är väldigt trångt i det där röret som synes, och kroppen har ingenstans att ta vägen, utan det blir stumt!

Citat:
Samtidigt får huvudet inte ha stuckit upp särskilt mycket ovanför kanten om luckan ska ha fått någon fart och dessutom kunna träffa henne i huvudet utan att resten av kroppen är i vägen. Den stora frågan då är, har hon någon som helst styrka och kraft att ens sätta luckan i rörelse i den positionen. Har någon den styrkan?

Bevisligen, eftersom man lyckats stänga luckan några ggr på alla turer.

Citat:
Man bör nog vara en bit upp när man börjar stänga luckan och sedan rör man sig nedåt i samband med att man stänger den.

Men nu är hon påväg upp, inte ner.

Citat:
Samma sak blir så klart resultatet även om man råkar stänga luckan av misstag. Man håller ju i den med handen, får rubbet över sig, och lär knäa när den, handen och armen kommer över en själv.

Detta, knäa... hurdå, och vart då? Problemet är utrymmet i röret, kroppen kan mycket väl låsa sig, och har ingenstans att ta vägen. Fötterna på stegpinnarna, knäna mot stegen, rumpa och rygg mot röret på andra sidan.
PANG!!

Citat:
Återigen håller inte PM's förklaringar.

Jodå, detta scenario kan ge en sjujäkla smäll i skallen, eftersom kroppen inte har någonstans att ta vägen..

The devil's advocate, at your service.
Citera
2017-09-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Man håller väl för helvete inte i luckan när man har gått upp! Att PM skulle ha snubblat och kommit åt luckan av misstag är inte möjligt helt enkelt. Förste man som går upp öppnar luckan och sen är den öppen. Den går alltså inte att komma åt av misstag.
Jag har också tänkt på det. Den som går upp först, öppnar luckan helt. Inte mer med det. Man står ju inte och håller upp en 70 kg tung lucka som är så instabil att den slår igen om man petar minsta lilla på den.
Citera
2017-09-13, 11:29
Medlem
PhDSalanders avatar
http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-det-skete-der-i-ubaaden/6820467

Vad tycker ni om denna grafiken som tydligen folk från Suborbitals varit med o gjort,
Visar en grafisk rekonstruktion av Madsens utsaga, (ja där finns en lodad motvikt på luckan),
hur "olyckan" skulle ha gått till.
Kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt att publicera detta på det sättet.
Tycker det blir en glidning från att vara en misstänkt mördares utsaga, till att övergå till att bli en sanning som folk kommer att börja tro på. Saken är ju endast under förundersökning, inte avgjord i rättegången än.
Rubriken som lyder " Det skedde i ubåten" , låter som ett faktum, ( ja ni som vill fattar vad jag menar med mitt resonemang.)

Kommer Madsen själv att ha nytta av att titta på denna grafiken, tänker jag, för att kunna slipa på sin lögn? Har han fortfarande tv o media eller är det restriktioner nu när han sitter i isoleringen?

Visst ser det mycket märkligt ut hur Madsen står i förhållande till luckan, illustrerat utifrån så som han beskrivit det. För att hålla upp luckan vore det enklaste ha varit att ställa sig bakom vid lodet o öppna. Här syns hur otroligt det är att han i den ställningen skulle ha klarat att ens ha öppnat luckan några centimeter innan han i så fall halkade. Med utsträckta armar o på avstånd lyfta upp en 70 kg tyngd skulle vara omöjligt för min del.
Bilden kan ge Madsen mer tillfälle o förklara varför han stod på denna sida av luckan och öppnade den (åt Kim) stående på ett onaturligt
sätt.

Ja, som jag utgår ifrån att hela historien med luckan är fabricerad för att dölja brott. Att "kraniebrottet" som han menar orsakats av att hon fick luckan i huvudet o föll egentligen tillkommit av slag mot skallen, trubbigt våld, knuffad mot stålvägg, balk, golv, osv, som Madsen utfört. Att han så specificerat kallar det "kraniebrott" känns i mina öron en fabrikation för att täcka upp om man trots allt skulle hitta huvudet, kraniet, så skulle där finnas en synlig skada på skallbenet, krossad eller knäckt.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-13 kl. 11:34.
Citera
2017-09-13, 11:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Nu har jag inte läst att PM skulle sagt detta då, källa på det kanske vore lämpligt? Men hursom, många tycks äga en väldans otur när dom tänker härinne.

Försök hänga med i händelseförloppet nu!

En utsträck arm räcker för att få tag i ratten, jämför med denna kvinna, utstäckt arm, kroppen längre ned på stegen.
https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg

Ok? Samtidigt som hon drar i luckans ratt för att ta sig upp befinner sig hennes huvud strax ovanför kanten på hålet. Det som då händer är att luckan kommer farandre av sin egen vikt, kvinnan står med fötterna på stegen, och ryggen mot sidan på röret. När luckan kommer farande mot hennes huvud, som befinner sig precis i myningen av hålet, så är kroppen låst i den positionen när smällen kommer, med fötterna på stegpinnarna, knän mot stegen, och ryggen mot rörets sida. Det är väldigt trångt i det där röret som synes, och kroppen har ingenstans att ta vägen, utan det blir stumt!

Bevisligen, eftersom man lyckats stänga luckan några ggr på alla turer.

Men nu är hon påväg upp, inte ner.

Detta, knäa... hurdå, och vart då? Problemet är utrymmet i röret, kroppen kan mycket väl låsa sig, och har ingenstans att ta vägen. Fötterna på stegpinnarna, knäna mot stegen, rumpa och rygg mot röret på andra sidan.
PANG!!

Jodå, detta scenario kan ge en sjujäkla smäll i skallen, eftersom kroppen inte har någonstans att ta vägen..

The devil's advocate, at your service.
Den som har mest otur är du. Du kan släppa luckan nu, ingen kommer få den i huvudet.
Hur kan NÅGON ens tro på den teorin.
Citera
2017-09-13, 11:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-det-skete-der-i-ubaaden/6820467

Vad tycker ni om denna grafiken som tydligen folk från Suborbitals varit med o gjort,
Visar en grafisk rekonstruktion av Madsens utsaga, (ja där finns en lodad motvikt på luckan),
hur "olyckan" skulle ha gått till.
Kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt att publicera detta på det sättet.
Tycker det blir en glidning från att vara en misstänkt mördares utsaga, till att övergå till att bli en sanning som folk kommer att börja tro på. Saken är ju endast under förundersökning, inte avgjord i rättegången än.
Rubriken som lyder " Det skedde i ubåten" , låter som ett faktum, ( ja ni som vill fattar vad jag menar med mitt resonemang.)

Kommer Madsen själv att ha nytta av att titta på denna grafiken, tänker jag, för att kunna slipa på sin lögn? Har han fortfarande tv o media eller är det restriktioner nu när han sitter i isoleringen?

Visst ser det mycket märkligt ut hur Madsen står i förhållande till luckan, illustrerat utifrån så som han beskrivit det. För att hålla upp luckan vore det enklaste ha varit att ställa sig bakom vid lodet o öppna. Här syns hur otroligt det är att han i den ställningen skulle ha klarat att ens ha öppnat luckan några centimeter innan han i så fall halkade. Med utsträckta armar o på avstånd lyfta upp en 70 kg tyngd skulle vara omöjligt för min del.
Bilden kan ge Madsen mer tillfälle o förklara varför han stod på denna sida av luckan och öppnade den (åt Kim) stående på ett onaturligt
sätt.

Ja, som jag utgår ifrån att hela historien med luckan är fabricerad för att dölja brott. Att "kraniebrottet" som han menar orsakats av att hon fick luckan i huvudet o föll egentligen tillkommit av slag mot skallen, trubbigt våld, knuffad mot stålvägg, balk, golv, osv, som Madsen utfört. Att han så specificerat kallar det "kraniebrott" känns i mina öron en fabrikation för att täcka upp om man trots allt skulle hitta huvudet, kraniet, så skulle där finnas en synlig skada på skallbenet, krossad eller knäckt.
Vi har sett den och PM har sagt att han hissade henne i vaderna så den stämmer inte med det.
Jag tycker det är ganska klart att det är hans historia.
Citera
2017-09-13, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den som har mest otur är du. Du kan släppa luckan nu, ingen kommer få den i huvudet.
Hur kan NÅGON ens tro på den teorin.

Det handlar inte om vad man tror, det handlar om huruvida Madsens resonemang är plausibelt.
Citera
2017-09-13, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
sätt.

Du har missat denna.
http://cdn4.spiegel.de/images/image-1181073-galleryV9-nuut-1181073.jpg
Citera
2017-09-13, 12:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det handlar inte om vad man tror, det handlar om huruvida Madsens resonemang är plausibelt.
Man tror inte på det för att det är omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in