Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
onekligen.
Sorry om jag är en smula bitsk, inte sovit i natt. Var det ditt första jobb så förstår jag såklart, jag har jobbat både på kontor och inom byggsvängen och jag tycker självklart att det är otroligt dålig stil och okollegialt att tjalla till chefen på det viset.
Hade en kvinna på min förra arbetsplats (bygg) som anmälde en kollega för sexuella trakasserier. Han fick komma in på kontoret och prata med chefen. Anledningen till anmälan var att personen i fråga använt sig av ordet "fitta" som skällsord. Väl på chefens kontor hade dem ett gott skratt tillsammans, varpå han sa "se lite ledsen ut nu när du går ut"
Hade samma sak utspelat sig på ett kontor och chefen varit kvinna hade samtalet förmodligen varit betydligt mindre trevligt.
Att män och kvinnor är olika borde vara allmänt känt, oavsett hur mycket media försöker få oss att tro att alla är exakt lika dana.
Edit: sen tycker jag att du lägger ribban för dig själv när du drar upp en orelaterad tråd från drog rehab, lågvattenmärke så det stänker om det.