Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Nu frågar jag mig dock vad "utanför" betyder här rent konkret? Du skrev väl själv att det handlade om "ett stenkasts" avstånd. Vad pratar vi om här, 50 meter, 100 meter? Ogillar vagheten här. Är de utom syn- och hörhåll ska det knappast spela roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Det var på nyheterna i morse. Den ansvarige polisen meddelade att demonstrationens rutt skulle gå ca 250 meter ifrån synagogan. Med tanke på att detta är i stadsbebyggelse, med trafikbuller och avskärmande hus emellan, tvivlar jag på att det går att höra deras fotsteg ända till synagogan, även om de trampar på aldrig så mycket.
Stämmer detta,
Regulus? I sådant fall är jag rätt besviken att du inte inkluderade detta i din trådstart, då du annars verkar synnerligen förnuftig. 250 meter är fan inte "utanför" nämnda synagoga. I en stad som Göteborg lär marschen i sådant fall varken ses eller höras.
Ok, jag hade personligen nog önskat att avståndet varit ännu större. Mer än 500 meter, tex; efter det kan man liksom inte nämna närheten till synagogan överhuvudtaget. Men det är oärligt av artikelförfattarna att inte precisera detta. (Om avståndet nu stämmer.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det finns en karta på nassesajten som det länkades till tidigare i tråden. Om den stämmer så kommer marschen att runda en kyrkogård vid vilken synagogan är belägen.
Ok, uppskattar svaret. I så fall är det rätt illa. Men jag tycker inte riktigt att det ser ut så om man kollar på Nordfronts karta.
Hursomhelst, mitt svar är alltså avhängigt av hur det verkligen förhåller sig på den punkten.
Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Egentligen ser jag inte riktigt problemet. Ingen håller med nazisterna, alla hatar dem. Vad kommer att hända om de demonstrerar? Kommer de kringstående att bli så imponerade av deras ensamma marsch att de ansluter till nazismen?
Jag kan säga att jag skulle inte börja gilla nazismen om de så marscherade fram och tillbaka utanför mitt hus i flera år.
Som jag skrev tidigare är detta precis min egen åsikt. Jag är fan trött på att denna handfull av vilsna själar ständigt får förstasidesutrymme i samtliga svenska dagstidningar. Låter fan som vi är på randen av en jävla nynazistisk statskupp. Det är helt uppenbart att man vill överdriva denna fara för att kunna driva igenom sin egna politik.