2017-09-12, 15:42
Medlem
Okej. Jättekonstigt ämne och säker jävligt fel forum. Men:

Jag opererade mina bröst för cirka tre veckor sen. Jag la in cirka 375 cc i vardera bröst och allt gick bra ända fram tills denna helg. Gjorde inget särskilt utan, fick bara plötslig feber och märkte att det ena bröstet hade helt sjunkit in typ, samt svullnat till vid sidobröstet/armhålan. Detta har hållt i sig under helgen och i måndags besökte jag kliniken där jag fick någon stark antibiotika för att infektionsvärdet låg på cirka 85.

Är det här vanligt eller kommer jag med all säkerhet behöva plocka ut implantaten? Känner mig så jävla dum just nu. Är det skillnad på sårinfektioner (det har ju runnit någon gulröd sörja ur ärret) och inplantatinfektion? Är väldigt tacksam för någon vänlig själ därute som kan lugna mig. Kirurgen sa att allt kommer att bli bra, men efter att läst omkring på internet känns det allt annat än bra.
Citera
2017-09-12, 16:03
Medlem
franges avatar
Ta och kontakta en läkare, och då lämpligen inte samma som utfört ingreppet. Att du tar och kontaktar din lokala vårdcentral kan ju vara ett hett tips.
Citera
2017-09-12, 17:10
Medlem
velmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho
Okej. Jättekonstigt ämne och säker jävligt fel forum. Men:

Jag opererade mina bröst för cirka tre veckor sen. Jag la in cirka 375 cc i vardera bröst och allt gick bra ända fram tills denna helg. Gjorde inget särskilt utan, fick bara plötslig feber och märkte att det ena bröstet hade helt sjunkit in typ, samt svullnat till vid sidobröstet/armhålan. Detta har hållt i sig under helgen och i måndags besökte jag kliniken där jag fick någon stark antibiotika för att infektionsvärdet låg på cirka 85.

Är det här vanligt eller kommer jag med all säkerhet behöva plocka ut implantaten? Känner mig så jävla dum just nu. Är det skillnad på sårinfektioner (det har ju runnit någon gulröd sörja ur ärret) och inplantatinfektion? Är väldigt tacksam för någon vänlig själ därute som kan lugna mig. Kirurgen sa att allt kommer att bli bra, men efter att läst omkring på internet känns det allt annat än bra.

Svar ja, helt fel forum
http://www.plastikoperationsforum.se
Känns som du får större hjälp om råd och tips där än på Flashback.
Har själv genomgått en bröst op, dock lyft utan inplantat och fick också infektioner och spruckna ärr/sår. Fråga kliniken/kirurgen vad du undrar över, kirurgen har ingen anledning och ljuga för dig.
Citera
2017-09-12, 17:12
Medlem
velmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ta och kontakta en läkare, och då lämpligen inte samma som utfört ingreppet. Att du tar och kontaktar din lokala vårdcentral kan ju vara ett hett tips.

Vårdcentral är oftast motvilliga och hjälpa och hänvisar till kliniken när det kommer till operationsärr eller komplikationer. Vårdcentralen ville knappt lägga en kompress på mig men jag tjatade mig till det för min klink låg över 3 timmar bort och jag skulle jobba några timmar senare.
Citera
2017-09-12, 17:20
Medlem
Det är ofta svårt att få bukt med infektioner om det finns främmande material i såret. Bakterierna fäster på ytan till detta och sås ut i såret hela tiden. Eftersom att implantatet inte har blodförsörjning blir det inte heller täckt med antibiotika. Ibland går det, ibland inte.
Citera
2017-09-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velma
Vårdcentral är oftast motvilliga och hjälpa och hänvisar till kliniken när det kommer till operationsärr eller komplikationer. Vårdcentralen ville knappt lägga en kompress på mig men jag tjatade mig till det för min klink låg över 3 timmar bort och jag skulle jobba några timmar senare.

Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Det är ofta svårt att få bukt med infektioner om det finns främmande material i såret. Bakterierna fäster på ytan till detta och sås ut i såret hela tiden. Eftersom att implantatet inte har blodförsörjning blir det inte heller täckt med antibiotika. Ibland går det, ibland inte.
Så jag kan med andra ord förbereda mig på att ta ut dem?
Citera
2017-09-12, 17:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vem förstorar brösten 2017? Ta ut dem, jag lovar att du gör dig själv en tjänst.
Citera
2017-09-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vem förstorar brösten 2017? Ta ut dem, jag lovar att du gör dig själv en tjänst.
Alla gör det, men hade jag vetat detta hade jag aldrig gjort det.
Citera
2017-09-12, 17:58
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Att en operation kan medföra komplikationer? Då har du lärt dig en läxa.

Och nej, alla gör inte det. Främst lågutbildade wt-tjejer som är underklass från landet gör det.
Citera
2017-09-12, 18:58
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:

Ne du. Jag har inte ens haft en tanke på att förstora tuttarna. Och ingen jag känner heller.

Jag vill helst undvika fula ärr, eventuella inkapslingar av implantaten. Och infektioner p g a onödiga operationer. Eller att kroppen börjar försöka stöta ut implantaten, eller ännu värre: läckage av implantaten. Ne då får tuttarna hellre bli hängiga än alla dessa risker.

Men kontakta kliniken som gjort detta. Det är det enda rådet jag kan ge.
Citera
2017-09-12, 18:59
Medlem
Om läkaren sa att det kommer bli bra får du nog kanske avvakta några veckor och se vad som händer. Det finns väl nån försäkring som gäller i ett år så att man kan få nya bröst ifall något galet skulle inträffa? Jag minns inte riktigt hur det var i mitt fall. Annars skulle jag gå till en annan plastikkirurg för en second opinion! Det är ju viktigt att de ser symmetriska ut.
Citera
2017-09-12, 20:13
Medlem
Citat:
Så jag kan med andra ord förbereda mig på att ta ut dem?

Det kan ingen bedöma över internet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in