2017-08-22, 05:21
Bannlyst
Grattis att du lever med dina erfarenheter en vän till mig blev knivhuggen 30 gånger han försöte dra sig ut på balkongen hans mördare sitter 10å han fick 16år. Dom hade aldrig setts förut.

Det är ett skämt han är 36år när han kommer ut.
Citera
2017-08-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Vadå vet inte var jag ska sitta? - du måste ju få en placering innan du ska ställa in dig.

Har inte fått brevet än om när jag ska ställa in mig heller, de jobbar inte fort.

Citat:
Ideer om hur man tar in grejer är knappast för en öppen tråd som KV läser dagligen.

Fair enough.

Citat:
Påföljd: rapport, varning, knalll till sluten och möjligt påslag av dagar.

Det påverkar även möjlighet till vilkorlig frigivning antar jag?
Citera
2017-08-22, 11:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123

Ja.
Citera
2017-08-22, 11:45
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123

Det är det jag menar - de lägger på dagar för avtjäning från din villkorliga del om det vill sig illa.

Som sagt - ring och hör med anstalten när du får brevet. KV är Kalle Anka-land där de flesta anstalter sätter sin egen praxis.
Citera
2017-08-22, 18:38
Medlem
Copiadyos avatar
Någon som förstod negerboll?
Citera
2017-08-23, 12:12
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Någon som förstod negerboll?

Inte mycke - han satt o pundade mitt i natten, fick ett ryck och bestämde sig för att flashbacka lite.
Citera
2017-09-11, 09:02
Medlem
Har en liten fråga, ska göra min första volta snart och min vän sitter redan på Gävle anstalten. Jag har nu 2 månader kvar innan inställning. Till frågan eftersom vi vart dömda i samma mål får vi sitta på samma anstalt då? Dvs om jag åker ner dit och ställer in mig nästa vecka? Fick ett år i fängelse dvs ute om 8 månader. Eller är de problematiskt då vi suttit i samma mål och är vänner ? Kan ju kanske va trevligt och ha nån bekant där i 8 månader. Mvh
Citera
2017-09-11, 11:21
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dublea
Har en liten fråga, ska göra min första volta snart och min vän sitter redan på Gävle anstalten. Jag har nu 2 månader kvar innan inställning. Till frågan eftersom vi vart dömda i samma mål får vi sitta på samma anstalt då? Dvs om jag åker ner dit och ställer in mig nästa vecka? Fick ett år i fängelse dvs ute om 8 månader. Eller är de problematiskt då vi suttit i samma mål och är vänner ? Kan ju kanske va trevligt och ha nån bekant där i 8 månader. Mvh

Har du inte fått placering än? Du får ställa in dig vart du vill men oftast får du åka med transport ditt placeringsenheten tycker du ska göra din tid. Eftersom ni är målkamrater kommer ni inte få sitta på samma kåk till 99%.
Citera
2017-09-11, 21:05
Medlem
Nej jag har inte fått placering än, min vän åkte direkt från häktet till gävle. Jag blev släppt efter anhållningen och varit på fri fot sen dess. Men hade tre månader på mig att ställa in mig. Men kan dom neka mig nere i Gävle om jag skulle åka dit ? Och är de nån som suttit på Gävle och vet hur de är förövrigt ?
Citera
2017-09-12, 11:53
Medlem
bigmackos avatar
...
Citera
2017-09-14, 00:24
Medlem
PeterMadsen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Allt är väl relativt. Jag tyckte det var lång tid i alla fall och under tuffa omständigheter. Har du någon källa på vad som är långvolta och vad som inte är
det?

Du satt en kaffe volta. Att du säger långvolta är bara skrattretande.

En långvolta är iallafall minst 8 år.

Jag satt 6år och de va knappast en lång volta...
Citera
2017-09-14, 00:36
Medlem
PeterMadsen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
När man åker fångtransport, hur har man det i minibussen då? Sitter man handfängslad? Sitter man fast på nåt sätt i bilens säte förutom bältet? Har man två vakter bredvid sig? Pratar man med personalen? Får man gå på toan när man behöver under transport?
Nån kanske kan berätta lite om hur det fungerar

Riskbedömning.
Senast fick jag åka med midjefängsel och fotfängsel för att jag hade en jobbig häktning ( en hel del bråk med plitarna). De resulterade i en plit bredvid. Två fram samt en bakom.
8 timmars bilresa, inte ett ord med plitarna och toaletten njöt man av när man kom fram till anstalten.
Toaletten är väl de sista man tänker på. Sitta med dom där svinen i bilen och se hur man förlorar din frihet.
Satt mer och räknade audi bilar och hur nice det hade varit med en mcdonalds 😀
Man blir jävligt påhittig efter ett 10 månader med restriktioner i häktet.
Att komma fram till anstalten är bara skönt. Ett steg närmare friheten.

Trevlig resa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in