Citat:
Ursprungligen postat av
Aza00
Vet inte om jag ska tro på det förslaget. En gång hade jag mitt pass innanför ett kuvert som jag skulle hämta ut på Ica, passet hade varit iväg på ambassad på visumärende. Trots att resan skulle vara några dagar senare så vägrade Ica att lämna ut kuvertet trots att jag föreslog att de själv fick öppna kuvertet och se att det är jag själv som hämtar.
Detta med någon som känner en godkänns enbart om personen är syskon. En vän, bekanta eller granne godkänns inte av polisen.
En gång fick jag inte ens ut parkeringsböter som var skickade via posten,,,
Körkort kan de vara kluriga med på posten och om trafikverket är inblandade, skulle hämta ut ett nytt kort och legitimera mig med ett pass, då var jag tvungen att spärra det gamla, det gjorde de på trafikverket med resultat att de spärra fel så det nya blev spärrat... Som jag då inte fick ut av posten, efter nån timme så skulle posten vara lite hjälpsamma och faxa åt mig eftersom min mobil lagt av pga tomt batteri så de skulle styra upp det efter att de pratat med trafikverket, sagt och gjort, bara att trafikverkets fax var trasig och tanten fick besöka nån annan byggnad mm. Fy fan vilken cirkus, tror jag hängde i 4 timmar på posten.
sen skall man inte skoja om sitt körkort, en polis fråga vid en rutinkontroll om det var ja på kortet, "nä det är min bror" sa jag då det var ett okey kort och ganska nytt, fy fan vilken härva innan han godtog att det var jag och inte nån bror.
Kontentan av allt, behandla ditt körkort och pass med vördnad och ta väl vara på dem.