2017-09-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Om man åker från Mariestad passerar man knappast Hasslerör på väg till Dillö. Du är fel ute som vanligt.

Nja, fast det är väl ett mindre faktafel. Man passerar utanför Berga där KM växt upp, dvs. det är en mindre avstickare till höger när man är på väg till torsö. Så HELT fel är det väl ändå inte.
Citera
2017-09-10, 10:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag har två källor på det varav en stensäker men det har du ju redan läst. Men du kanske tror jag är ett troll. Hur som, vilka bevis vill du att vi presenterar utan att avslöja namn?

Bevis var fel ordval av mig, säg uppgifter istället. Vad är det för uppgifter din stensäkra källa har om man får lov att fråga?

Nej, jag tror inte du är ett troll bara för att jag undrar över dina uppgifter du fått, att "känna någon" är ett mycket svårt tolkningsbegrepp som kan missuppfattas radikalt.
Citera
2017-09-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Utan att försöka trolla och avleda så har jag funderat på om Helena kan ha blivit stoppad av någon/några som kommit i bil från Ekudden.
Att den/dom stannat och pratat med henne och att hon sedan blivit rädd och börjat springa in på stigen varpå hon sedan blivit ikappsprungen och våldförts.
Som sagt, försöker inte trolla, bara funderar på olika alternativ.

Något som jag med har funderat över.
Kanske pilot har följ H och sett detta men vågar inte ingripa och är sedan skrämd till tystnad.
Citera
2017-09-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Bevis var fel ordval av mig, säg uppgifter istället. Vad är det för uppgifter din stensäkra källa har om man får lov att fråga?

Nej, jag tror inte du är ett troll bara för att jag undrar över dina uppgifter du fått, att "känna någon" är ett mycket svårt tolkningsbegrepp som kan missuppfattas radikalt.

Det är som jag skrev senast, en person som fanns omkring särskilt KMs bekantskap som intygat att de visat sig mycket tillsammans, bl.a. ute i svängen. Exakt vilken relation och hur stark den var kan jag inte avgöra men att hävda att man inte "känner till" KM efter dessa uppgifter är befängt.
Citera
2017-09-10, 11:41
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Nja, fast det är väl ett mindre faktafel. Man passerar utanför Berga där KM växt upp, dvs. det är en mindre avstickare till höger när man är på väg till torsö. Så HELT fel är det väl ändå inte.

Mindre eller större faktafel. Lika förbannat faktafel. Freija yrar och har inte den kännedom om saker hen säger sig ha. Det är min poäng.
Senast redigerad av Strykning 2017-09-10 kl. 12:11.
Citera
2017-09-10, 12:19
Medlem
FedupFlorences avatar
Tex MR, PU och PR har skrivit i tråden till och från i flera år. De har skrivit mycket och svarat på många frågor.

Människor är olika och uttrycker sig olika men vi reagerar ganska lika när vi blir oskyldigt anklagade eller ifrågasatta. De flesta dementerar vetskap, inblandning och skuld istället för att breda ut text kring andra frågor.

Har någon av dem skrivit det som skulle vara det första varje människa utan inblandning eller vetskap om Helenas försvinnande skulle skriva? "Jag vet inte vad som har hänt Helena. Jag har inget med Helenas försvinnande att göra."
Citera
2017-09-10, 12:41
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Det är som jag skrev senast, en person som fanns omkring särskilt KMs bekantskap som intygat att de visat sig mycket tillsammans, bl.a. ute i svängen. Exakt vilken relation och hur stark den var kan jag inte avgöra men att hävda att man inte "känner till" KM efter dessa uppgifter är befängt.

Oerhört korkat att ljuga och förneka att man känner KM om man nu gör det. Att sätta sin trovärdighet på spel för en sådan lögn är idioti.
Därför är det svårt för mig att tro MR ljuger.
Citera
2017-09-10, 12:43
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tex MR, PU och PR har skrivit i tråden till och från i flera år. De har skrivit mycket och svarat på många frågor.

Människor är olika och uttrycker sig olika men vi reagerar ganska lika när vi blir oskyldigt anklagade eller ifrågasatta. De flesta dementerar vetskap, inblandning och skuld istället för att breda ut text kring andra frågor.

Har någon av dem skrivit det som skulle vara det första varje människa utan inblandning eller vetskap om Helenas försvinnande skulle skriva? "Jag vet inte vad som har hänt Helena. Jag har inget med Helenas försvinnande att göra."

PR skickade i princip ett sånt pm till mig i början när jag kom in i tråden.
Citera
2017-09-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Oerhört korkat att ljuga och förneka att man känner KM om man nu gör det. Att sätta sin trovärdighet på spel för en sådan lögn är idioti.
Därför är det svårt för mig att tro MR ljuger.

Jag förstår men jag vet att han ljuger just om detta. Anledning oklar. Det visar sig.
Citera
2017-09-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Något som jag med har funderat över.
Kanske pilot har följ H och sett detta men vågar inte ingripa och är sedan skrämd till tystnad.

Ja precis!
Det var väl de Prinsezzan sa lång tillbaka i tråden. Att någon har sett drtta men inte vågar framträda?
Citera
2017-09-10, 13:24
Medlem
Citat:
Jag förstår men jag vet att han ljuger just om detta. Anledning oklar. Det visar sig.

Det kan vara fler detaljer han ljuger om, försöker dubbelkolla två saker som måste anses väsentliga i utredningen.

När en person undanhåller sanningen kan det bero på olika skäl;

* Han kan vara gm
* Vill sätta dit någon annan
* Vill skydda en kompis
* Helt enkelt glömt

(Det sista tror jag inte på i detta fall!).
Citera
2017-09-10, 13:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Ja precis!
Det var väl de Prinsezzan sa lång tillbaka i tråden. Att någon har sett drtta men inte vågar framträda?

Jo, det var Prinzezzan som skrev en gång att han/hon hade uppgifter som sa att det ska finnas någon som ska ha sett åtminstone delar av det som hände Helena. Kan Prinzezzan utveckla detta lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in