2017-09-08, 21:43
Medlem
FlashyBears avatar
Jag förstår inte varför man är så missnöjd med AfD:s utveckling.

AfD:s utveckling ser mycket bättre ut än SD:s trots 20-30 år av misslyckad invandring och assimilering (ok, det var delvis NyD:s fel, men ändå).

Och i Tyskland är man rädd att bli kallad Nazi om man viftar med sin egen flagga

Merkel har redan fixat 'deal' med Erdogan. Det kommer säker mer sådant.
Citera
2017-09-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag förstår inte varför man är så missnöjd med AfD:s utveckling.

AfD:s utveckling ser mycket bättre ut än SD:s trots 20-30 år av misslyckad invandring och assimilering (ok, det var delvis NyD:s fel, men ändå).

Och i Tyskland är man rädd att bli kallad Nazi om man viftar med sin egen flagga

Merkel har redan fixat 'deal' med Erdogan. Det kommer säker mer sådant.

Anledningen till att du inte förstar, är din stora okunnighet. Jämförelsen med ett annat lands invandringskritiska parti haller inte. Skillnaderna i invandringsprocent och politik är för stora.

Tyskarna är inte rädda för att vifta med sitt lands flagga - där är svenskarna betydligt värre.

Vad har Merkels avtal med Erdogan med detta att göra?
Citera
2017-09-08, 22:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Anledningen till att du inte förstar, är din stora okunnighet. Jämförelsen med ett annat lands invandringskritiska parti haller inte. Skillnaderna i invandringsprocent och politik är för stora.

Tyskarna är inte rädda för att vifta med sitt lands flagga - där är svenskarna betydligt värre.

Vad har Merkels avtal med Erdogan med detta att göra?

Jo, din undersomalier, man kan visst jämföra olika länder.

Jo, din undersomalier, tyskarna är mycket mer känsliga mot 'guilt by association' HITLER NAZI!!!

Jo, din undersomalier, det bevisar att AfD redan påverkar politiken.
Citera
2017-09-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo, din undersomalier, man kan visst jämföra olika länder.

Jo, din undersomalier, tyskarna är mycket mer känsliga mot 'guilt by association' HITLER NAZI!!!

Jo, din undersomalier, det bevisar att AfD redan påverkar politiken.

Men ga och göm dig, din satans undermänniska!

Jag skrev, att dina jämförelser inte haller. Förhallandena i Sverige är sa markant annorlunda, att det blir orimligt att jämföra ett partis framgangar. Dessutom är AfD rätt olikt SD. AfD är radikalare, och har betydligt högre i tak inom partiet.

Tyska flaggor är inget ovanligt, men mest i samband med fotbolls EM och -VM.

Merkels deal med Erdogan var inget som AfD pressade fram eller pa nagot sätt indirekt skapade. Det var snarare andra partier och andra länder, som drev pa den utvecklingen.
Citera
2017-09-09, 19:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men ga och göm dig, din satans undermänniska!

Jag skrev, att dina jämförelser inte haller. Förhallandena i Sverige är sa markant annorlunda, att det blir orimligt att jämföra ett partis framgangar. Dessutom är AfD rätt olikt SD. AfD är radikalare, och har betydligt högre i tak inom partiet.

Tyska flaggor är inget ovanligt, men mest i samband med fotbolls EM och -VM.

Merkels deal med Erdogan var inget som AfD pressade fram eller pa nagot sätt indirekt skapade. Det var snarare andra partier och andra länder, som drev pa den utvecklingen.

Så du säger att AfD:s uppgång i opinionen är ännu mer häpnadsväckande, då läget i Sverige är sämre samtidigt som AfD är mer radikal. Eller tror du att SD skulle öka snabbare om de var lika radikala som AfD, din smarta undersomalier?

Jaha. Så jag hade rätt. Förutom EM och VM då

För även andra partier och länder förstår att högerpopulister redan är på frammarsch. Tack, min kära undersomalier
Citera
2017-09-10, 20:09
Medlem
BAB7s avatar
Ett av AfD's absoluta toppnamn Alexander Gauland är nu brottsmisstänkt och utreds för Hets mot folkgrupp efter en dispyt kring diskussionen av vad som innefattar "tysk kultur" med den socialdeomkratiske politikern Aydan Özoğuz.
Länk:http://www.zeit.de/politik/deutschland/2017-09/alternative-fuer-deutschland-alexander-gauland-ermittlungen-staatsanwaltschaft

Gauland menade att det kanske var bäst att Frau Özoğuz åkte hem till Turkiet istället, där kunde man ju då "ta hand om henne".. för några dagar sedan återupprepade han sin ståndpunkt igen och menade att hon behövde verkligen inte återvända, för hit var hon inte välkommen.

Även Merkel har uttlalat sig, och fördömer Gaulands uttalande som rasistiskt.
Citera
2017-09-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ett av AfD's absoluta toppnamn Alexander Gauland är nu brottsmisstänkt och utreds för Hets mot folkgrupp efter en dispyt kring diskussionen av vad som innefattar "tysk kultur" med den socialdeomkratiske politikern Aydan Özoğuz.
Länk:http://www.zeit.de/politik/deutschland/2017-09/alternative-fuer-deutschland-alexander-gauland-ermittlungen-staatsanwaltschaft

Gauland menade att det kanske var bäst att Frau Özoğuz åkte hem till Turkiet istället, där kunde man ju då "ta hand om henne".. för några dagar sedan återupprepade han sin ståndpunkt igen och menade att hon behövde verkligen inte återvända, för hit var hon inte välkommen.

Även Merkel har uttlalat sig, och fördömer Gaulands uttalande som rasistiskt.

Det kommer med stor sannolikhet inte att bli nagot av denna HMF-anmälan. Även Frauke Petry, tidigare ordföranden, har varit anmäld för detta asiktsbrott.
Citera
2017-09-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Gauland menade att det kanske var bäst att Frau Özoğuz åkte hem till Turkiet istället, där kunde man ju då "ta hand om henne".. för några dagar sedan återupprepade han sin ståndpunkt igen
Mja, Gauland använde ordet "entsorgen" vilket kan ungefär översättas med "att göra sig av med" - används ofta i kontext med sopor.
Özuguz påståd ju i ett intervju att det inte finns en tysk kultur bortsett från språket, och det var det Gauland reagerade på.

Samma ord användes dock av nuvarande utrikesministern Gabriel i förra valrörelsen. Han sade att sossarna kommer att göra sig av med Merkel (varefter de ingick i ännu en koalition med Merkel )
Självfallet blev detta ingen skandal.
Citera
2017-09-11, 19:27
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Mja, Gauland använde ordet "entsorgen" vilket kan ungefär översättas med "att göra sig av med" - används ofta i kontext med sopor.
Özuguz påståd ju i ett intervju att det inte finns en tysk kultur bortsett från språket, och det var det Gauland reagerade på.

Samma ord användes dock av nuvarande utrikesministern Gabriel i förra valrörelsen. Han sade att sossarna kommer att göra sig av med Merkel (varefter de ingick i ännu en koalition med Merkel )
Självfallet blev detta ingen skandal.

"ta hand om" tycker jag passar bättre till en svensk översätting i detta sammanhanget.
Även de som inte är så insatta i tyska språket eller tysk politik ska förstå vad vi talar om, därför kan man ju försöka göra det så lätt att förstå som möjligt.

Vems sida man står på i detta bråket, är såklart rent politisk.
Personligen tycker jag Gauland m.fl i partiet ska tilläggas.. bör vårda sitt språk bättre.
Citera
2017-09-24, 13:23
Medlem
Kebabfysikers avatar
Vi får se om AfD kommer in i parlamentet ikväll.
Citera
2017-09-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Vi får se om AfD kommer in i parlamentet ikväll.

Det var ju en IQ-befriad kommentar! Varför posta, om du har noll koll? Självklart att de kommer in - när de har 11-12% i pollarna, och kravet ligger pa minst 5%.....

Jag har tidigare skrivit, att jag tippar att de far 10-13%, och den uppfattningen har jag fortfarande, med tillägget, att de landar närmare 13% än 10.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2017-09-24 kl. 15:54. Anledning: korr
Citera
2017-09-24, 21:01
Bannlyst
Har AfD totalt ätit upp övriga nationalradikala partier som Die Rechte, Republikaner, Nationaldemokraterna och Der Dritte Weg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in