2017-09-08, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Rena bortförklaringar. FB tar inte bort en sida utan orsak. Rent skitsnack bara.

FB gör som alla andra kommersiella företag. De viker sig för tryck av vänsterpöbeln.
Citera
2017-09-09, 09:01
Medlem
Totiuss avatar
Thoralf Alfsson tar upp SVTs agerande och stängningen av GS Facebook-konto:
http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/09/07/11475864-svt-sanker-sin-trovardighet/
Citat:
Nu har det ta mig tusan gått för långt! SVT är public service och inte någon lekstuga för vänstersympatisörer som är anställda på SVT.

Han har också med ett yttrande från Johan på GS:
Citat:
[...] När Granskning Sverige kunde visa hur hela verksamheten styrdes inne från SVT, gick nätverket till motattack och började massanmäla Granskning Sveriges Facebooksida. Facebook föll till föga för trycket och stängde ned kontot för all framtid. [...]

Jag hoppas verkligen att GS gräver vidare i detta för att granska hur infekterad public service och svensk media egentligen är.

Tillägg:
Chefredaktör Eva Burman på Ekuriren tycks bekräfta att 1000-tals anmälningar från gruppen #jagärhär ligger bakom stängningen:
Citat:
1000-tals anmälningar mot Facebook-gruppen Granskning Sverige, GS, har till slut fått den sociala mediejätten Facebook att agera. Sent i torsdags kväll stängdes gruppen ner.

Det hela började för några dagar sedan då medlemmar ur gruppen #jagärhär kommenterade inlägg på GS Facebook-sida. Gruppen #jagärhär är ett ideellt initiativ för att motverka näthatet, målet är att bemöta hat och rasism med goda argument för att balansera debatten. Det prisbelönta initiativet är stort, gruppen har 75 000 medlemmar och spelar med andra ord roll i debatten.

Aktionen från #jagärhär gillades såklart inte av GS som företräds av Fabian Fjälling. De kontrade med att blockera flertalet på sin FB-sida.
https://unvis.it/ekuriren.se/nyhetskronikor/granskning-sverige-blev-for-mycket-aven-for-facebook

Av allt att döma handlar det alltså om en riktad attack från #jagärhär och makthavare inom medierna för att tysta GS. Det ger mig kalla kårar.
Senast redigerad av Totius 2017-09-09 kl. 09:46. Anledning: Tillägg
Citera
2017-09-09, 10:06
Bannlyst
Jag märker vilken dålig klass det är på smutskastningen av Granskning Sverige. Alla dessa påståenden om jag-tänker-inte-skriva-vad-som-påstås och när jag tar mig en titt för att få bekräftat huruvida det stämmer eller inte finns aldrig några förstahandsuppgifter. Det är alltså uppdiktat alltihop. Ingen förvånas eftersom vi har varit bekanta med Granskning Sverige en lång tid före de började bli bekämpade.

Det är ju bara att lyssna på GS och höra efter. De gör vad de alltid har gjort, ställer frågor (och får inga svar därför att den förtryckande makteliten inte har några. Den är bara genomond).

Det är istället uppenbart att Granskning Sverige gör något helt rätt och nödvändigt och massmedia går i maktelitens ledband i Sverige precis som den gjorde i Sovjetunionen eller i de andra diktaturerna. Framförallt vad gäller SVT, kan den här stora fula besten komma undan med vad som helst?
Citera
2017-09-09, 10:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är istället uppenbart att Granskning Sverige gör något helt rätt och nödvändigt och massmedia går i maktelitens ledband i Sverige precis som den gjorde i Sovjetunionen eller i de andra diktaturerna. Framförallt vad gäller SVT, kan den här stora fula besten komma undan med vad som helst?
De borde ju inte kunna komma undan men eftersom hela förvaltningen präglas av PK-mentalitet tycks det vara fritt fram.

Det är ju uppenbart att public service bryter mot lagkraven på saklighet och opartiskhet. Men det borde ju också rimligen kunna handla om förtal. Inte minst har Ekuriren, Expo, Expressen och IRM spridit en synnerligen ärekränkande bild av GS och dess medlemmar. Brottsbalken 5 kap. Om ärekränkning:
http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K5
Citera
2017-09-09, 12:38
Bannlyst
Fabian Fjälling fick sig en verbal attack av Henko från IRM i I&C igår. Var ganska roligt att lyssna på.

https://youtu.be/i6X3XyNbpwA?t=1h21m26s
Citera
2017-09-09, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Fabian Fjälling fick sig en verbal attack av Henko från IRM i I&C igår. Var ganska roligt att lyssna på.

Var det där en attack så var det med fuktigt krut.

Den extrema vänstern lever på samtal med den sverigevänliga rörelsen där vänstern avbryter och inte låtsas att lyssna. När vänstern pratar med sig själv är det ingen som lyssnar. Titta i tråden när Yrisens bygger sin kampanj mot Granskning Sverige genom att kopiera materialet direkt från Henko och Interasistmen, för vem annars tittar in där? Därför är internet hotet mot vänstern och det politisk korrekta mörkret från helvetet.
Senast redigerad av Mertillen 2017-09-09 kl. 13:51.
Citera
2017-09-09, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Thoralf Alfsson tar upp SVTs agerande och stängningen av GS Facebook-konto:
http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/09/07/11475864-svt-sanker-sin-trovardighet/

Han har också med ett yttrande från Johan på GS:

Jag hoppas verkligen att GS gräver vidare i detta för att granska hur infekterad public service och svensk media egentligen är.

Tillägg:
Chefredaktör Eva Burman på Ekuriren tycks bekräfta att 1000-tals anmälningar från gruppen #jagärhär ligger bakom stängningen:

https://unvis.it/ekuriren.se/nyhetskronikor/granskning-sverige-blev-for-mycket-aven-for-facebook

Av allt att döma handlar det alltså om en riktad attack från #jagärhär och makthavare inom medierna för att tysta GS. Det ger mig kalla kårar.

Granskning Sverige: Chefer på SVT låg bakom stängning av vår Facebooksida

Citat:
Under gårdagen valde Facebook att ta bort Granskning Sveriges Facebooksida, skriver Nya Dagbladet. Det sker några dagar efter att nätverket #jagärhär attackerat GS Facebooksida med massanmälningar med syftet att få Facebook att stänga ned sidan, skriver GS, som uppger att SVT-chefer låg bakom angreppet.

Citat:
Kordinerat med #jagärhärs attack börjar alltså plötsligt Hanna Larsson på SVT anmäla Granskning Sverige till Facebook, för man spridit ett klipp som legat ute på youtube i flera år. Det finns över 100 000 sådana SVT-klipp på youtube. Plötsligt riktas blickarna mot #jagärhär, vars ledare Magnus Dennert jobbar som webredaktör & chef på SVT Göteborg.

http://newsvoice.se/2017/09/09/granskning-sverige-svt-facebooksida/
Citera
2017-09-09, 15:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Det är lätt att skratta åt Henko när man känner till faktiska förhållanden. Men Henko och IRM är farliga eftersom de är makthavare tillsammans med medierna. Medierna framställer IRM som goda och GS som onda. Det är lögner som uppenbart lyckas och lurar många.

IRM och PK-media sprider lögner om GS med det uppenbara syftet att tysta oppositionen. Det är ett fullständigt vidrigt beteende.

Henko hyser förmodligen också ett personligt hat till GS eftersom de upprepat avslöjat vilken bluff han och IRM är. Klippet från oktober 2015 när GS-Erik ber Henko definiera rasism, vilket han inte klarar, är stor humor:
Interasistmen.se kan inte definiera rasism
https://www.youtube.com/watch?v=WxAqkSBSpq0

Tillägg:
Ekuriren har igår åter skrivit om ”hatsajten” GS och ”antirasistsajten "Inte rasist men..."”:
Granskning Sveriges Facebooksida nedsläckt efter deras hot
https://unvis.it/ekuriren.se/eskilstuna/granskning-sveriges-facebooksida-nedslackt-efter-deras-hot
Citat:
Facebookgruppen #jagärhär vill motverka näthat genom att gå in och balansera upp diskussioner i kommentarsfält som tenderar att bli hatiska. Sådana aktioner har även gjorts mot Granskning Sveriges innehåll. Hatsajten har den senaste tiden kontrat med att hänga ut #jagärhär-medlemmar på nätet med bilder, länkar till deras profiler, adresser och telefonnummer. Något som antirasistsajten "Inte rasist men..." rapporterat om.
Senast redigerad av Totius 2017-09-09 kl. 15:58. Anledning: Tillägg
Citera
2017-09-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du kringgår huvudfrågan. Huvudfrågan är vad som föregått stängningen. HAR #vistårinteut utsatt GS för en attack i SYFTE att få sidan stängd? Det är alltså SYFTET med gruppens agerande som är av huvudsakligt intresse.

Det är uppenbart att IRM, Expo, Ekuriren, Expressen, svensk public service, #vistårinteut och så vidare sprider desinformation om GS. Det är ett uppenbart hot mot demokratin och yttrandefriheten när makthavare försöker tysta oliktänkande på detta sätt. Det är i direkt strid mot demokratins grundprinciper.

GS värnar demokratin. När antidemokratiska medborgare och regimtrogna medier försöker stoppa GS är det stor fara för demokratin och yttrandefriheten i Sverige.

Jag har så tydligt jag kan förklarat hur jagärhär gruppen fungerar. Det har tydligen inte gått in än.
När man publicerar hot och som Fabian erkänt att det har på GS sida så vad är problemet?
Fb stängde sidan pga att sidan bröt mot företagets regler.

Hur svårt kan det vara att fatta det???????
Citera
2017-09-09, 16:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har så tydligt jag kan förklarat hur jagärhär gruppen fungerar. Det har tydligen inte gått in än.
När man publicerar hot och som Fabian erkänt att det har på GS sida så vad är problemet?

Precis som Henko på IRM så ser du inte sammanhangen, alternativt låtsas att du inte ser sammanhangen.

Läs Eva Burmans krönika i Ekuriren som jag länkar till i mitt inlägg 09:01. Hon skriver: ”1000-tals anmälningar mot Facebook-gruppen Granskning Sverige, GS, har till slut fått den sociala mediejätten Facebook att agera. Sent i torsdags kväll stängdes gruppen ner.

Det är gruppens attack mot GS som är det allvarliga. Att en enskild person på GS blivit provocerad och lackat ur är beklagligt och det är attacken från #jagärhär som provocerat fram reaktionen.

#jagärhär, IRM och Ekuriren har hittills inte kunnat visa någon som helst saklig argumentation. Du och dina gelikar saknar all substans och uttrycker bara osakligheter, förvanskad information och lögner. Det är ett agerande som har stora likheter med ren ondska.
Citera
2017-09-09, 17:16
Bannlyst
Citat:

Vilka var det som i en armé uppmärksammade FB på dessa "övertramp" ??
Citera
2017-09-09, 17:31
Medlem
Citat:
Vilka var det som i en armé uppmärksammade FB på dessa "övertramp" ??

Du vet uppenbarligen inte hur FB fungerar.
Det räcker med att en anmäler det hot som GS skrev. Spelar ingen roll om en eller hundra anmäler.

Övertramp?? Är det så hot beskrivs?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in