2017-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Full Throttle[/b]. Ännu ett spel jag inte tidigare spelat.

Vad tyckte/tycker du?
Jag spelade det aldrig när det kom, men missade "lite" att inte var ett rent action.

Började spela det för ett tag sen men tröttnade tyvärr en bit in.. Jag gillade dock Loom och såklart Monkey Island, och kanske särskilt Day of the Tentacle när det gäller LucasArts.

Fast känns som dessa inte kommer lågt på listan över gamla spel som liras.

Jag slår ett nytt slag för Sword of the Samurai, även om det uppenbart körs äldre spel. Svärdfighterna ökar pulsen. Och vem ska man gifta sig med? Eller kidnappa? Rätt fint litet stort spel med trevlig stämning som många verkar missat.

Lirade lite UFO: Enemy Unknown nyss, men det var tyvärr ingen utmaning längre.. :-( Lite sugen på en runda civ också, men timmarna går så fort där..
Citera
2017-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Quake 3 Arena lirar jag också men även andra spel såsom Unreal Tournament, Command and Conquer, Red Alert, Tiberiun Sun, Quake 1, Quake 2, Doom 95, Doom 2, Warcraft 2, Worms 1, Worms United, Worms 2, Worms 2 Armageddon...

Vet du om det spelas något Quake 1 fortfarande? Brukade spela en del för några år sedan. Det var inte ofta man hittade en stabil server med mycket folk men hade många trevliga timmar då och då. Det är konstigt att rörelsemekaniken i Quake 1 fortfarande inte har överträffats. I alla nya FPS-spel så känner man sig som en tungt elefant som vaggar framåt genom ett hav av sirap och det är så jävla tråkigt. Det är typ som att jämföra förmågan man har till vassa rörelse med en handkontroll jämfört med mus och tangentbord, om man kunde spela med båda i samma spel så skulle personerna med handkontroll så klart inte ha en chans, på samma sätt som de som övat på att bli bättre på att kontrollera sina rörelser kommer vara bättre än sina motståndare som inte är det. Därför är de trist när detta inte är en sak som går att öva på i de flesta spel. Många klagar ju på detta i t.ex. CS:GO, att det vore bättre om det var mer som i 1.6. Jag hatar när utveckling går bakåt istället för framåt, ett nytt spel ska ha förbättras såna här saker, inte utraderat dom.

Var dock evigheter sedan jag spelade något spel ö.h.t. och bristen på bra spel är en bidragande faktor. Ang. de äldsta spelen som fortfarande spelas så finns de väl en del såna där spelmaskiner med Donkey Kong o.s.v. kvar på vissa platser. Ett spel som ska vara överjävligt svårt vad jag hört. Dokumentären King of Kong är väldigt bra.
Citera
2017-08-24, 23:35
Medlem
Circuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
I alla nya FPS-spel så känner man sig som en tungt elefant som vaggar framåt genom ett hav av sirap och det är så jävla tråkigt.

Har du testat Doom 2016? Där rör man sig snabbt.
Citera
2017-08-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Circuit
Har du testat Doom 2016? Där rör man sig snabbt.

Gamla Doom är väl också rätt snabbt? Ganska många som spelar det, tror det är poppis med VR.
Citera
2017-08-25, 15:45
Avslutad
Ultima, spelar första spelet ibland
Citera
2017-09-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Vad tyckte/tycker du?
Jag spelade det aldrig när det kom, men missade "lite" att inte var ett rent action.

Började spela det för ett tag sen men tröttnade tyvärr en bit in.. Jag gillade dock Loom och såklart Monkey Island, och kanske särskilt Day of the Tentacle när det gäller LucasArts.

Fast känns som dessa inte kommer lågt på listan över gamla spel som liras.

Jag slår ett nytt slag för Sword of the Samurai, även om det uppenbart körs äldre spel. Svärdfighterna ökar pulsen. Och vem ska man gifta sig med? Eller kidnappa? Rätt fint litet stort spel med trevlig stämning som många verkar missat.

Lirade lite UFO: Enemy Unknown nyss, men det var tyvärr ingen utmaning längre.. :-( Lite sugen på en runda civ också, men timmarna går så fort där..

Hej,
ledsen för sent svar. Men missade att du citerat mig.
Jag har kört en bit nu. Charmigt och kul spel! Svårt!
Det är lite speciellt detta spelet eftersom man på vissa ställen ska ställa gubben på rätt ställ, tex gömma sig bakom hinder i rätt tid. Det händer inget när man för muspekaren på dessa ställen, så det är svårt att lista ut tycker jag. Har aldrig sett det i något spel tidigare.
Lite kul också med ikonen med alternativen för att "sparka", "plocka upp", "inventory" osv. Snygg och genial design på den tycker jag.
Loom har jag inte koll på alls, så det ska jag kolla upp. Day of the tentacle kommer bli längre fram då det redan är införskaffat. Jag vill försöka med Monkey Island 2 då jag redan kört 1an så många ggr. Dock aldrig klarat det. Hade PC versionen från DOS när jag bestämde att klara ut det och så snubblade jag på mållinjen då versionen hade en bugg mot slutet som gjorde att spelet låste sig varje gång på samma ställe. =/
Citera
2017-09-04, 09:18
Medlem
Fardys avatar
Spelar en del CS 1.6 och emulerar N64 ibland. Är väl inget häpnadsväckande. Vart mest att man lirade N64 och liknande konsoler när man var liten så man drar ju fram sånt ibland! Synd bara att syrran snodde Super Nintendot....
Citera
2017-09-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hej,
ledsen för sent svar. Men missade att du citerat mig.
Jag har kört en bit nu. Charmigt och kul spel! Svårt!
Det är lite speciellt detta spelet eftersom man på vissa ställen ska ställa gubben på rätt ställ, tex gömma sig bakom hinder i rätt tid. Det händer inget när man för muspekaren på dessa ställen, så det är svårt att lista ut tycker jag. Har aldrig sett det i något spel tidigare.
Lite kul också med ikonen med alternativen för att "sparka", "plocka upp", "inventory" osv. Snygg och genial design på den tycker jag.
Loom har jag inte koll på alls, så det ska jag kolla upp. Day of the tentacle kommer bli längre fram då det redan är införskaffat. Jag vill försöka med Monkey Island 2 då jag redan kört 1an så många ggr. Dock aldrig klarat det. Hade PC versionen från DOS när jag bestämde att klara ut det och så snubblade jag på mållinjen då versionen hade en bugg mot slutet som gjorde att spelet låste sig varje gång på samma ställe. =/

Låter som vi fastnade lite på samma ställe då.
Tyckte också det var lite kul med ikonen för valmöjligheter.

Day of the Tentacle är klart bättre än Loom så jag inte lurar in dig på något. :-) I övrigt undrar jag om jag helt enkelt är för gammal/lat för point and klick.. Jag tyckte Full Throttle var ok tills jag fastnade och behövde kolla hjälp för att komma vidare. Har en stark känsla av att jag skulle tycka övrigt nämnda äventyrsspel var lika kul idag. :-(
Funderar på att köra igenom nåt äldre questspel vid tillfälle som jämförelse.
Citera
2017-09-06, 00:00
Medlem
jag kör lite quake1 (quakeworld) fortfarande då och då :P gibbas dagligen, spelat till o från sen 1996 lol, 2/3 av mitt liv
Citera
2017-09-06, 02:28
Medlem
Tibryss avatar
Carmageddon, behöver jag säga mer ? finns tillockmed på steam numera
Citera
2017-09-06, 03:00
Medlem
Spud-boys avatar
Jag är en genuin point n' click/adventure gamer.. Spelade Grim Fandang, igen, för ett tag sän.. Näst blir det Bladerunner.. Discworld spelen är bra, speciellt Discworld Noir(ett av dom bästa)!

Jag skaffade ett Playstation 1 bara för att kunna spela Resident Evil spelen och Silverload.

I have no mouth and must scream - det är oxå bra.. Day of the tentacle spelade jag för ett tag sän, bra spel..

Jag gillar även såna där strategispel, turbaserade.. Jagged Alliance, X-COM, Temple of Elemental Evil..
Citera
2017-09-09, 07:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

Spelade en del Sword of the Samurai i vintras. Det känns som att slagen numera är för tråkiga. Vad som har stått sig bäst är i mitt tycke arkadstriderna. Svärdsfajterna är lite tråkigare. Roligast är när man ska in och mörda någon i dennes slott eller så.

Då känns det som att det hade kunnat vara ett arkadspel från 82-83 kanske.

Själv har jag aldrig vunnit UFO, men det blir väl någon gång. Jag är för dålig på att skaffa psi-krafter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in