Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 01:28
  #493
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jagged Alliance 2 - 1.13.

Tänk om det varit så bra och omfattande redan i början.

Måste vara spelet jag lagt flest timmar på. Finns ju massa andra mods som funkar med 1.13. Försökte fixa Urban Chaos 1.13 men fick det inte att funka. Spelar Vengeance 1.13 istället vilket iaf är helt ny karta, nya NPCs, nya quests.

Dessutom är de flesta gruvor utbytta mot oljeplattformer med tillhörande oljeföretag(för den som vill slakta lite imperalister) och mer ställen med maffia(om man vill leka lite gangster). Pansarvagnar långt tidigare och en extra ö och lite grejer.

Önskar jag kunde få UC 1.13 att funka dock

En sak som har ökat livslängden för mig är att jag använder en char editor och sparar statsen på mina mercs. Blir ju lite löjligt att Barry, Igor och MD som är snorbilliga 5k-7k i månaden har 90+ i alla stats men jag tenderar att börja använda nya mercs när favvosarna blir för Ubermensch. Ganska kul att göra de värdelösaste mest korkade jävla gamla lodisarna till elitsoldater-

Skulle inte vilja behöva börja från grundstatsen varje ny kampanj.

Vilka mods har du provar förutom 1.13?
__________________
Senast redigerad av Drinkycrow 2017-07-03 kl. 01:43.
Citera
2017-07-03, 12:12
  #494
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Måste vara spelet jag lagt flest timmar på. Finns ju massa andra mods som funkar med 1.13. Försökte fixa Urban Chaos 1.13 men fick det inte att funka. Spelar Vengeance 1.13 istället vilket iaf är helt ny karta, nya NPCs, nya quests.

Dessutom är de flesta gruvor utbytta mot oljeplattformer med tillhörande oljeföretag(för den som vill slakta lite imperalister) och mer ställen med maffia(om man vill leka lite gangster). Pansarvagnar långt tidigare och en extra ö och lite grejer.

Önskar jag kunde få UC 1.13 att funka dock

En sak som har ökat livslängden för mig är att jag använder en char editor och sparar statsen på mina mercs. Blir ju lite löjligt att Barry, Igor och MD som är snorbilliga 5k-7k i månaden har 90+ i alla stats men jag tenderar att börja använda nya mercs när favvosarna blir för Ubermensch. Ganska kul att göra de värdelösaste mest korkade jävla gamla lodisarna till elitsoldater-

Skulle inte vilja behöva börja från grundstatsen varje ny kampanj.

Vilka mods har du provar förutom 1.13?

Testade en tidig variant av Urban Chaos men det blev lite tjatigt med alla eldstrider. Jag har mest återkommit till 1.13 då och då.
Citera
2017-07-04, 13:32
  #495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
Ingen som gillar 90-talets pinballspel? Är inte det en genre som dött ut nästan? Fast jag spelade ett på Playstation 3 minns jag. Ett av de första jag spelade var nog Worms Pinball tror jag (förutom det som fanns inbyggt i Windows), återfinns intressant nog på Steam, inget jag rekommenderar om man inte är ett fan av serien. Men finns massa andra bra, till konsoler också som MD. Kör fortfarande vissa, som t.ex. Psycho Pinball. Ett riktigt dåligt spel att nämna är dock Sonic Spinball.

Och Pinball Dreams och Pinball Fantasies till både Amiga och PC som jag tyckte var fantastiska när dom kom. Härlig mjuk scrollning och många sköna bord att välja på! Typ 1993-1993 tror jag.
Citera
2017-07-04, 13:37
  #496
Medlem
Kan köra ursprungliga Civilization någon gång då och gå. Det kom väl ut typ 89-90 någon gång.
Tycker det går lagom snabbt. Inte så mycket jobbig micromanagement som i senare Civs och jäligt kul spel i allmänhet. Bra balanserat!

Sen kan jag ibland dra igång en Amigaemulator och köra tex North and South, vilket var (och är) ruskigt kul. Lite blanding av strategi ("pjäsflyttande" mm) och action. Riktigt kul att spela 2 mot varandra, fast även datorn har helt ok motstånd.
Även en sidscrollande shooter, "Project X" kan köras igång. Riktigt bra Rymdshooter med powerups och skön spelkänsla plus rätt bra musik!
__________________
Senast redigerad av intheloop 2017-07-04 kl. 13:46.
Citera
2017-07-04, 21:59
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intheloop
Och Pinball Dreams och Pinball Fantasies till både Amiga och PC som jag tyckte var fantastiska när dom kom. Härlig mjuk scrollning och många sköna bord att välja på! Typ 1993-1993 tror jag.

Håller med. Jag körde mycket pinball efter att ha börjat med Pinball Dreams på Amigan. Hade till och med fem riktiga spel för 3 år sedan pga av flipper-febern jag fick av dessa spel. Minnesvärda är även Pro Pinball Timeshock till Pcn som förra året kom ut i en 2016-2017 version som är helt fantastisk. Men även orginalet står sig riktigt bra. Även Pro Pinball - Big Race USA.

Fanns även ett bra lir som är mycket likt Pinball Dreams till PC; EXTREME pinball: https://www.youtube.com/watch?v=hXAQQ3w2Y94

Sen flippersimulatorn Virtua Pinball om man gillar flipper på Pcn idag och vill köra riktiga bord. Men det är inte riktigt retro även om man kan gå tillbaka långt i tiden då borden var lågupplösta.
Citera
2017-08-08, 19:42
  #498
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För tillfället spelar jag King of Dragon Pass. Det är från slutet av 90-talet, och vad det verkar spelas det av några.
Härligt spel! Att grafiken aldrig blir omodern var ett löfte som fortfarade håller

Finns att köpa på GOG. Finns även till Android och iOS. Kan dock säga att spela det på telefon är lite som att läsa en begagnad pocketbok på pendeln mot att läsa den inbunden hemma. - Samma budskap går fram och det är bättre än inget. Dock är det mindre bra.
Citera
2017-08-19, 05:36
  #499
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Härligt spel! Att grafiken aldrig blir omodern var ett löfte som fortfarade håller

Finns att köpa på GOG. Finns även till Android och iOS. Kan dock säga att spela det på telefon är lite som att läsa en begagnad pocketbok på pendeln mot att läsa den inbunden hemma. - Samma budskap går fram och det är bättre än inget. Dock är det mindre bra.

Jag har inte lyckats vinna ännu, men läst om hur det funkar, så det kommer väl att hända med tiden.

Minns när en kamrat skaffade det - jag spelade en hel del - men på den tiden hade jag ingen koll på hur Heroquests fungerade.

Det är ett av få spel som jag vill återvända till. Ett annat var Nethack, där maskinen dog efter att jag fixat allt och bara skulle ta mig hem, en gång för snart 30 år sedan, men sedan dess har jag kravlat mig opp med amuletten.

Hur som helst, KoDP, är, som du säger, ett spel som fler skulle ta en titt på, och desto mer så som man kan spela det genom telefonen.
Citera
2017-08-19, 05:43
  #500
Medlem
BigFatCones avatar
Jag började spela Another World för ett par timmar sen. 20th Anniversary-utgåvan så det ser ju snyggt ut och så. Men satan vad gammalt det är.
Citera
2017-08-19, 09:40
  #501
Medlem
Jag spelade igenom Grim Fandango (GOG versionen) nu på semestern. Fick sug efter att köra det då de lyfte fram det i ett av de senaste nummren av PC Gamer. Mycket kul och spännande spel! Några pussel var för svåra, men det var bara några. Det buggade väl på minst 2 av pusslen, så de gick aldrig att lösa utan hjälp vilket var synd. Vet inte om jag rankar det högre än Monkey Island eller Simon the Sourcerer dock. De hade mycket intressantare grafik och även musik.

Nu har jag börjat på Full Throttle. Ännu ett spel jag inte tidigare spelat.
Citera
2017-08-19, 18:56
  #502
Medlem
buzzkillingtons avatar
Jag spelar fortfarande regelbundet Nethack (sent 80-tal) och ADOM (95-96 eller så) för att det är högkvalitativa spel. Av rent nostalgiska skäl spelar jag en stund då och då Dune (1992), KGB (1992), Darklands (1992), F-19 Stealth Fighter (1988) och Stugan (1978).

F-19 spelade jag på en monokrom skärm när jag var 10-11 år utan manual eller nåt. Efter ett tag hade jag listat ut tillräckligt mycket för att skriva en egen enkel summering av vad alla tangenter gjorde och när och hur de skulle användas och hade lärt mig att landa, vilka vapen som fungerade på vilka typer av mål osv. Helt otroligt egentligen vilket tålamod man måste ha haft.
Citera
2017-08-24, 16:58
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Quake 3 Arena lirar jag också men även andra spel såsom Unreal Tournament, Command and Conquer, Red Alert, Tiberiun Sun, Quake 1, Quake 2, Doom 95, Doom 2, Warcraft 2, Worms 1, Worms United, Worms 2, Worms 2 Armageddon...

Hinner du köra något Unreal Tournament nu? Din inkorg är förresten full. ; )
Citera
2017-08-24, 22:42
  #504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hinner du köra något Unreal Tournament nu? Din inkorg är förresten full. ; )

Har tömt lite av inkorgen nu! Om du skickade något som inte kommit fram så kan du skicka det igen nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback