2017-09-08, 22:15
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
1989 gjorde min sambo lumpen. Han hade lägenhet då han arbetade heltid. När han var tvungen att göra lumpen kunde han naturligtvis inte tjäna några pengar... då gick staten in och betalade för hyran.. det var fler av hans vänner som också fick sin hyra betald. Inget konstigt alls! Han gjorde lumpen på P4 i Skövde.
Ja, men SVIT på hotell?
Citera
2017-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
1989 gjorde min sambo lumpen. Han hade lägenhet då han arbetade heltid. När han var tvungen att göra lumpen kunde han naturligtvis inte tjäna några pengar... då gick staten in och betalade för hyran.. det var fler av hans vänner som också fick sin hyra betald. Inget konstigt alls! Han gjorde lumpen på P4 i Skövde.

Så var det. Kan jag också skriva under på.
Citera
2017-09-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det förstår jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Staten betalade naturligtvis inget. Sluta nu, denna tråd börjar gå för långt. Finns det trolljägare någonstans så borde dom vara här och läsa, det kryllar av troll.
Nya tider och det låter rimligare om man hade en lägenhet innan visserligen och det skriver P nu att det var så plus att det var en lägenhet och inte en svit som sas från början.

Kan inte du jaga troll då? Finns säkert en del att hitta men tror inte att det är riktigt så många att det fullkomligt kryllar av dem. Väljer att tro att en och annan här är helt seriös.
Citera
2017-09-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Absolut kan det vara så att mannan håller vänster arm "uppåtvikt" för att med handen hålla i en väskas axelband.

Snälla, förklara för oss mindre vetande hur i hela världen detta kan vara nått att nysta vidare i
Citera
2017-09-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrrol1
Bra rutet, jag är helt enig och har också påpekat detta tidigare. Det är en massa skvaller och spekulerande utan någon som helst bäring, många namn har blivit outade utan att det fört fallet vidare men det har i många fall givetvis varit otrevligt för de utpekade. Kom ihåg att Mariestad är en liten stad, många har relation med varandra på olika sätt men för den saken skull förtjänar man inte att bli nämnd i denna tråd. Har ni inget konkret att komma med så håll igen, det är INTE intressant att MR är släkt med en kriminalare t.e.x. (senaste exemplet på skvallerinlägg). F.ö är det skönt att slippa Pudelfrillans spekulationer och ömma tår i fortsättningen.

Vadå bra rutet? Vad fasen är tråden till för. Varför är ni här? Då räcker det med ett inlägg menar ni? Det vill säga, "vi väntar på polisen".
Citera
2017-09-08, 22:36
Medlem
Twiggygirls avatar
Alldeles i början när pilotdiskussionen tog fart här, fick jag ett pm från Uggla. Hen frågade vem som var "pilot", samt ett namn, om väl lite kamouflerat. Jag skulle bara svara ja eller nej. Han ville också att jag skulle skriva ut hela namnet i pm:et. Väldigt underligt. Jag svarade JA, men skrev att "du vet ju redan namnet så varför ska jag skriva det?" Sen hördes ingenting.. Han använde inte uppgiften i tråden alls. Däremot när han och hans "partner" Freija fick tips via pm om Klas, då......
Ut med Klas namn, dunka varann i ryggen, göra "high five" o.s.v.
Detta sista när han spelar martyr, är en ren bluff och ett spel för gallerian. Varsågoda ni som vill tro hen. Inte alla som lyckas med att bli osams med sej själv.
Citera
2017-09-08, 22:36
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Nya tider och det låter rimligare om man hade en lägenhet innan visserligen och det skriver P nu att det var så plus att det var en lägenhet och inte en svit som sas från början.

Kan inte du jaga troll då? Finns säkert en del att hitta men tror inte att det är riktigt så många att det fullkomligt kryllar av dem. Väljer att tro att en och annan här är helt seriös.
Att jaga troll är kanske något att börja med, men det hjälper inte trådens syfte, att finna en lösning på Helenas försvinnande, något framåt. Om troll däremot slutar att skriva så hjälper det mycket. Låt oss backa en smula och invänta polisens rapport.
Citera
2017-09-08, 22:54
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det förstår jag.

Det tror inte jag
Citera
2017-09-08, 22:55
Medlem
Troians avatar
Ett halmstrå:

(FB) Västsverige, 2017-09-08: Nedgrävd kvinna påträffad
Citera
2017-09-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Asch! Detta är ett 100% trollinlägg från dig, något har hänt! Vad? Javisst, du kan inte svara, så jag får väl gissa på att det hänt något radikalt.

Misstänker skarpt att bollen nu ligger i polisens händer och att vi i tråden får vänta på svar från dom.

Sen när låg detta ärende INTE i händerna på Polismyndigheten menar du?
Sedan vilket datum menar du att denna tråd haft större betydelse än polis och åklagare? (Oavsett vad vi/ni tycker om deras arbete)??
Citera
2017-09-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett halmstrå:

(FB) Västsverige, 2017-09-08: Nedgrävd kvinna påträffad

Jaha, Västsverige !?
Kropp, hmm, HA borde väl tyvärr vara ett skelett efter alla år...
Men intressant att följa.
Citera
2017-09-08, 23:09
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Den här storyn var bättre än många andra!
Vissa i tråden tål ingen granskning överhuvudtaget och "vipps" så har inlägg raderats, lite märkligt !

Precis. Jag själv har aldrig raderat nåt inlägg. Håller man sej till sanningen så behövs inte det. Sen att man kan snurra till det nån gång så inte alla förstår, är en annan sak.
När jag ändå håller på att jaga troll kan jag säga varför jag misstror prinzezzan:
Hen har fått sååå mycket uppgifter av mej om M.R. Hon har "vetat" länge att det är han som är pilot. ÄNDÅ fortsätter hon "leka" härinne. Inte en enda gång har jag fått creed från henne. TVÄRTOM har hon hjälpt till att peka ut Klas. Alla gånger nån har närmat sej M.R som misstänkt, så pratar hon bort det. Jag blev chockad och jäkligt besviken. LURAD! För så mycket som framkommit både här och i prinzezzans mailbox så borde hon ha "bestämt" sej vem som är pilot. Näädå, hon tycker tydligen det är roligt här. Bara hänga här liksom utan att säga varken bu eller bä. Akta er för hen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in