2017-09-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jag kollade upp MR. Och han har en ingift kriminalare i släkten. Hans systers svärson är Jon*ie Hä*g

Då menar jag som så.....att han har kontakt inom polisen. Och kanske blir specialbehandlad.
Citera
2017-09-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
På den tiden var det så, åtminstone här där jag bor, att försvaret betalade för lägenhet, om man hade en sådan. Det verkar ha varit så där också. Det kanske inte var så att de visste att lägenheten var i ett hotell, utan att de betalade för den lägenhet man redan hade. Det senare är min spekulation. Jag vet inte hur det funkade där.

Jag vet en kille som bodde där 91-92 och han jobbade inom försvaret. Men då var det lägenheterna över stadt.
Citera
2017-09-08, 21:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jag vet en kille som bodde där 91-92 och han jobbade inom försvaret. Men då var det lägenheterna över stadt.

Jag tror att det var högst upp.
Citera
2017-09-08, 21:25
Medlem
Citat:
Jag tror att det var högst upp.

Stämmer bra det
Citera
2017-09-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Ärligt talat, vad sysslar ni med i denna tråd? Ni famlar och dribblar om massa skit hela tiden, varför inte invänta tiils polisen , som vet, gör ett uttalande om vem som är misstänkt?
Ni tror, anar och tycks veta, men i själva verket är det inget som för detta vidare, inte en enda millimeter. Skärpning.
Ni borde ta hänsyn till dom som ni lägger ut med namn, är dom oskyldiga så är det bedrövligt. Skärpning.
Bra rutet, jag är helt enig och har också påpekat detta tidigare. Det är en massa skvaller och spekulerande utan någon som helst bäring, många namn har blivit outade utan att det fört fallet vidare men det har i många fall givetvis varit otrevligt för de utpekade. Kom ihåg att Mariestad är en liten stad, många har relation med varandra på olika sätt men för den saken skull förtjänar man inte att bli nämnd i denna tråd. Har ni inget konkret att komma med så håll igen, det är INTE intressant att MR är släkt med en kriminalare t.e.x. (senaste exemplet på skvallerinlägg). F.ö är det skönt att slippa Pudelfrillans spekulationer och ömma tår i fortsättningen.
Citera
2017-09-08, 21:40
Medlem
Citat:
De påminner om mannens. Och dessa har sömmar och olikfärgade delar på benen.

Hur fff kan ni "tugga" om ärmar och byxor på en bild som uppbarligen är en figurerad bild.
Citera
2017-09-08, 21:42
Medlem
Citat:
På den tiden var det så, åtminstone här där jag bor, att försvaret betalade för lägenhet, om man hade en sådan. Det verkar ha varit så där också. Det kanske inte var så att de visste att lägenheten var i ett hotell, utan att de betalade för den lägenhet man redan hade. Det senare är min spekulation. Jag vet inte hur det funkade där.
Men som värnpliktig? Har en som jag har frågat som har eller hade bra koll hur det var på den tiden men han vet säkert inte allt. Eftersom han jobbade inom försvaret och bl a hade hand om värnpliktiga borde han ändå ha rätt bra koll. Ni som gjort lumpen borde också veta. Men som sagt, det kan visst vara som du säger.
Citera
2017-09-08, 21:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Men som värnpliktig? Har en som jag har frågat som har eller hade bra koll hur det var på den tiden men han vet säkert inte allt. Eftersom han jobbade inom försvaret och bl a hade hand om värnpliktiga borde han ändå ha rätt bra koll. Ni som gjort lumpen borde också veta. Men som sagt, det kan visst vara som du säger.

Det är de uppgifter som jag fått, och det är dessa jag har gått efter.
Citera
2017-09-08, 21:51
Medlem
Citat:
Det är de uppgifter som jag fått, och det är dessa jag har gått efter.
Ja det är klart att du gör. Ifrågasätter inte det alls. Det var därför jag undrade om du hade fått rätt information.
Citera
2017-09-08, 21:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja det är klart att du gör. Ifrågasätter inte det alls. Det var därför jag undrade om du hade fått rätt information.

Det förstår jag.
Citera
2017-09-08, 22:04
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Är du helt säker på att du har fått rätt information här - reagerade på just detta förra gången det var på tapeten. Vem har någonsin hört om en värnpliktig som får bo i en svit på ett hotell i en annan stad, betalt av försvaret? Som anställd i så fall. Detta kan ha varit ett extremt undantag visserligen så osvuret är bäst. Som värnpliktig får du knappt en dagpeng (jo en liten får man) en gång.

OT: Puh vad skönt. Tyckte tråden höll på att förstöras totalt men nu är det ok igen.
Staten betalade naturligtvis inget. Sluta nu, denna tråd börjar gå för långt. Finns det trolljägare någonstans så borde dom vara här och läsa, det kryllar av troll.
Citera
2017-09-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Staten betalade naturligtvis inget. Sluta nu, denna tråd börjar gå för långt. Finns det trolljägare någonstans så borde dom vara här och läsa, det kryllar av troll.
1989 gjorde min sambo lumpen. Han hade lägenhet då han arbetade heltid. När han var tvungen att göra lumpen kunde han naturligtvis inte tjäna några pengar... då gick staten in och betalade för hyran.. det var fler av hans vänner som också fick sin hyra betald. Inget konstigt alls! Han gjorde lumpen på P4 i Skövde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in