2017-09-08, 15:06
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Naturligtvis. Men, vart leder polisanmälan till en korrumperad myndighet i fritt fall. Och, om dessa nu mot förmodan skulle fällas - hur kan de då förmås återbetala vad de kostat oss? Arbetsläger?

Den ensamkommandes kontakt i Sverige och juridiska ombud bör bli återbetalningsskyldig om den ensamkommande saknar medel. Har den ensamkommande bott i familjehem är den drivande ansvarig. Möjligheter till put och tut bör åtminstone försvinna helt, registrerad för att inte kunna komma hit under ny identitet och utvisning direkt. Statuera exempel så andra skäggbarn blir rädd och inser att Sverige menar allvar.
Citera
2017-09-08, 15:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Javisst, att kräva att en ensamkommande skäggis ska betala tillbaka det han kostat i pengar är enbart en symbolisk gest. Oavsett om man begränsar det till det han fått ut i bidrag eller de reella kostnaderna (HVB-hem, skola, vård osv - eller på ungdomsfängelse) som är hundra gånger högre. Det man kan göra är att sparka ut dem och dessutom ta fingeravtryck och DNA-topsning, med sikte på att de aldrig ska släppas in igen, oavsett vad de kallar sig eller vilken ålder de har.
Självfallet är det reella kostnader som ska räknas. Tycker faktiskt inte att arbetsläger är en så dålig idé egentligen.
Citera
2017-09-08, 15:57
Medlem
Det är inga myter direkt att dessa tanter ligger med och våldtar dom små barnen. Står om en i dag som anklagas för våldtäkt på telningarna där hon jobbat på ett asylboende. Äckliga kärringar.
Citera
2017-09-08, 16:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Fatemeh Khavari är talesperson för Ung i Sverige och ser hur medias intresse mattas av för varje dag. De afghanska demonstranterna är lika många som tidigare, men det är färre svenskar som passerar platsen och ser ungdomarna. Samtidigt finns det fördelar med ett lugnare geografiskt läge.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/demonstranterna-i-medieskugga-efter-flytten-fran-medis/repqig!I1J1V9zDxOPY0a9hQCzxpg/#disqus

På Facebook efterfrågar de "vuxenvolontärer" som kan vara där nattetid - intresset verkar inte så stort. Den 12/9 närmar sig och några tecken på att någon (förutom Expo/Tillsammansskapet) kommer ansluta till deras "landsomfattande strejk" finns inte, protester under riksdagsdebatten den 13/9 kan säkert väcka viss uppmärksamhet men inte säkert en positiv sådan.

Det här är något av ett fiasko och jag undrar om de inte börjat inse detta.
Citera
2017-09-08, 16:27
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På Facebook efterfrågar de "vuxenvolontärer" som kan vara där nattetid - intresset verkar inte så stort. Den 12/9 närmar sig och några tecken på att någon (förutom Expo/Tillsammansskapet) kommer ansluta till deras "landsomfattande strejk" finns inte, protester under riksdagsdebatten den 13/9 kan säkert väcka viss uppmärksamhet men inte säkert en positiv sådan.

Exakt så.
Om Byggnads går ut i strejk, byggs inga hus förrän man är överrens. Om Transport går ut i strejk står lastbilarna stilla, tills man enats om avtal.

När AFA, Expo, batikhäxor och sommarpappor tar ut afghaner i strejk, så sitter det 200 afghaner och ser dumma ut tills arrangörerna ser att pengarna slutar komma in, att löpsedlarna inte nämner deras namn och det börjar bli kallt ute. Det är ju inte direkt afghanerna själva som kommit på den briljanta idén om en strejk.
Citera
2017-09-08, 16:32
Medlem
sherms avatar
Citat:
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/demonstranterna-i-medieskugga-efter-flytten-fran-medis/repqig!I1J1V9zDxOPY0a9hQCzxpg/#disqus

De kan väl hyra in ett par barnvakter från Securitas för pengarna som trillat in på brushans konto.
Citera
2017-09-08, 16:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
De kan väl hyra in ett par barnvakter från Securitas för pengarna som trillat in på brushans konto.
Som jag uppfattat det är polisen där dygnet runt numera så samhället tar hand om den kostnaden.
Citera
2017-09-08, 16:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Som jag uppfattat det är polisen där dygnet runt numera så samhället tar hand om den kostnaden.
Stämmer bra. Två radiobilar stationerade dagtid. Hur det ser ut på natten vet jag ej. Vad de behöver är kanske mer nån som kan stoppa om dem och hålla dem i handen när de ska gå och kissa i mörkret?
Citera
2017-09-08, 16:55
Medlem
Citat:

Pengar som trillar eller har trillat in i brushans konto har säkert redan försvunnit i den allmänna förvirringen som råder. Vem betalar vad ? ingen som vet och ingen kollar. Klanen Khavari har nog användning för pengarna
Citera
2017-09-08, 17:32
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Pengar som trillar eller har trillat in i brushans konto har säkert redan försvunnit i den allmänna förvirringen som råder. Vem betalar vad ? ingen som vet och ingen kollar. Klanen Khavari har nog användning för pengarna
Går säkert till gåslever eller nåt annat mysigt
Citera
2017-09-08, 17:38
Medlem
Sperssons avatar
.
Nu vill jag se afghanerna hålla en ny presskonferens och presentera nya krav på svenska skattebetalare.
Fria taxiresor och ökade anslag för klädinköp ser jag som grundkrav i förhandlingarna.
Citera
2017-09-08, 17:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Nu vill jag se afghanerna hålla en ny presskonferens och presentera nya krav på svenska skattebetalare.
Fria taxiresor och ökade anslag för klädinköp ser jag som grundkrav i förhandlingarna.
De har lagt upp en video där Fatemeh Khavari vädjar till alla som lyssnar att de ska demonstrera den 12/9. Hon ser trött ut - jag tror att hon ÄR trött. Det framstår som allt mer tydligt att svenskarna inte kommer att ansluta och vintern är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in