2017-09-08, 15:55
Medlem
allegragellers avatar
Det finns inte på världskartan att KW dött till följd av en olycka. Ingen styckar en människa som förolyckats, det är helt enkelt orimligt. Jag hoppas och tror att utredare och åklagare skall, med hjälp av kriminaltekniska åtgärder, rekonstruktioner och förhörsteknik, lyckas sätta dit mördaren PM. Han är motbjudande i sin självömkande narcissism, men det är inte därför han skall dömas. Han skall dömas för det mord och den likskändning han utsatt en ung kvinna för.
Senast redigerad av allegrageller 2017-09-08 kl. 15:59.
Citera
2017-09-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Vad vet man om Kim Wall's sexualitet? Drogs hon till psycho män? Kinky? Varför ge sig i ubåt i solnedgången/kvällen på hösten. Blir ju beckmörkt.
Höst? 10 aug? Det var ljust fram till 22.00 då de tänkte sig vara hemma.
Citera
2017-09-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En liten minidokumentär om advokaten alltså, för att tillfredsställa mediavärldens allt större behov av ögonblicklig verklighet. Dödsunderhållning.

PM har varit utsatt för "en traumatisk upplevelse". Ja, vad ska man säga?
Fast jag håller med. Det måste vara jävligt traumatiskt att stycka en fortfarande varm människa. Eller människa överhuvudtaget.
Citera
2017-09-08, 16:02
Medlem
Citat:
Det finns inte på världskartan att KW dött till följd av en olycka. Ingen styckar en människa som förolyckats, det är helt enkelt orimligt. Jag hoppas och tror att utredare och åklagare skall, med hjälp av kriminaltekniska åtgärder, rekonstruktioner och förhörsteknik, lyckas sätta dit mördaren PM. Han är motbjudande i sin självömkande narcissism, men det är inte därför han skall dömas. Han skall dömas för det mord och den likskändning han utsatt en ung kvinna för.
Amen.
Citera
2017-09-08, 16:03
Medlem
Lao Tzus avatar
Tja då kanske det stämmer att det var en olycka och att han hivade ut kroppen.
Citat:
Många tvivlar på att den mordmisstänkte ubåtsägaren Peter Madsen talar sanning när han påstår att den svenska journalisten Kim Wall dog genom en olycka på ubåten.
Nu får dock Madsen stöd av en av ubåtens konstruktörer – som menar att det faktiskt kan ha gått till som dansken påstår.

http://www.expressen.se/kvallsposten/stodet-till-madsen-efter-forklaringen/
Det behöver inte ha varit en haj som sedan parterade kroppen som många spekulerat i utan det kan vara någon annan fiskart som blivit vanligare i våra vatten.
Citat:
Tonfisk fotograferad i Öresund

https://www.sydsvenskan.se/2017-09-08/tonfisk-fotograferad-i-oresund
Men även propellerteorin blir naturligtvis glödhet i ljuset av vad som framkommit om olyckan. En mindre fiskebåt med en sådan här propeller bör kunna partera en kropp till en torso utan att styrman känner skakningar i båten.
Citat:
http://www.80121.cn/80/hangmuluoxuanjiangyouduodatu_17.html
Men som alternativ tycker jag att vi inte avskriver hypotesen att PM ljuger och är skyldig till i vart fall styckning. Att han gjorde tecken till åhörare i rättssalen tyder på att han kanske inte har rent mjöl i påsen.
Citera
2017-09-08, 16:04
Medlem
Igår sändes ett drygt 23 minuter långt program om "Ubåtsfallet" i dansk TV. En stor del av fokus är på Peter Madsens advokat Betina Hald Engmark, men det är troligen intressant att se för alla här som följer fallet i mer detalj.

Hursomhelst, programmet kan ses här:
https://www.dr.dk/tv/se/ubadsmysteriet/-/ubadsmysteriet#!/
Citera
2017-09-08, 16:05
Medlem
Golden.Rations avatar
Vad är motivet?
Citera
2017-09-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Vad är motivet?
Sex. Som gick överstyr. Tror jag.
Citera
2017-09-08, 16:12
Medlem
Citat:
För många år sedan nu, så mördades en medlem ( Hannu Rajala )
i rock gruppen -Shock Tilt, av en galen rockmanager.
Jag börjar att tro Madsen är rockmanagern,s copy-cat.
Senast redigerad av moshes 2017-09-08 kl. 16:26.
Citera
2017-09-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fast jag håller med. Det måste vara jävligt traumatiskt att stycka en fortfarande varm människa. Eller människa överhuvudtaget.

Det är väl just därför som "inte vem som helst" skulle klara av att stycka någon som dött, oavsett om man slagit ihjäl människan eller hon avlidit till följd av en olycka. Men PM vill ju få det till att han pga situationen befann sig i nå´n sorts psykos, psykos-suicidal eller vad han nu kallade det för.

Vad är det som gör att vissa klarar av att stycka andra människor? Är de dissociativa när det sker? PM:s uppfattning om att han var psykotisk skulle kunna handla om stark ångest och efterföljande dissociation och inte en regelrätt psykos.
Citera
2017-09-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är i och för sig vanligt att människor som arbetar med något, är väldigt insatta i något, tycker att vissa saker är självklara, och tar för givet att de ska vara självklara för alla andra också. Dom fattar inte att allt inte är självklart för alla alltid. Jag har t.ex. varit med om att en vuxen ridskoleelev gjorde halt mitt under lektion, satt av, släppte tyglarna och lämnade hästen ensam för att gå på toaletten. Helt idiotiskt för andra, men inte så lätt för en nybörjare att veta (och personen var ingalunda någon idiot annars). D.v.s. det kan inte ha varit så lätt för K att veta att den där låsmekanismen inte var ett handtag, och inte så lätt för M att förutse att någon skulle tro att den var det (särskilt som några hundra gäster på ubåten förut inte kommit på tanken att grabba efter den). Ibland går det inte att förutse vilka dumheter eller "oinsattheter" folk ska ta sig till helt enkelt, innan det är för sent.

Om ubåten är utrustad så säkerhetsmässigt undermåligt är det totalt ansvarslöst att medtaga oinvigda passagerare på ubåten!!!
Citera
2017-09-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är väl just därför som "inte vem som helst" skulle klara av att stycka någon som dött, oavsett om man slagit ihjäl människan eller hon avlidit till följd av en olycka. Men PM vill ju få det till att han pga situationen befann sig i nå´n sorts psykos, psykos-suicidal eller vad han nu kallade det för.

Vad är det som gör att vissa klarar av att stycka andra människor? Är de dissociativa när det sker? PM:s uppfattning om att han var psykotisk skulle kunna handla om stark ångest och efterföljande dissociation och inte en regelrätt psykos.
Han har inte medgett styckningen. Troligen för att han vet att det är för svårsmält för resten av oss. En vidrig handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in