2017-09-08, 09:17
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Eftersom jag anser dej, Lubbe som trovärdig, och framförallt saklig, så ska du ha stort tack för infon.
Det är svårt att hålla sej ifrån tråden fast den suger. Jag tänker ej tjafsa med nån, utan bara skriva sånt jag anser är viktigt.
De två bodde ju nästan grannar i många år, så konstigt vore om inte M.R ens "kände till" Km, som han påstår.
Vill också säga att bilden (den arrangerade) på "pilot" är vad jag tror autentisk.
Den lilla biten av byxa som kom med, visar sand/jordfärgade typ pilotbyxor.
Såna byxor har M.R för det mesta. Antingen långa eller såna som slutar nedanför knäet. I alla år som jag känt till honom har jag aldrig sett honom i t.ex vanliga blåjeans.
Kolla gärna hans faceb en bit ner. Han har reflexväst och jordfärgade pilotbrallor.
Han har alltså, pilotbrillor,pilotbrallor och pilotutbildning.....Inte så himla vanligt med såna byxor.

Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Tycker det snarare ser ut som snickarbyxor i piratmodell...har sådana själv! (Elbranschen )?

Ja, det är snickarbyxor i piratmodell, vilket med all tydlighet framgår på en större bild.
http://static-cdn.sr.se/sida/images/97/f5c5fe18-1f95-41e3-a4dc-9893b684bb7b.jpg
Citera
2017-09-08, 09:22
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
God morgon Freija!
När du kom in här i tråden och berättade att du var en väldigt god vän till Helena så gav du intrycket av att ni varit BFF.
Det krympte med tiden till en nyfunnen vän. När du blev iifrågasatt för detta besvarade du det med en fråga, "om det var en tävling om vem som känt Helena längst?"
Det aldrig getts någon skäl att tro att någon annan här stod Helena nära så den repliken ser jag enbart som ett skydd, ett försök att slippa erkänna att du kanske lagt i en för hög växel.

Du har fått frågan vad du förväntade dig genom att bli Helenas BFF med hela tråden. Den lämnade du obesvarad och istället kallade du det att bli hackad på, iförd offerkofta.

Att alla ifrågasätts och då främst de som säger sig veta själva, utan att behöva andra källor, är inte alls konstigt. Det är en stor del av vad man gör här.

Att anta rollen som Helenas BFF kostar på. Du antog den. Du är inget oskyldigt offer i den frågan. Inte ens om du har det jobbigt IRL. Du fattade beslutet om att ge dig in i detta och väljer själv att fortsätta att reagera negativt på att ifrågasättas TROTS att du faktiskt ifrågasätter andra.

Att påstå att man är Helenas BFF gör inte att alla här köper det rakt av. Man får helt enkelt visa att man är god för sina ord. Ingen vet vem, vad, du är oavsett vad du säger. Du blir vad och hur du säger.

Jag hoppas att du kom upp i tid till jobbet och att du får en fin dag!
Ta det inte så personligt när du ifrågasätts då det inte är du som ifrågasätts utan dina uppgifter. Här blir du dina uppgifter, inget annat! Du väljer själv! Vi vet inget om din person, som du inte själv berättar. Här är du resultatet av dina uttalanden!

Kloka ord är nog flera som skulle betänka dem...
Citera
2017-09-08, 11:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nu såg jag din fråga!
Jag vet faktiskt inte varför det ska ha någon betydelse var jag var någonstans!
Jag säger som den nya i tråden mor Mora
Men vart jag var kan tyvärr inte påskynda med att få en upplösning på fallet.

Men om du verkligen vill veta vart jag var så kan vi ta det i PM ugglan

Det som har betydelse är din trovärdighet, och den ifrågasätts alltmer av alltfler. Är du verkligen den "gamla goda vän" till Helena som du påstår dig vara?

Rudge har rätt i att du kom in i tråden på en alldeles för hög växel. Du började med att uttala dig säkert om att Helena och Karin gick vårdlinjen tillsammans, vilket ju var helt fel. Du ändrade dig då till att skriva att det kunde ha varit grundskolan ... (Och i PM från "Tipsaren 2" - PM:et som innehöll KM och som kom så lägligt när PW slutade svara på huvudfrågan - hette det att Helena och Karin gick gymnasiet tillsammans, vilket ju inte heller det visade sig vara sant. Och den här "Tipsaren 2" verkar ha försett flera användare med samma "information".)

När det gäller ditt så tvärsäkra - och tillika felaktiga - uttalande om att Helena och Karin skulle ha gått vårdlinjen tillsammans - återkom du långt senare och försökte förklara debaclet med att "du inte kunde veta för mycket i tråden, för då skulle du röja din identitet". Ingen skulle kunna veta vem du är bara för att du skulle ha haft koll på Helenas skolgång. Ingen! Jag tror helt enkelt att det var en efterhandskonstruktion för att försöka skyla över det faktum att du inte alls har så bra koll på Helena som du från början ville göra gällande.

Och divadnils fundering om att du minns var du var (på en "annan kontinent", dessutom) när Helena försvann men att du inte minns om du hade pojkvän gör ju att din trovärdighet dalar än mer. Kanske har divadnil rätt i funderingen om att du kanske låtsas att du känner till Helena, BW och människorna i detta gäng?

Donnabella är nästa person i raden att öppet hysa tvivel och skriver att du inledningsvis inte kom ihåg om du hade pojkvän den där sommaren 1992, men att du nu helt plötsligt kommer ihåg att du inte hade någon. Detta är ytterligare en märklighet.

För att nu avsluta detta inlägg angående var du var den där natten när Helena försvann så var du sannerligen inte på en "annan kontinent". Du var hemma i Sverige, vilket du skrev i ett av de första PM:en till mig. Du beskrev platsen betydligt mer exakt än så, men för att inte riskera att bli anmäld för brott mot regel 1.06 avstår jag från att skriva ut namnet på den exakta platsen. Även i det här fallet får din trovärdighet sig en rejäl törn.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-08 kl. 11:23.
Citera
2017-09-08, 11:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Med anledning av bilden till intervjun av pilot. Twiggygirl skriver beiga byxor, på den bild jag ser är dem mörka. Finns det annan bild än denna?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495

Bilden är arrangerad. Att ställa upp en person i rätt läge för ljus och skugga, beskära efter samtycke är också att arrangera en bild. Det behöver inte nödvändigtvis vara att fota en annan individ.

Är det en annan man än pilot på bilden förutsätter jag att det är en jämförelsevis likvärdig person i klädsel och storlek.

Min fetning: Detta har jag som bekant redan varit inne på, men då gick ju en användare totalt bananas. Jag håller helt med dig, precis så som du beskriver det kan man göra och kalla bilden för just arrangerad.

Och apropå byxorna som nu är på tapeten: Finns det fler detaljer på bilden som kan vara värda att dryfta?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-08 kl. 11:35.
Citera
2017-09-08, 12:23
Medlem
Var det inte någon som kunde bevisa att MR och KM kände varandra? Eller avslöja någon lögn om bekantskap gällande dessa två?

Spännande i tråden just nu och ja som sagt, Freja, du måste nog komma med något riktigt bra för att trovärdigheten ska komma tillbaka.

/ T
Citera
2017-09-08, 13:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Hej alla läsare!

Nu postar jag mitt sista inlägg i den här tråden.
Jag besitter så mycket information och kunskap nu efter 3 månader i tråden att jag kommit till den insikten att det inte leder någon vart att fortsätta skriva här (inte för någon egentligen).

Det jag numera vet med 110% säkerhet är att Kl*s M*lmgren (KM) inte är "pilot" - låt er inte luras!

MR är med 110% säkerhet inte heller "pilot", ej heller PU, PR, BW, eller någon annan av alla dessa personer som har varit uppe till diskussion här.

Jag kan avslöja att den rätte "Pilot" fortfarande INTE är nämnd i tråden. Personligen så tror jag att hans namn ALDRIG kommer att dyka upp i den här tråden.

I stort sett ALLT som diskuteras här är bluff (95%), i själva verket är det påhittade spår och påhittade teorier som inte har någon som helst verklighetsförankring.

Om det finns någon som är seriös här så säger jag - Lycka till!

Jag kan nu med facit i hand konstatera att jag har lyckats med mitt uppdrag som härmed även är slutfört.

Tack för mig!

Pudelfrillan.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-09-08 kl. 14:24.
Citera
2017-09-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hej alla läsare!

Jag besitter så mycket information och kunskap nu efter 3 månader i tråden att jag kommit till den insikten att det inte leder någon vart att fortsätta skriva här (inte för någon egentligen).

Det jag numera vet med 110% säkerhet är att Kl*s M*lmgren (KM) inte är "pilot" - låt er inte luras!

MR är med 110% säkerhet inte heller "pilot", ej heller PU, PR, BW, eller någon annan av alla dessa personer som har varit uppe till diskussion här.

Jag kan avslöja att den rätte "Pilot" fortfarande INTE är nämnd i tråden. Personligen så tror jag att hans namn ALDRIG kommer att dyka upp i den här tråden.

I stort sett ALLT som diskuteras här är bluff (95%), i själva verket är det påhittade spår och påhittade teorier som inte har någon som helst verklighetsförankring.

Jag kan nu med facit i hand konstatera att jag har lyckats med mitt uppdrag som härmed även är slutfört - Tack för mig!

Pudelfrillan.

Ser dej som oseriös. Du har alltså fått bort blickarna från pilog
Citera
2017-09-08, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Var det inte någon som kunde bevisa att MR och KM kände varandra? Eller avslöja någon lögn om bekantskap gällande dessa två?

Spännande i tråden just nu och ja som sagt, Freja, du måste nog komma med något riktigt bra för att trovärdigheten ska komma tillbaka.

/ T
Har du fått någon mer info från killen på campus?
Citera
2017-09-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon

/ T

Se mitt inlägg igår
Citera
2017-09-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hej alla läsare!

Jag kan nu med facit i hand konstatera att jag har lyckats med mitt uppdrag som härmed även är slutfört.

Tack för mig!

Pudelfrillan.
Tråkig sorti, jag har inte bluffat iaf.
Citera
2017-09-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jodå, har velat få fram mer bara men tycker det är tillräckligt intressant. Det som hittills finns är från en källa (A) att KM och MR var goda vänner, hängde ute tillsammans osv. åren efter gymnasiet typ från 86 och över den tid som aktuellt försvinnande ägde rum (källan fanns delvis runt bekanta till KM). Exakt vilken relation eller gemensamma speciella intressen är oklart. Till saken hör dock att en helt annan källa (A, ngt yngre) har intygat den vänskapen även i modern tid, en källa som bott delvis ganska nära dessa herrar. Där behöver jag dock pressa lite mer för att förstå hur bekantskapen sett ut senare år.

Känns intressant detta. Om jag minns rätt var MR väldigt ivrig på att komma in i tråden och berätta att han hört att polisen tagit in en misstänkt. Vad hade han för intresse i att berätta det? Visst är denna man väldigt intressant och framför allt nu när detta kommer fram.

Jag tycker att vi bjuder in MR att förklara sig. vad har du för kommentarer till detta MR?
Citera
2017-09-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har du fått någon mer info från killen på campus?

Skriver ut det i tråden så fort jag har någon mer info. Förhoppninsvis ikväll, då jag tänker slänga iväg ett sms.

/ T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in