Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Nu såg jag din fråga!
Jag vet faktiskt inte varför det ska ha någon betydelse var jag var någonstans!
Jag säger som den nya i tråden mor Mora
Men vart jag var kan tyvärr inte påskynda med att få en upplösning på fallet.
Men om du verkligen vill veta vart jag var så kan vi ta det i PM ugglan
Det som har betydelse är din trovärdighet, och den ifrågasätts alltmer av alltfler. Är du verkligen den "gamla goda vän" till Helena som du påstår dig vara?
Rudge har rätt i att du kom in i tråden på en alldeles för hög växel. Du började med att uttala dig säkert om att Helena och Karin gick vårdlinjen tillsammans, vilket ju var helt fel. Du ändrade dig då till att skriva att det kunde ha varit grundskolan ... (Och i PM från "Tipsaren 2" - PM:et som innehöll KM och som kom så lägligt när PW slutade svara på huvudfrågan - hette det att Helena och Karin gick gymnasiet tillsammans, vilket ju inte heller det visade sig vara sant. Och den här "Tipsaren 2" verkar ha försett flera användare med samma "information".)
När det gäller ditt så tvärsäkra - och tillika felaktiga - uttalande om att Helena och Karin skulle ha gått vårdlinjen tillsammans - återkom du långt senare och försökte förklara debaclet med att "du inte kunde veta för mycket i tråden, för då skulle du röja din identitet". Ingen skulle kunna veta vem du är bara för att du skulle ha haft koll på Helenas skolgång. Ingen! Jag tror helt enkelt att det var en efterhandskonstruktion för att försöka skyla över det faktum att du inte alls har så bra koll på Helena som du från början ville göra gällande.
Och divadnils fundering om att du minns var du var (på en "annan kontinent", dessutom) när Helena försvann men att du inte minns om du hade pojkvän gör ju att din trovärdighet dalar än mer. Kanske har divadnil rätt i funderingen om att du kanske låtsas att du känner till Helena, BW och människorna i detta gäng?
Donnabella är nästa person i raden att öppet hysa tvivel och skriver att du inledningsvis inte kom ihåg om du hade pojkvän den där sommaren 1992, men att du nu helt plötsligt kommer ihåg att du inte hade någon. Detta är ytterligare en märklighet.
För att nu avsluta detta inlägg angående var du var den där natten när Helena försvann så var du sannerligen inte på en "annan kontinent". Du var hemma i Sverige, vilket du skrev i ett av de första PM:en till mig. Du beskrev platsen betydligt mer exakt än så, men för att inte riskera att bli anmäld för brott mot regel 1.06 avstår jag från att skriva ut namnet på den exakta platsen. Även i det här fallet får din trovärdighet sig en rejäl törn.