2017-09-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att det var hårförlängningar. Alltså löshår. Men en dansk måste svara på det.

Jag fattar inte varför du tjatar om att det skulle vara hårförlängningar?! Du som alla andra har säkert noga studerat de sista bilderna av KW, i tornet på Nautilus. Slarvigt uppsatt hår. Har inte sett några andra bilder av henne som tyder på att ett vackert långt hår var av så hög prioritet att hon lagt pengar och tid på hårförlängningar. Men visst, det kanske var någon lös attiralj som hon hade med sig för en hemlig rollek? Det kanske förklarar mordet, eller styckningen, om den nu föregicks av en tragisk olycka. Eller vad tänkte du?

Din kommentar ger bismak framförallt för att den påminner om en massa skit som skrivits i en annan tråd, där det brutalt mördade offrets intresse för att "se bra ut" envist framhävdes som någon slags sjukt bevis om att hon minsann var en rätt dålig person och hade sig själv att skylla för hur hennes liv slutade.
Citera
2017-09-07, 23:48
Medlem
Intressant i sitt sammanhang. Har denna varit uppe tidigare

Han kommer från S/M miljö.
Gör hans advokat det också?
Han har en tidigare koppling med henne som han inte ville berätta om.
Inte ovanligt inom rättsväsendet med personer i från denna miljö.

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-udspurgt-om-sm-og-kvaelningssex/6808796

https://www.tv2lorry.dk/artikel/peter-madsen-taler-ud-om-kvaelningssex
Senast redigerad av Brottskod 2017-09-07 kl. 23:56.
Citera
2017-09-07, 23:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Att sänka Nautilus..

Hmm..., själva sänkningen kommer ju sent. Den kommer när han blir "räddad". Och för honom är ju klockan i praktiken "5 på 12".

Jag undrar om inte själva sänkningen var en "plan B" ifrån Peter, en ren panikåtgärd. Att han i första hand tänkt vara så kall och låtsas att det bara regnar. Vid denna tidpunkten var ju hans story att han hade lämnat Kim vid kajen.
Själv tror jag inte han är så planerad. Han inser att han gjort något så förbjudet att inte ens Raket-Madsen kan överleva det. Sover en stund och kommer på att sänka Nautilus. Går upp i tornet tills han får kontakt med båt som kan rädda honom, ber dem vänta lite, går ner oc öppnar ventilerna, hoppar i och låter sig räddas som om det var en farlig situation för honom.
Att han ljuger om att han satte Kim iland är självklart för honom. Om hans far frågat om han drömde en blöt dröm om sin mor - hade han ljugit lika bra. Han har en komplex barndom bakom sig. Hans far är kapten Nemo som klarar allt och härskar i den undre världen. Hans mor är en ouppnåelig sjöjungfru som han inte får se i verkligheten för hon är så livsfarlig. Han blir som sin far men den längtan han har efter moderns kärlek tystnar inte och han hatar den. Han har ett grandiost ego som gör honom till en självklar mittpunkt och en som kan ta beslut om en annan människas liv eller död och när hon är död behöver hon begravas. Där tror jag ha talar sanning, han tyckte nog han begravde henne. Och nu behöver han media för att förklara det för oss. Han är tillbaka i strålkastarljuset som hans far ville ha honom i. Efter en djupdykning, i psykologisk bemärkelse, i sin moders sköte.
Citera
2017-09-07, 23:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag HOPPAS att allt sammantaget kommer att göra att domen faller utan rimligt tvivel.
Den som lever får se.

Vi får se vad rätten kommer fram till. Jag tror på att Madsen talar ganska mycket sanning samt att Wall har förolyckats under färden. Sedan är griftefriden nog något han åker fast på!
Citera
2017-09-07, 23:54
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshufvud
Mittenbiten. Torson.

De hittar nog inget annat än detta. Lemmar samt huvud sväller inte upp på samma sätt utan ligger kvar på botten och äts sakta upp. Dock kan ju en fiskebåt dra upp en likdel eller att det spolas upp efter en kraftig höststorm.
Citera
2017-09-07, 23:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Är ju rätt sjukt i sådanafall, vill jag mörda någon är det bara jag maler ned liket till köttfärs. Än om jag medger mord så skulle jag ändå bara dömas till griftefridsbrott. Är tydligen så man ska gå tillväga om man vill mörda och klara sig lindrigt undan

Rätten måste ju fria från mord om inte detta kan ställas bortom allt tvivel.
Citera
2017-09-07, 23:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Kan det vara så att han gått och "sovit några timmar" för att blodet i kroppen ska stelna och styckningen inte ska bli så blodig?

Tror detta rör sig om dråp av sexuell karaktär och inte mord. Ett planerat mord hade aldrig varit så slarvigt gjort som detta.Men man vet aldrig, han kanske är helt shit crazy

Att Peter har "sovit några timmar" är ju hans förklaring.

Personligen tror jag inte på den. Tror han har haft händerna fulla med "jobb" genom hela natten : Vad skall han göra efter Kim dog ? "Jag" styckar kroppen, ifrån tanke till att faktiskt börja göra detta,
tog nog minst 30 minuter.

Själva styckningen tog nog sina timmar (hans ubåt är inte riktigt skapad för detta), han är en novis på styckning, (finns inget som säger annat), fumlade amatörmässigt runt själva styckningen, troligtvis även att han spydde från och till, och tog pauser !

Det ovanstående är givetvis mina amatörmässiga tankar..
Senast redigerad av Snapcount 2017-09-08 kl. 00:06.
Citera
2017-09-08, 00:00
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-udspurgt-om-sm-og-kvaelningssex/6808796

Hans tidigare koppling till sin försvsrsadvokat har varit på fråga här förrut, vet du någon källa till den misstanken utanför denna tråd vill vi gärna ta del din källa.
Citera
2017-09-08, 00:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OM han bar fogsvansen till ubåten samma eftermiddag, som vittnet säger, OCH fogsvansen använts för styckninge , ligger det närmare till hands att tro det var planerat. Annat är det om han använt annat verktyg som råkade ligga nära till hands. Då pekar det mot hastig impuls / panik.
Undrar om det verkligen var samma eftermiddag? Det australiska TV-teamet hade väl följt honom hela eftermiddagen?
Citera
2017-09-08, 00:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottskod

Dina länkar ger inget mer om detta än vi läst förrut och inget alls om hans kopplingar till sin advokat.
Citera
2017-09-08, 00:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar om det verkligen var samma eftermiddag? Det australiska TV-teamet hade väl följt honom hela eftermiddagen?
Det var ett vittne som talade om fogsvansen. Varför vittnet befann sig på kajen framkom inte. Hen kanske tillhörde ett TV-team?
Citera
2017-09-08, 00:15
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja minst sagt, och alla dessa militäroveraller som han bär, säkert inköpt på ngt överskottsbolag, han är besatt av militären, han tror att han är en ubåtskapten på denna hemmagjorda plåtburk.

När han håller ''föredrag'' så har han militäroveraller på sig vilken pajas, han är bara för mkt.

Han har missat lite då. Inte överdrivet många ubåtskaptener som kör med kamouflerat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in